علل گرسنگی طولانی مدت و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است تا نشان دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، می توان از معده سر و صدا ایجاد کرد و احساس کردیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون گرسنگی وقت بگذارند. با این حال ، این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در زیر به آنها می پردازیم.

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. اگر پروتئین کافی مصرف نمی کنید ، احساس گرسنگی و ضعف می کنید

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، در نتیجه تولید هورمون هایی که باعث احساس سیری می شوند افزایش می یابد. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در وعده غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی گرسنه خواهید بود.

کدام غذاها حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف حاوی پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی در سلامت کلی بدن بسیار م effectiveثر است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب است و همان عامل کنترل اشتها است زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب را تضمین کنید.

3. ما کربوهیدرات زیادی می خوریم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که در پخت نان و تهیه ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدراتها فیلر فیبر ندارند و توسط بدن بسیار سریع هضم می شوند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه ، جایگزین ها ممکن است به تدریج مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی ها نقش اساسی در سیر نگه داشتن بدن دارند. هضم چربی ها در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده باقی می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ظاهر می شود. کسانی که سعی می کنند چربی ها را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غنی و مغذی غذاهای پرچرب شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5- ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. یک لیوان آب معده را پر می کند و باعث احساس سیری می شود. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی احساس تشنگی می تواند با گرسنگی جایگزین شود. در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. ما در خوردن غذا آشفته هستیم

اگر شیوه زندگی شلوغی دارید و هنگام غذا خوردن کارهای دیگری انجام می دهید ، همزمان آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد خواهید کرد. این رژیم در نهایت باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن می شود. حواس پرتی باعث کاهش آگاهی از میزان غذای مصرفی می شود ، بنابراین بدن بعدا باعث سیری می شود.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز ارسال می کند. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد همیشه گرسنه هستید.

8. عوارض جانبی برخی داروها که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات برای جایگزینی برخی داروها می توان با پزشک مشورت کرد و در مواردی فقط موارد قبلی برای کاهش اثر این عارضه لازم است در نظر گرفته شود.

9. رابطه بین سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکلات بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن بدتر می کند. در نتیجه ، هر از چندگاهی یک معاینه کامل بدن لازم است تا از بروز مشکلات داخلی در بدن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید