طبق نظر متخصص تغذیه سالم ترین غذا برای خوردن


حتی منظم ترین فرد نیز هر از گاهی به غذا اعتماد می کند. بین برنامه های شلوغ و فرسودگی محض ، بسیاری از ما هنگام پختن یک وعده غذایی دیگر احساس می کنیم. با این حال ، همه گزینه های تصاحب یکسان نیستند! در حالی که رژیم غذایی سالم می تواند بخشی از رژیم متعادل باشد ، می تواند گزینه های سالم کمتری داشته باشد اثر معکوسبه

پژوهش این امر نشان می دهد پخت مکرر شام در خانه با رژیم غذایی سالم تری در مقایسه با وعده های غذایی تهیه شده در خارج از خانه همراه استبه بنابراین ، منطقی است که غذا را بیش از حد در هفته سفارش دهید تا عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند. با خود ببرید؟ همه چیز در مورد چی آره.

بنابراین اگر عاشق رژیم هستید ، بدانید که همه امیدها از بین نمی روند (تا زمانی که تصمیم متفکرانه ای نگیرید!) و در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا بهترین تصمیمات را برای سلامتی خود بگیرید (در حالی که هنوز تصمیم دارید طعم شکم خود را بچشید).

چند ترفند ساده که توسط متخصص تغذیه تأیید شده است را بخوانید که می تواند با کمی تلاش از غذاهای سالم لذت ببرید.

6 نکته برای سفارش غذای سالم

شماره 1 به سس یا روکش در کنار آن احتیاج دارید

به این ترتیب می توانید میزان ادویه اضافه شده به ظرف خود را کنترل کنید! به جای سس ، سس یا سس ، جایگزین های سالم تری مانند آب لیمو ، روغن زیتون و حتی آووکادو بخواهید.

شماره 2 سبزیجات را بارگذاری کنید

با یک میان وعده سبزیجات اضافی بخواهید یا وقتی به خانه رسیدید مقداری سبزی به بشقاب خود اضافه کنید.

شماره 3 جایگزینهای ساده و سالم بسازید

سفارش یک رژیم غذایی سالم می تواند به سادگی به خاطر سپردن چند جایگزین ساده باشد. غذاهای جانبی سرخ شده را با گزینه های سالم تری مانند غذاهای جانبی ، سیب زمینی بخارپز و سبزیجات خام یا پخته جایگزین کنید. الزامی است که گوشت به جای سرخ شده کباب شود یا بو داده شود. برای جایگزینی های گیاهی ، بدون لبنیات یا بدون گلوتن درخواست کنید. سعی کنید روغن های بسیار فرآوری شده مانند کلزا یا روغن گیاهی را جایگزین روغن های سالم تری مانند آووکادو یا روغن زیتون کنید.

شماره 4 از نعمت های رایگان بگذرید

از هرگونه مواد اضافی (و اشباع شده با شکر) مانند دسر یا نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. بله ، حتی اگر در خانه باشند!

# 5 بشقاب خود را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری دقیق است و می تواند به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند. مقدار زیادی را با کسی به اشتراک بگذارید یا روز بعد نصف وعده غذایی خود را ذخیره کنید

شماره 6 بدانید چه چیزی در وعده غذایی شما وجود دارد!

منو اغلب همه حقایق تغذیه ای ، از جمله مواد تشکیل دهنده را فهرست می کند. و اگر نمی دانید ، بپرسید! هیچ سوالی سوال بدی نیست. این امر از پیدا شدن مواد پنهان شده به داخل بشقاب شما جلوگیری می کند و به شما این امکان را می دهد که در هنگام سفارش سالم ترین (و متفکرانه ترین) انتخاب را انجام دهید.

غذای سالم برای هر ولع

اگر شام برای غذا نامی برای شما به ارمغان آورد ، می توانید هوس های خود را کاملاً میل کنید. اگر می خواهید غذای شما از اهداف سلامتی و جسمی شما پشتیبانی کند ، در اینجا چند غذای سالم آورده شده است که می توانید آنها را راحت تر ، بهتر و کاملاً خوشمزه انتخاب کنید.

سفارش غذاهای سالم ایتالیایی به طرز شگفت انگیزی آسان تر از آن است که فکر می کنید!

آشپزخانه ایتالیایی

ماکارونی

به جای یک غذای سنگین مانند فتوچین آلفردو ، غذای مغذی تری مانند Chicken Cacciatore را انتخاب کنید. کچاتور مرغ مملو از پروتئین و سبزیجات با کیفیت بالا است. و چون معمولاً در روغن زیتون پخته می شود تا سرخ شود ، میزان کالری و چربی آن نیز نسبتاً کم است.

سالاد

یک سالاد با روغن زیتون و سرکه کلاسیک می تواند کاملاً رضایت بخش و سرشار از مواد مغذی باشد. اگر می خواهید پروتئین را افزایش دهید ، از غذای جانبی مرغ یا ماهی آزاد استفاده کنید! چیزی هیجان انگیز تر می خواهید؟ سالاد کاپرس را امتحان کنید!

ماهی مرکب

ماهی مرکب کبابی می تواند یک گزینه پروتئینی کم کالری باشد. فقط مطمئن شوید که سرخ نشده است!

هنگام هوس پیتزا جایگزین های سالم است

پوسته

یک پیتزا با پوسته نازک با مواد سبزیجات می تواند راهی برای مقابله با بدترین هوس پیتزا بدون افراط در مصرف چربی های اشباع و کربوهیدرات ها باشد. همچنین می توانید ببینید آیا آنها جایگزین های سالم مانند پوست گل کلم یا پنیر بدون شیر را ارائه می دهند!

از مکمل های پروتئینی سالم استفاده کنید

برای صرفه جویی در کالری زیاد ، پپرونی و سوسیس را کنار بگذارید. برای افزودن پروتئین ، مرغ رنده شده بخواهید.

برو سراغ سبزیجات

نقطه را با سبزیجات اضافی مانند بروکلی ، کنگر فرنگی یا اسفناج تکمیل کنید.

اندازه قسمت

از برش لذت ببرید ، نه از کل پیتزا!

غذاهای چینی

آیا چینی می خواهید ، اما آیا می خواهید به اهداف خود پایبند باشید؟ هنگام سفارش از منو ، از تمام مواد اولیه فرآوری شده مانند سدیم و MSG که معمولاً در غذاهای چینی یافت می شود ، خودداری کنید. اگر شک دارید ، به جای سرخ شده به دم کرده بچسبید و سبزیجات را بارگذاری کنید!

در اینجا سالم ترین غذاهای چینی برای سفارش آورده شده است.

گزینه های گیاهی

توفو بخارپز با سبزیجات روی برنج قهوه ای می تواند یک غذای سیر کننده و خوشمزه باشد. اگر شک دارید ، سبزیجات پخته و برنج (بخارپز) بخواهید هر چه، واقعاً) ، و سس و نمک را نگه دارید.

امکانات یک سس سالم تر

آیا سس کلاسیک چینی را دوست دارید؟ از او بخواهید و فقط آنچه را که واقعاً برای پایین نگه داشتن سدیم نیاز دارید ، اضافه کنید. وقتی در مورد سدیم کم صحبت می کنید ، سس سویا با سدیم کم بخواهید یا بررسی کنید که آیا گزینه های سالم تری مانند نارگیل یا آمینو اسیدهای مایع دارند یا خیر.

گزینه های کم کربوهیدرات

سوپ وانتون یک سوپ مبتنی بر سوپ کم کالری است. سس سالاد مرغ یک گزینه کم کربوهیدرات است که سبزیجات و پروتئین خوب را افزایش می دهد. برای حفظ سلامت آن ، سس را با یک طرف آووکادو عوض کنید و سبزیجات اضافی اضافه کنید!

غذاهای هندی

اگرچه هر منو محصولات متفاوتی را ارائه می دهد ، اما می توانید این غذاهای سالم را در اکثر غذاهای هندی پیدا کنید!

تندوری

Tandoori اغلب هنگام لذت بردن از غذاهای هندی یک انتخاب خوشمزه و سالم است. این غذا که با ماست و ادویه جات ترشی جات تهیه می شود ، بدون داشتن مواد چرب غنی می شود.

از جانب

او آن را پر از سبزیجات و اغلب عدس قرار داد و آن را به گزینه گیاهی غنی از آنتی اکسیدان تبدیل کرد.

کباب

کباب ها اغلب کالری کمتری دارند و سبزیجات سالم بیشتری دارند. علاوه بر این ، وعده های غذایی پروتئینی کنترل می شود ، بنابراین پرخوری نکنید.

غذاهای مکزیکی

بله ، خوشحال می شوید بدانید که ما توصیه های سالم برای سفارش گواش و حاشیه های تند را درج کرده ایم!

گوآکاموله

Guacamole یک گزینه مغذی است ، پر از چربی های سالم و اغلب پر از ادویه جات و سبزیجات. اما به آنچه در آن فرو می برید توجه کنید! اگر سبزیجات ترد را به جای چیپس سرخ کرده انتخاب کنید ، مقدار زیادی مواد مغذی در برنامه دریافت می کنید و به شما کمک می کند کالری های خالی را حذف کنید.

سالاد

سالاد مکزیکی اگر به درستی سفارش داده شود می تواند غذای رضایت بخشی باشد. اگر پوسته سرخ شده را که از انواع مختلف تهیه می شود حذف کنید و آن را با چربی بالا مانند خامه ترش پر نکنید ، لذت بردن از سالاد می تواند یک انتخاب عالی باشد.

فجیتاس

فجیتاها یک غذای دلپذیر است که معمولاً سرخ نمی شود و با پروتئین و سبزیجات متعادل است. سبزیجات اضافی بخواهید و مواد غذایی پر کالری را کنار بگذارید و وقتی این غذای خوشمزه را می خورید احساس خوبی خواهید داشت.

سلام مارگاریتا

مارگاریتا میخوای؟ در حالی که ما این را با هر سفارش غذا توصیه نمی کنیم ، نوشیدنی گاه به گاه قطعاً برای یک سبک زندگی سالم مناسب است! از مارگاریتا پر شده (و پر از شکر) برای مارگاریتا روی سنگ ها صرف نظر کنید. شربت ساده را با آب لیمو جایگزین کنید و مقداری روغن جالاپین یا کاین تند به آن اضافه کنید تا طعم بدون کالری را افزایش دهد!

مربوط: اگر می خواهید وزن کم کنید آیا می توانید الکل بنوشید؟

Grip & Go گزینه های بارگیری را بارگیری کنید

آیا هنگام حرکت در یک پمپ بنزین یا کافی شاپ توقف می کنید؟ اگرچه یافتن وعده های غذایی کامل برای شما دشوار است ، اما برخی گزینه ها برای میان وعده های سالم وجود دارد که می تواند بدن شما را تا رسیدن به وعده غذایی بعدی اشباع و سیر نگه دارد.

  • میوه تازه
  • ماست کم قند (بدون شیر یا ماست یونانی)
  • داخل کیک پنیر و برنج بریزید
  • ترک هایی بر اساس گردو یا گردو و کره گردو
  • گرانولای کم قند ، پروتئین یا انرژی (از مواد سالم مانند آجیل ، دانه ها و میوه ها)
  • تخم مرغ آب پز سخت
  • هموس یا گوآکامول با چوب سبزیجات برای خیساندن
  • آجیل بدون نمک و میوه های خشک بدون افزودن شکر

شما از آنچه می توانید با کمی تلاش کنار هم بگذارید شگفت زده خواهید شد! بنابراین وقتی در حال حرکت هستید ، گرسنه و آماده سوار شدن بعدی هستید ، استراحت کنید و نفس بکشید! قبل از اینکه تصمیمی ناگهانی در مورد فست فود بگیرید ، ما آماده ایم شرط ببندیم که استارباکس با گزینه های سالم زیادی در این نزدیکی مخفی شده است.

و به یاد داشته باشید: همیشه برچسب تغذیه را بررسی کنید! تا جایی که ممکن است از مواد فرآوری شده و مصنوعی و همچنین غذاهای حاوی سدیم و شکر خودداری کنید. در عوض ، غذاهای مفید و حداقل مواد اولیه را انتخاب کنید!

مرتبط: سالم ترین چیزهایی که می توانید در Starbucks سفارش دهید

انتقال غذا می تواند بخشی از یک شیوه زندگی سالم باشد

اگر سعی می کنید یک سبک زندگی سالم داشته باشید ، بدانید که لازم نیست برای پخت تمام وعده های غذایی خود از ابتدا برنامه ریزی کنید. تا زمانی که غذاهای سالمی را انتخاب کنید که حاوی چربی اشباع کمتر ، قند و مواد سالم نیستند ، می توانید چند روز در هفته از آشپزخانه صرف نظر کرده و از یک وعده غذایی خوب و دلپذیر لذت ببرید. نوش جان!

دیدگاهتان را بنویسید