سه راه برای استقامت از طریق برنامه ورزشی

پشتکار… نگه داشتن یک مسیر عمل یا هدف بدون تسلیم شدن. ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ همانطور که احتمالاً می دانید، وقتی صحبت از ورزش می شود، اینطور نیست. در صنعت باشگاه سلامت، 50 درصد افراد قبل از پایان اولین سال عضویت، ورزش را ترک می کنند. شرط می بندم این عدد برای کسانی که سعی در ورزش در خانه دارند بیشتر است.

آنچه در نهایت موفقیت شما را با ورزش تعیین می کند، توانایی شما برای پشتکار است. شکی نیست که زمان هایی وجود خواهد داشت که پیشرفت متوقف می شود. یا موقعیتی در زندگی شما پیش می آید که منجر به ترک برنامه ورزشی شما برای مدتی می شود. همچنین احتمال مجروح شدن یا بیمار شدن وجود دارد که ورزش را برای مدتی تقریبا غیرممکن می کند. تنها راه برای غلبه بر این اتفاقات غیرمنتظره این است که از طریق آنها پشتکار داشته باشید.

وقتی به پشتکار در ورزش فکر می کنید، آن را به عنوان یک مسابقه طولانی در نظر نگیرید که باید تحمل کنید. بلکه آن را به عنوان یک سری مسابقات کوتاه پشت سر هم ببینید. مثالی از مسابقه طولانی مانند این است که بگویید: “من باید 50 پوند وزن کم کنم و این برای همیشه طول می کشد.” از دیدگاه دیگری به آن نگاه کنید (یعنی مسابقه کوتاه) و بگویید: “این هفته برنامه پیاده روی را شروع می کنم… هفته آینده چند دقیقه به زمانی که برای پیاده روی می گذرانم اضافه خواهم کرد. سپس یک یا دو تنظیم جزئی در نحوه غذا خوردنم انجام خواهم داد. با برنده شدن در مسابقات کوچک، به سمت پیروزی در مسابقه بزرگ، هر چه که باشد، پیشرفت می کنید. در این فرآیند بهتر می توانید در زمان های چالش برانگیز استقامت کنید. راش لیمبو، مجری برنامه گفتگو، زمانی گفت: “در زندگی یا در فوتبال، تاچ داون به ندرت با افزایش هفتاد یاردی انجام می شود. معمولاً سه یاردی و ابری از غبار است.”

بیایید به سه راه برای استقامت و تبدیل ورزش به بخشی از زندگی خود نگاه کنیم.

1. یک هدف بیابید – برای اینکه کاری به نتیجه برسد، باید بدانید که چرا آن را انجام می دهید. داشتن هدف، سوختی است که استقامت را برمی انگیزد. شما نمی توانید فقط بگویید “من باید مقداری وزن کم کنم” زیرا هدف شما از شروع یک برنامه ورزشی همین است. این خیلی مبهم است. اگر کاهش وزن همان چیزی است که می خواهید، مقدار معقولی برای کاهش وزن تعیین کنید و یک چارچوب زمانی برای آن تعیین کنید. یا کاهش وزن را فراموش کنید و هدف دیگری مانند دویدن یک مسابقه 5K در پاییز امسال، کاهش اعداد کلسترول خود در معاینه بعدی، یا اینکه بتوانید تا پایان تعطیلات تابستانی بیش از پنج دقیقه با فرزندان خود همگام باشید، بیابید. هر چه هست، آن را در جایی که هر روز خواهید دید، پست کنید. جان ماکسول به بهترین وجه گفت: «هدف باعث ایجاد اشتیاق می‌شود و اشتیاق، پشتکار را تغذیه می‌کند».

2. بهانه‌ها را حذف کنید – بهانه‌ها می‌توانند منجر به انحراف دائمی برای تبدیل ورزش به بخشی از زندگی شما شوند. اگر برای هر بهانه‌ای که می‌شنوم یک سکه می‌داشتم، میلیونر می‌شدم! هک، من یک کتاب کامل نوشتم درباره بهانه هایی که مردم برای ورزش نکردن می آورند – تناسب اندام یک روز در یک زمان. یاد بگیرید که مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. وقتی بهانه می آورید می دانید. جورج واشنگتن کارور یک بار گفت: “نود و نه درصد از شکست ها از جانب افرادی است که عادت به بهانه تراشی دارند.”

3. راه هایی برای دیدن پیشرفت بیابید – یکی از قوی ترین محرک ها برای استقامت، دیدن پیشرفت به طور منظم است. اگر اهداف خیلی بزرگی را تعیین کنید، هنگام تلاش برای رسیدن به آنها دلسرد خواهید شد. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از پاداش یا رضایت آنی برخوردار است. ما الان چیزهایی می خواهیم! آنچه را که در بالا در مورد برنده شدن در مسابقات کوچک نوشتم مرور کنید. برنده شدن در هر مسابقه کوچک، پیشرفتی را نشان می دهد که به موفقیت بزرگتری منجر می شود. پل جی. مایر، نویسنده کتاب سوپ مرغ برای روح طلایی، می گوید: “پیشرفت خود را با دقت برنامه ریزی کنید؛ ساعت به ساعت، روز به روز، ماه به ماه. فعالیت سازمان یافته و اشتیاق حفظ شده سرچشمه های شما هستند. قدرت.”

پشتکار زمانی شروع می شود که خسته و آماده تسلیم شدن هستید. اما هر روز که در مسابقه می‌مانید، بیشتر یاد می‌گیرید، قوی‌تر می‌شوید و روی خودتان سرمایه‌گذاری مثبت می‌کنید.