زنان – کاهش چربی و وزن

برای اکثریت خوبی از زنان، مسائل مربوط به کنترل چربی و وزن همیشه بسیار مهم بوده است. بیشتر آنها برای حفظ وزن سالم غذا می خورند و ورزش می کنند. در حالی که برخی از زنان متوجه می‌شوند که حفظ وزن طبیعی است و لازم نیست برای آن سخت کار کنند، برخی دیگر به سختی می‌توانند چند پوند ناخواسته را از بین ببرند، مخصوصاً با افزایش سن.

تصویر بدن، تمایلات جنسی و خودانگاره عموماً برای زنان در هم تنیده شده است. با این حال، تصوری که بیشتر زنان از بدن خود دارند و همچنین تصور کسانی که بدنشان را دوست دارند، عمدتاً تحت تأثیر انواع تأثیرات اجتماعی و بازاریابی منفی قرار گرفته است. رسانه‌های امروزی اساساً می‌خواهند که زنان دارای بدن دخترانی در سن بلوغ لاغر، کشیده، باسن بیرون و منحنی بیرون باشند، سینه‌هایشان باید به‌طور مناسب و جوان با ماهیچه‌ای قابل مشاهده باشد. با توجه به عامل سنی و چالش های هورمون های زنانه، حداقل می توان گفت که این یک تقاضای بسیار بالایی است.

توانمندسازی جنسی برای مردان و زنان با عزت نفس بالا و تصویر بدنی مثبت آغاز می شود. وقتی زنی از نظر ظاهر، اندازه و شکل خود راحت است، طبیعتاً با حواس خود هماهنگ می شود و تمایلات جنسی او معنای کاملاً جدیدی پیدا می کند و تمایل بیشتری به داشتن رابطه جنسی، پوزیشن ها، ایده ها و تکنیک های جدید جنسی دارد. با این حال، میزانی که زنان امروزی شادی، آینده، و/یا تمایلات جنسی خود را بر روی کاهش وزن خیالی یا دیگر «بهبودهای فیزیکی» شخصی دیگر به خطر می اندازند، ناامیدکننده است.

همچنین جالب است بدانید که در حالی که عصبانیت اکثر زنان در مورد فشار جامعه برای داشتن اندامی عالی قابل درک است، ظاهر اکثر زنان نه تنها با دقت بیشتری توسط سایر زنان مورد بررسی قرار می گیرد، بلکه اغلب به طور غیرمنصفانه توسط خود زنان مورد انتقاد قرار می گیرد. مشکل این است که بیشتر زنان نمی توانند خود را مقایسه کنند. می‌توان گفت که اکثر زنان برای زنان دیگر لباس می‌پوشند – اگرچه برای خوشایند مردها لباس می‌پوشند، اما این چیزی است که زنان دیگر می‌گویند که برای آنها اهمیت دارد. مردان راحت‌تر می‌توانند از خود تعریف کنند، اما برای زنان که در رقابتی دائمی بین خود برای برنده شدن در مسابقه فرضی «Miss Fit» هستند، به سختی چنین است. در واقع، زنان در مورد شکل بدن و وزن خود بسیار بیشتر از مردان نسبت به آنها انتقاد می کنند.

چرا زنان بیشتر از مردان وزن اضافه می کنند؟ سبک زندگی یک زن (رژیم غذایی نامتعادل و ورزش نکردن) و هورمون های زنانه او مقصر بزرگی هستند که در مورد چربی اضافی در زنان صحبت می شود. به نظر می رسد که زنان بهای اجتماعی بسیار بالاتری را برای چربی اضافی خود می پردازند در حالی که مردان چاق به نوعی “با این کار کنار می آیند”. اکثر مردان چاق با خوردن زیاد چاق می شوند اما این همیشه برای زنان صادق نیست. به طور طبیعی، هورمون‌های مردانه توده عضلانی را بالا و سطح چربی را پایین نگه می‌دارند، اما ظاهراً عکس آن در مورد هورمون‌های زنانه صادق است.

غذا از کالری یا واحدهای انرژی تشکیل شده است. فعالیت بدنی و متابولیسم طبیعی بدن کالری می سوزاند. زمانی که فرد کالری بیشتری نسبت به مصرف بدن دریافت می کند، کالری اضافی به صورت چربی ذخیره می شود. این سلول های چربی بسته به تعادل انرژی در بدن بزرگ یا کاهش می یابند. مسیرهای متابولیک هورمون های زنانه به کاهش کالری مورد استفاده در تولید گرمای بدن و افزایش ذخیره چربی بدن با افزایش استفاده از کالری برای چربی سازی کمک می کند. به طور کلی، متابولیسم زنان تمایل دارد کالری بیشتری را به چربی تبدیل کند، در حالی که متابولیسم مردان تمایل به تولید گرمای بیشتری از کالری دارد. بنابراین زنان راحت تر از مردان چاق می شوند و کاهش چربی برای آنها سخت تر است.

اکثر زنان در واقع اندازه مناسبی دارند، اما از شکل ظاهری خود ناراضی هستند، زیرا خود را با زنان در رسانه ها مقایسه می کنند. با این حال، گاهی اوقات وزن از نظر جسمی، پزشکی، احساسی و/یا روانی به یک مشکل واقعی تبدیل می‌شود. زنی که بسیاری از پوندهای اضافی را حمل می‌کند، بار بزرگ‌تری نسبت به وزن واقعی دارد، زیرا او می‌خواهد قبل از هر موفقیت شخصی، ابتدا خود را اندازه‌گیری کند – با در نظر گرفتن وزن خود یک شکست شخصی اولیه.

در واقع، زنان باید نگاهی به گذشته نگرتر به سبک زندگی خود داشته باشند و بیشتر رسانه ها از آنها خواسته اند. نکته این است که بسیاری از ناامیدی زنان در مورد چربی بدن یک اشتباه است. تمایل به آن افراد مشهور زن فوق العاده لاغر در مجلات بر اساس یک تصور اشتباه است. حتی یک زن سالم و تناسب اندام برای به دست آوردن اندام این سلبریتی های جوان سخت خواهد بود. وقتی به مسائلی مانند بارداری، مادری، مشاغل تمام وقت، یائسگی و پیری در زندگی روزمره یک زن توجه می شود، این مدل های تبلیغاتی رسانه ای بیش از حد باید واقعاً به فراموشی سپرده شوند. زنان به سادگی اهداف دست نیافتنی برای خود تعیین می کنند.

وقتی زنان شروع به اعتماد به نفس بیشتری می کنند و نگرش مثبت تری نسبت به بدن خود می گیرند، به زودی متوجه می شوند که واقعا چقدر جذاب هستند و می توانند باشند. حقیقت این است که هر زنی قطعاً ویژگی‌های مثبتی در مورد بدن خود دارد – که ممکن است پاهای زیبا، سینه‌های سنگین، مژه‌های بلند، موهای فوق‌العاده براق یا منحنی‌های شگفت‌انگیز او باشد. هر زنی منحصر به فرد است و در حالی که ممکن است مشغول تماشای برخی از ویژگی های شما باشد، برخی دیگر وجود دارند که آرزو می کنند آنها را داشته باشند. بنابراین بهترین کار این است که در درون و بیرون خود باشید و به ویژگی های فیزیکی خود افتخار کنید و آنها را تقویت و برجسته کنید زیرا بخشی از تمایلات جنسی شما هستند.

با این حال، این در مورد بی توجهی به استانداردهای سالم نیست. اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان سینه و دیابت را در زنان افزایش دهد. همچنین می تواند بارداری را پیچیده کند و حتی ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند. مطالعات طولانی مدت نشان می دهد که خطر کلی ابتلا به بیماری مزمن به طور کلی با شاخص توده بدنی (BMI) به شرح زیر مرتبط است: BMI زیر 20 (ممکن است با مشکلات سلامتی برای برخی از زنان مرتبط باشد – به عنوان مثال، کم خونی، اختلال خوردن، افزایش حساسیت به عفونت)؛ BMI 20-25 (خطر بسیار کم است – وزن سالم). BMI 25-26.9 (خطر شروع به افزایش می کند – منطقه احتیاط: اضافه وزن). BMI 27-29.9 (خطر متوسط ​​- اضافه وزن)؛ BMI 30+ (خطر بالا – چاق).

خطر سلامتی شما تا حدی با وزن تعیین می شود زیرا عوامل خطر دیگری مانند رژیم غذایی نامناسب، الکل، ورزش نکردن، سیگار کشیدن، فشار خون بالا و البته هورمون های زنانه وجود دارد که همه نقش مهمی دارند. با این حال، در تلاش ناامیدانه خود برای خلاص شدن از شر چربی، برخی از زنان به روزه گرفتن یا ترفندهای رژیم غذایی عجیب و غریب و نامتعادل متوسل می شوند که به سادگی مشکل را بدتر می کند.

اقدامات مثبت زیادی وجود دارد که یک زن می تواند انجام دهد تا احساس بهتری نسبت به وزن خود داشته باشد زیرا مراقبت خوب از بدن خود به او کمک می کند تا احساس جذابیت بیشتری داشته باشد. اگر احساس می کنید که BMI شما نیاز به کاهش دارد، به خصوص به دلایل سلامتی، یک رژیم غذایی متعادل سالم برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی یک شروع خوب است و زنان به طور کلی باید تا حد امکان غذای سالم بخورند. همچنین انجام تمرینات هوازی معمول برای افزایش توانایی بدن در سوزاندن چربی به دریافت پاداش های یک زندگی جنسی سالم تر، شادتر و بهتر کمک می کند.

سلامت عاطفی کلید زیبایی است. بنابراین، اگر می‌خواهید کنترل وزن، یک رژیم ورزشی سالم یا یک برنامه فیزیکی دیگر را ایجاد و حفظ کنید، غرور و مسئولیت‌پذیری از الزامات ضروری است. شروع یک عادت رژیم غذایی متعادل سالم و اضافه کردن ورزش های معمول باعث می شود که از این واقعیت که در حال برداشتن گام های مثبت برای دستیابی به بدنی متناسب تر، محکم تر و در کل سالم تر هستید احساس خوبی داشته باشید – همه اینها باعث می شود احساس بهتری نسبت به نشان دادن آن داشته باشید.

با این حال، زنان باید خوشبین اما واقع بینانه در مورد چشم انداز از دست دادن وزن اضافی باشند، زیرا هر چه یک زن چاق تر باشد، بدن او توانایی کمتری در آزادسازی چربی از سلول های چربی دارد. جلوگیری از ورود کالری به سلول های چربی و سوزاندن چربی برای کالری. در نتیجه، هر چه او چاق تر باشد، توانایی کمتری برای خلاص شدن از شر چربی ها دارد. هر چه یک زن چاق تر و نامتناسب تر باشد، چربی سوزی کندتر می شود. آنها می گویند پیشگیری بهتر از درمان است.

چه منحنی، ظریف، عضلانی، لاغر یا چاق باشید، تیپ بدنی شما بخشی از تمایلات جنسی شماست. بنابراین یک رژیم غذایی متعادل سالم و رژیم ورزشی معمولی را شروع کنید زیرا جذاب ترین زنان آنهایی هستند که در پوست خود راحت تر هستند.

رژیم لاغری سریع