زمان کدو تنبل است – حکاکی سرگرم کننده و خوردن سالم!

پاییز در شکوه قرمز و طلایی اش اینجاست. چه زمان محبوبی برای تزیین خانه خود با کدوها، تزیینات هالووین و کدو تنبل های خوش ظاهر! با این حال، تعداد کمی از مردم متوجه می شوند که فانوس جک آنها بسیار بیشتر از یک چهره “زیبا” (یا ترسناک!) است. مصرف کدو تنبل و تخمه کدو تنبل فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد. با بسیاری از دستور العمل های کدو تنبل خوشمزه و پاداش های غذایی فوق العاده، جای تعجب نیست که چرا کدو تنبل افزودنی عالی به رژیم غذایی شما است.

اولین کدو تنبل

واژه کدو تنبل از کلمه یونانی pepon به معنای “خربزه بزرگ” گرفته شده است، اگرچه تصور می شود که کدو تنبل از آمریکای مرکزی منشا گرفته است. زمانی که استعمارگران آمریکایی وارد این کشور شدند، کلمه کدو تنبل را از ترکیب دو واژه فرانسوی و انگلیسی pompon و pumpion ابداع کردند. بومیان آمریکا قرن ها از کدو تنبل به روش های بی شماری استفاده کرده اند، نوارهای کدو تنبل خشک شده را در حصیر می بافند، کدو تنبل را روی آتش می پزند و کدو تنبل را در داروهای عامیانه گنجانده اند. استعمارگران اولیه آمریکایی دریافتند که می توانند دانه های کدو تنبل را جدا کرده و پوسته آن را با شیر، عسل و انواع ادویه ها پر کنند و سپس از خاکستر داغ برای پخت معجون خوشمزه استفاده کنند.

با گذشت زمان، دستور العمل های مبتنی بر کدو حلوایی تکامل یافته و شامل پای، سوپ، نان، پودینگ، کلوچه، شیک، بستنی و حتی اسموتی کدو تنبل می شود. کدو تنبل با در دسترس بودن آماده در ماه های پاییز و زمستان، یک عنصر اشتها آور و مغذی در منوی آن فصول است.

سوپراستارهای تغذیه

کدو تنبل منابع ارزشمندی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کاروتنوئیدها، لوتئین و زآگزانتین هستند. کاروتنوئیدها دلیل رنگ نارنجی و گاهی زرد رنگ کدو هستند. این مبارزان رادیکال های آزاد در برخی از مطالعات نشان داده اند که به پیشگیری از آب مروارید، ارتقای سلامت چشم و کاهش خطر دژنراسیون ماکولا که می تواند باعث نابینایی شود، کمک می کند. کاروتن موجود در کدو تنبل به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و مطالعات متعدد نشان می دهد که کدو تنبل حتی می تواند به کند کردن روند پیری کمک کند. کدو تنبل حاوی مواد معدنی ضروری مانند روی و آهن است. کمبود روی در رژیم غذایی می تواند به پوکی استخوان کمک کند و آهن جزء ضروری گلبول های قرمز خون است. کدو تنبل همچنین سرشار از مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است. کدو تنبل علاوه بر اینکه سرشار از فیبر است که به سلامت روده و روده کمک می کند، از نظر تغذیه ای سرشار از ویتامین های A، C، D، E، K و همچنین B کمپلکس است.

برای کسانی که سعی در کاهش وزن به روشی سالم دارند، خبر خوش آمدید این است که خوردن کدو حلوایی مشکلی ندارد، زیرا کدو تنبل به طور طبیعی کالری و محتوای چربی کمی دارد (البته یک کلمه احتیاط: رژیم کاهش وزن شما نیازمند محدود کردن شدید کدو تنبل است. “دسر” خوشمزه اما پر کالری آن و اشکال شکر اضافه شده آن!). مواد مغذی کدو تنبل همچنین به کاهش خطر بیماری قلبی و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و می تواند در مدیریت عفونت مثانه، سنگ کلیه و برخی مشکلات انگلی/روده ای مفید باشد.

صبر کنید، خبرهای خوب دیگری وجود دارد… تخمه کدو تنبل سرشار از مواد مغذی است و یک میان وعده خوشمزه درست می کند! در طبیعت به رنگ سبز تیره هستند و اغلب در شیشه یا کیسه به صورت خام یا برشته فروخته می شوند. دانه ها افزودنی خوبی برای سالاد و سبزیجات مخلوط هستند و روغن تخم کدو را می توان به مجموعه ای از سس های سالاد اضافه کرد. برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن دانه کدو تنبل سلامت پروستات و استخوان های قوی تر را افزایش می دهد (یک یادداشت مهم هالووین!). به عنوان یک اقدام ضد التهابی برای مفاصل مختلف بدن عمل می کند. و فیتواسترول ها را معرفی می کند که نشان داده شده است که کلسترول را کاهش می دهند.

از آنها لذت ببرید و آنها را بخورید

بدون شک، استفاده از کدو تنبل به عنوان تزیین، سرگرم کننده عالی برای حکاکی است، و یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی است. کدو تنبل و دانه‌های آن علاوه بر غنی بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، خوراکی‌های لذت‌بخشی هستند و می‌توان آن‌ها را در انواع مختلفی از دستور العمل‌ها استفاده کرد. دفعه بعد که کدو تنبل را حکاکی می‌کنید، در نظر بگیرید که دانه‌ها و قسمت‌های داخلی آن را نگه دارید. کیک کدو حلوایی درست کنید … کلوچه درست کنید … سوپ درست کنید … و راه های جدیدی برای خلاقیت کدو حلوایی پیدا کنید. اما یک توصیه: به همان اندازه که ارگانیک هستند، اگر با غذاهای داخلی غذا نمی‌پزید، مراقب پرتاب کردن آن‌ها به حیاط خلوت خود باشید. ممکن است در سال بعد متوجه شوید که یک تکه کدو تنبل به شدت پخش شده است!