رژیم گریپ فروت چیست؟

رژیم گریپ فروت مدت زیادی است که وجود داشته است. مشخص نیست چه کسی اولین بار این پروتکل غذایی را رایج کرد. درک اینکه این رژیم غذایی شامل چه چیزهایی می شود، کاملاً ساده است. این همان چیزی است که اول از همه بحث خواهم کرد. بدیهی است که همه ما می دانیم که این رژیم شامل خوردن گریپ فروت می شود. اما “چه زمانی و چقدر؟” اولین سوالی است که به ذهن می رسد. اساساً با هر وعده غذایی، ایده این است که فردی که رژیم دارد، نصف گریپ فروت، معمولاً در ابتدای غذا بخورد. گفته می شود که این مقداری آنزیم چربی سوز را فراهم می کند که به کاهش وزن کمک می کند. متأسفانه تاکنون هیچ مطالعه علمی که نتیجه این “خاصیت ویژه” گریپ فروت را ثابت کرده باشد وجود نداشته است، بنابراین رژیم غذایی ممکن است بیش از شنیده ها قابل توجه باشد. با این حال، مطالعاتی در مورد خواص گریپ فروت برای سلامتی انجام شده است که به نظر می رسد نشان می دهد که افزودن گریپ فروت به غذایی که می خوریم می تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت ما داشته باشد و اگر به آن علاقه مندیم به کاهش وزن کمک کنیم. به جای اینکه این اثرات به یک آنزیم مرموز نسبت داده شود، محققان به شاخص گلیسمی پایین گریپ فروت، محتوای فیبر بالا و تعداد کالری کم آن به عنوان عوامل محتمل تر در اثربخشی گریپ فروت اشاره می کنند.

رژیم گریپ فروت قرار است 12 روز طول بکشد و در این 12 روز با هر وعده غذایی نصف گریپ فروت خورده شود. علاوه بر این، فقط اضافه کردن گریپ فروت به رژیم غذایی مورد نیاز نیست. اگر در اینترنت جستجو کنید، به راحتی می توان جزئیات غذاهایی را که می توان در رژیم غذایی گریپ فروت خورد. اما در مورد غذاهایی که باید مصرف شوند به اختصار به نکاتی اشاره می کنم. کمبود کربوهیدرات در این رژیم وجود دارد، مانند سیب زمینی، نان، پاستا و برنج. افراد رژیمی تشویق می شوند که در وعده ناهار و شام به همان اندازه که می خواهند گوشت و ماهی بخورند. از بسیاری جهات شبیه رژیم اتکینز است اما با اضافه کردن گریپ فروت. نظر شخصی من این است که این نوع رژیم غذایی برای بدن ما خوب نیست. به دور از تعادل است و این تصور که می توان به اندازه دلخواه گوشت و ماهی مصرف کرد و در عین حال وزن کم کرد عجیب به نظر می رسد.

شخصاً وقتی برای اولین بار شروع به تحقیق در مورد این رژیم کردم، مجذوب امکانات آن شدم. همچنین اخیراً مطالب بیشتری در مورد گریپ فروت و فواید آن برای سلامتی خوانده ام. این میوه سرشار از فیبر، ویتامین C و ویتامین A است در حالی که میوه ای کم کالری است. این همه خوب است. با این حال، ما نیازی به “رژیم غذایی گریپ فروت” نداریم تا از مزایای خوردن آنها بهره مند شویم. صرفاً خوردن بیشتر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل به نظر من راه بهتری است.

رژیم لاغری سریع