رژیم کم چرب چیست؟

هنگامی که شما یک رژیم غذایی کم چرب را در نظر می گیرید، مهم است که این را در نظر بگیرید – همه ما برای حفظ سلامتی به چربی نیاز داریم. چربی برای بدن ما ضروری است. با این حال، این نوع چربی است که می خوریم که می تواند سلامت ما را به روش های بسیار مضری تحت تاثیر قرار دهد.

چاقی یک وضعیت بسیار ناسالم برای هر کسی است. اضافه وزن شدید نه تنها باعث حمله قلبی و سکته می شود، بلکه احتمال ابتلا به دیابت و سرطان در هنگام چاق شدن نیز افزایش می یابد.

اگر بخواهید کنترل بدن و سلامتی خود را دوباره به دست بگیرید، تغییر سبک زندگی ضروری است. یکی از چیزهایی که برای بهبود وضعیت شما حیاتی است این است که میزان مصرف چربی های مضر را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

غذاهای فرآوری شده جزء اصلی رژیم غذایی بسیاری از افراد هستند. این غذاها برای سلامتی ما مضر هستند و می توانند به چاقی کمک کنند. آنها حاوی افزودنی های ناسالم مانند روغن های هیدروژنه، قندهای تصفیه شده و نگهدارنده های شیمیایی هستند.

روغن های هیدروژنه خطرناک هستند. این نتیجه نهایی است. اینها چربی های ترانس هستند که شریان های ما را مسدود کرده و منجر به بیماری قلبی می شوند. قندهای تصفیه شده هیچ تغذیه ای ندارند. آنها کالری های خالی هستند که به اضافه وزن اضافه می کنند. آنها همچنین سطح انسولین را در بدن تخریب می کنند. مهم است که در صورت امکان از این غذاها اجتناب کنید. این غذاها را حذف کنید و برای سلامتی خود بسیار مفید خواهید بود.

به طبیعت برگرد. در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید:

آشپزی از ابتدا
یادتان هست مادربزرگ چگونه آشپزی می کرد؟ همه چیز از ابتدا ساخته شده بود و او هرگز یک محصول بسته بندی شده در کمد خود نداشت.

آشپزی را از ابتدا امتحان کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، از مواد تشکیل دهنده وعده های غذایی خود آگاه هستید. از سبزیجات تازه و ارگانیک زیادی در آشپزی خود استفاده کنید و سعی کنید حداقل 50 درصد آنها را به صورت خام در هر وعده غذایی مصرف کنید (به راحتی با سالاد قابل تهیه است). وقتی سبزیجات را پختید، آنها را زیاد نپزید. آنها باید کمی ترد باشند تا بتوانند مواد مغذی خود را حفظ کنند.

هیدراته بمانید
نوشیدن آب کافی حیاتی است. ما خود را هیدراته نگه می داریم و همچنین کلیه ها، کبد و اندام هایمان را تمیز می کنیم. همه ما باید حداقل نیمی از وزن بدن خود را در اونس آب خالص بنوشیم. دمنوش‌های گیاهی می‌توانند در کل مصرف شما حساب شوند، اما نوشیدنی‌های شیرین، نوشابه‌ها و آب‌میوه‌های بطری‌شده اینطور نیستند.

چربی های سالم بخورید
قبلاً بحث کردیم که روغن های هیدروژنه چربی های مضر را فراهم می کنند. از کجا می توانیم چربی های سالم را پیدا کنیم؟ غذاهایی مانند آووکادو، آجیل، روغن زیتون و روغن نارگیل بخورید. اینها همه چربی های سالم برای قلب هستند که بدن ما به آنها نیاز دارد. همچنین از اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب مانند سالمون استفاده کنید. برای بیشترین فایده، چند بار در هفته ماهی بخورید.

از نمک سفره اجتناب کنید – از نمک دریا استفاده کنید
نمک خوراکی برای سلامتی ما مضر است. نمک دریا مفید است. مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن ما را فراهم می کند. از آنجایی که حاوی مقادیر زیادی از ماده مغذی لازم یعنی ید نیست، مصرف مکمل ید ضروری است. با یک پزشک کل نگر صحبت کنید تا متوجه شوید چه دوزی برای شما مفیدتر است.

قبل از اقدام به هر رژیم غذایی کم چرب، با یک پزشک مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. نظارت و راهنمایی در طول روند کاهش وزن بسیار مهم است، به خصوص اگر مقدار قابل توجهی برای کاهش وزن دارید.