رژیم کاهش وزن شکم – رژیم کاهش وزن


رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد وجود دارد ، چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها عمیق تر هستند ، در اطراف قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها و در بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی یک چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و تورم شکم می شود.

طرف اغلب همراه با شکم شروع به ضخیم شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید دلایل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای سریع کاهش وزن شکم بدون ورزش یا ورزش یا با قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت بهتر است از آن پیشگیری شود تا درمان شود.

رژیم لاغری شکم

البته غذاهای رژیم غذایی کاهش وزن شما را از مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم نمی کند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن ، مصرف تمام مواد مفید و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در ادامه ، غذاهای کاهش وزن شکم را ارائه و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر پوستی که در زیر پوست وجود دارد ، همانطور که از نامش پیداست.
  • چربی احشایی که چربی شکمی است و خطرناک است و این چربی در زیر ماهیچه های شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل مختلفی دارد ، از جمله:

  • سیگار کشیدن
  • شام های دیرهنگام
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • لذت بردن از نوشیدنی های گازدار
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از مردم برای چربی بودن اهمیتی قائل نیستند و آن را زیبا می دانند و با خود می گویند من اهمیتی نمی دهم که چه می خواهم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی تا زمانی که خوب باشد این به بدن آسیب نمی رساند ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت ، فقط وزن خود را کاهش دهید و وزن خود را افزایش ندهید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید بسیار جدی گرفته شود ، زیرا چربی احشایی که در شکم ایجاد می شود می تواند با هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی سفر کرده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک سبک زندگی سالم ما را به کارهایی می برد که باید انجام دهیم و آنچه نباید شامل شود: تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی.

جنسیت نیز عامل مهمی در کاهش وزن است ، زیرا مردان چربی احشایی شکم و باسن را بیشتر از زنان جذب می کنند.

ورزش کاهش وزن شکم

انواع مختلفی از تمرینات کاهش وزن شکمی وجود دارد که می توانید با انجام این تمرینات روزانه و رعایت رژیم برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

با این حال ، به دلیل مشغله زیاد در این روزها ، زمان کمتری برای تمرین دارند ، ما چند تمرین ساده را به شما آموزش می دهیم تا در خانه برای کاهش وزن تمرین کنید که می توانید در هر کجا انجام دهید و به تجهیزات زیادی احتیاج ندارید.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، در طی آن به متابولیسم بهتری دست می یابید ، شکم با گذشت زمان کوچک می شود.

کاهش وزن روی تردمیل مانند راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند در 12 هفته مقدار زیادی چربی احشایی خود را از دست دادند.

بنابراین ، شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را تمرین دهید.

برای کاهش وزن چه چیزهایی باید بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی ها را می سوزاند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم به راحتی چربی شکم را از بین می برد.

برای کاهش سریع وزن ، صبحانه را بدون ورزش بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. ما در حال حاضر با یک ماده مغذی روبرو هستیم که هر سه را می خورد ، یعنی شیر.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را تحریک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند و وزن کم کند.

به یاد داشته باشید که در طول روز شیر بنوشید ، حتی اگر بتوانید میان وعده ها را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

لاغری شکم و باسن با زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای کاهش وزن شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری کمی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را چند برابر می کند ، زنجبیل را می توان با چای ، لیمو و عسل نوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

میزان غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و باعث نفخ می شود ، بنابراین از نمک و غذاهای سرشار از نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

صدمه نبین

رژیم غذایی اولیه رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که برای مدت طولانی شما را گرسنه می کند ، بدن شما فکر می کند که گرسنه است ، بنابراین کالری نمی سوزاند و باعث چاقی نمی شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های سوزاندن چربی احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و تعادل pH معده را حفظ می کند ، که می تواند به شما در رسیدن به سطح شکم کمک کند.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز صبح با معده خالی یک قاشق چای خوری سرکه سیب با آب گرم بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی میوه هایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) هستند.

استرس را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون ها در بدن را افزایش می دهد که تعادل بدن و عادات غذایی را مختل کرده و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع هضم سریع غذا را انجام می دهد و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب غذا باعث تجمع چربی شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه در پردازش و برداشتن چربی معده مفید هستند.

گودوسر

اگر صبحانه بلغور جو دوسر می خورید ، در وعده نهار انرژی خواهید داشت و نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم خود را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

کنجد

کنجد طبیعت گرم دارد و باعث سوزاندن چربی های شکم و کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و کاهش وزن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب میخک

چوب میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین غذاهای مضر را جایگزین آن کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی استفاده کنید.

گردو

گردو سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود.

باید بدانید که همه غذاهای لاغری شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی های حیاتی نیاز دارد.

گردو دارای چربی خوب و خوبی است ، مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق و هر گردو می تواند روند کاهش وزن شکم و باسن را بیشتر تحریک کند.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای کاهش وزن افراد خونسرد مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن ، همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و به یاد داشته باشید که قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن با کالری بیشتری برای گرم شدن گرم شود. کاهش وزن

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما احساس سیری می کند. نوشیدن مقدار زیادی آب سرد حتی باعث سوزاندن کالری می شود. این به این دلیل است که آب یخ به دلیل دمای بدن هنگام ورود به بدن گرم می شود ، که به انرژی نیاز دارد. اگر روزانه 2 لیتر آب سرد مصرف کنید ، می توانید 70 کالری مصرف کنید.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه به جای کبد می شود و در نتیجه مواد زائد را از بدن دفع می کند. یکی از عملکردهای اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد از کار حذف مواد زائد راحت شود ، کبد از چربی بدن برای تبدیل آن به انرژی استفاده می کند.

انجام دهید

هل به دلیل داشتن خواص چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن یک کیلو چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، به این معنی که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

کاهش وزن شکمی موضعی

این روزها ما تبلیغات زیادی در مورد انواع مختلف کمک های کاهش وزن و حتی جراحی هایی می بینیم که به افراد وعده کاهش وزن سریع بدون ورزش را می دهد اما همیشه م effectiveثر نیستند.

کاهش وزن شکم با دستگاه کاهش وزن و ژل

قبل از هر چیز باید بگوییم که کاهش وزن در ناحیه شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

کاهش وزن شکمی موضعی با وسایلی مانند کاهش وزن شکم یا کاهش وزن شکم با وسایل خاصی که به شکم متصل شده و در حرارت زیاد آب و چربی بدن را می سوزاند و تا حدی با آن رژیم غذایی مناسب و تحرک زیاد مورد نیاز است. به

کرم ها و ژل ها برای لاغری شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل

جراحی کاهش وزن بیشتر برای افرادی است که اضافه وزن و چاقی دارند.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روشهای دیگر م workثر واقع نشد ، به جراحی مراجعه کنید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در ناحیه شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب ها و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی کاهش وزن بیشتر بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن کم می کند.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کند.

انواع جراحی کاهش وزن

بای پس معده Roux-en-Y

معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید