رژیم غذایی کبد چرب – یک برنامه رژیم غذایی 1200 کالری که برای کاهش وزن و کاهش چربی در کبد کار می کند

رژیم غذایی کبد چرب باید بر کاهش وزن و کاهش چربی اضافی در بدن تمرکز کند. با کاهش مصرف چربی اضافی، فرصت احتقان چربی در کبد تا حد زیادی کاهش می یابد. به طور کلی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب (FLD) توصیه می شود از یک رژیم غذایی 1200 تا 1500 کالری پیروی کنند. بیش از 30 درصد کالری نباید از چربی تشکیل شود.

برای توضیح بیشتر این موضوع، می‌توانیم کمی ریاضیات انجام دهیم تا بفهمیم روزانه چند گرم چربی باید مصرف کنید. اگر قرار است بیش از 30 درصد از یک رژیم غذایی 1200 کالری از چربی تشکیل شود، این بدان معناست که بیش از 360 کالری نباید کالری چربی باشد (1200 کالری x 0.30 = 360).

یک گرم چربی معادل 9 کالری است. بنابراین، نباید بیش از 40 گرم چربی در روز مصرف شود (360 کالری / 9 کالری در هر گرم = 40 گرم).

یک رژیم غذایی 1200 تا 1500 کالری باید مقادیر بالایی از کربوهیدرات های پیچیده با پروتئین و چربی محدود را هدف قرار دهد. رژیم غذایی مانند این می تواند به بیماران مبتلا به FLD کمک کند تا 2 پوند در هفته وزن کم کنند. در اینجا نحوه تجزیه این رژیم غذایی آمده است.

  • 6 اونس پروتئین (به گوشت های سفید بدون چربی مانند ماهی، بوقلمون و مرغ بچسبید یا پروتئین را از منابع گیاهی مانند لوبیا دریافت کنید)
  • 4 وعده یا بیشتر سبزیجات (سبزیجات، برگ ها، حبوبات یا سایر سبزیجات سرشار از فولات)
  • 3 وعده میوه (مرکبات سرشار از ویتامین E و ویتامین C توصیه می شود)
  • 5 وعده از غذاهای سرشار از نشاسته مانند سیب زمینی یا نان غلات کامل
  • 3 وعده چربی (سعی کنید از چربی های اشباع شده دوری کنید و در عوض چربی های غیراشباع را در مقادیر محدود انتخاب کنید)
  • 2 وعده لبنیات (روی جایگزین های کم چرب و بدون چربی تمرکز کنید)

مهم است که هیچ وعده غذایی را از دست ندهید. کالری باید در طول روز تجزیه و مصرف شود. مثلاً 300 کالری برای صبحانه، 100 کالری برای میان وعده صبح، 300 کالری برای ناهار، 50 کالری برای میان وعده بعد از ظهر و 450 کالری برای شام.

این اعداد فقط به عنوان یک راهنما عمل می کنند و به طور دقیق تعیین نمی شوند. ممکن است برای شما راحت‌تر باشد که برای صبحانه، ناهار و شام کمتر بخورید و در طول روز چند میان‌وعد کوچک بیشتر داشته باشید.

بخش مهم این نوع برنامه غذایی برای کبد چرب این است که از 1200 تا 1500 کالری در روز تجاوز نکنید. وعده های غذایی کوچک را به طور منظم به جای یک وعده غذایی بزرگ به طور همزمان بخورید تا بدن خود را از رفتن به حالت گرسنگی و تولید اسیدهای چرب که می تواند منجر به احتقان بیشتر چربی در کبد شود، حفظ کنید. به همین دلیل، به جای کاهش ده ها پوند در یک بار، برای کاهش تدریجی یک پوند یا دو پوند در هفته تلاش کنید.

دستور العمل های رژیم غذایی زیادی برای کبد چرب وجود دارد که از خسته شدن جوانه های چشایی شما جلوگیری می کند.