رژیم غذایی کاهش وزن – 5 نکته قدرتمند رژیم غذایی کاهش وزن

تعدادی از افراد در سراسر جهان هستند که به دنبال گزینه هایی برای کاهش وزن هستند. آنها ممکن است به یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده، یک رژیم ورزشی، قرص های کاهش وزن یا ترکیبی از هر یک از اینها متوسل شوند. پایبندی به رژیم کاهش وزن می تواند دشوار باشد زیرا ممکن است گاهی احساس ضعف کنید و در نهایت مقدار زیادی غذا بخورید. برای اینکه بتوانید در مدت زمان کوتاهی تغییر وزن خود را مشاهده کنید، باید عزم کامل داشته باشید.

هنگامی که به دنبال نکات قدرتمند کاهش وزن هستید، انتخاب مواد غذایی برای رژیم غذایی می تواند دشوار باشد. در زیر 5 نکته قدرتمند کاهش وزن که توسط متخصصان برای کاهش وزن توصیه می شود آورده شده است:

1. مراقب شیرینی ها باشید: بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که قند سفره منجر به افزایش مصرف کالری می شود. شکر به اندازه چربی به رژیم غذایی آسیب نمی رساند، اما وقتی چیزی شیرین می خورید، بیشتر از همه چیز می خورید. همچنین قند باعث دفع کروم در بدن شما می شود. کروم یک ماده معدنی است که به ساختن بافت بدون چربی سوزاندن کالری در بدن شما کمک می کند. بنابراین، حفظ سطح کروم در بدن شما بسیار مهم است.
2. پر کردن فیبر: فیبر می تواند به شما کمک کند گرسنگی خود را مهار کنید. غذاهای فیبر سیر کننده هستند و به شما این امکان را می دهند که احساس سیری کنید. بنابراین، در نهایت کمتر غذا می خورید. باید مصرف سبزیجات، میوه ها و غلات سبوس دار را افزایش دهید.
3. آب زیاد بنوشید: متخصصان توصیه کرده اند که روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. آب عمل حلال بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها را انجام می دهد. همچنین مواد مغذی را به داخل سلول‌ها و ضایعات خارج می‌کند و به بدن اجازه می‌دهد تا وظایف خود را به دقت انجام دهد.
4. کاهش چربی: اضافه وزن و چاقی نتیجه هر رژیم غذایی غنی از چربی است. باید مطمئن شوید که کالری مصرفی در روز نباید بیش از 25 درصد از چربی باشد و چربی مصرفی باید از نوع غیر اشباع باشد.
5. نان هایی که انتخاب می کنید: وقتی برای خرید نان بیرون می روید، مطمئن شوید که نان هایی را خریداری می کنید که به کاهش وزن شما کمک می کند. انواع غلات کامل مانند گندم کامل، چند دانه، ارزن، چاودار، جو دوسر، گندم ترک خورده و سبوس جو دوسر ایده آل هستند. نان هایی را بردارید که دارای برچسب حداقل 2 گرم فیبر در هر برش هستند.