رژیم غذایی طبیعی برای انسان چیست؟

چگونه می دانید چه رژیمی را دنبال کنید؟ تعیین رژیم غذایی مناسب می تواند بسیار گیج کننده باشد.

هر بار که کتاب رژیم غذایی متفاوتی را می خوانید، نویسنده یک استدلال منطقی ارائه می کند و به نظر می رسد که آن را با علم محکم پشتیبانی می کند. هر بار که کتاب جدیدی در مورد تغذیه می‌خواندم، فکر می‌کردم که این شخص پاسخ آن را دارد. من هیچ حس تبعیضی نداشتم، بیشتر این تئوری های تغذیه در ابتدا قابل قبول به نظر می رسیدند.

بعد از آزمایش های زیاد متوجه شدم که این مرشدها اغلب اشتباه می کردند. همه آنها اطلاعات معتبر و مفیدی در کتابهای خود داشتند اما رژیم غذایی واقعی آنها کارساز نبود.

** پس چگونه می دانید که کدام رژیم را دنبال کنید؟

آیا شما هم مثل من هستید و نمی دانید چه کسی را باور کنید؟ مهم نیست که چقدر کتاب و تئوری رژیمی خواندم، باز هم درک کافی برای تشخیص حقیقت از دروغ نداشتم. به یاد دارم که رژیم غذایی منطقه را خواندم و سپس رژیم غذایی اتکینز را امتحان کردم.

در زمان خواندن، من متقاعد شدم که آنها درگیر چیزی هستند. بنابراین رژیم غذایی آنها را امتحان کردم. من برای کاهش وزن تلاش نمی کردم. من به دنبال چیزی برای درمان افسردگی ام بودم که این دو رژیم نتایج مثبتی را با آن نشان دادند.

بعد از امتحان کردن رژیم ها و فکر کردن به آنها، متوجه شدم که آنها برای من کار نمی کنند و منطقی نیستند. افسردگی من با رژیم غذایی زون کمی بهتر شد، اما حتی به میزان بهتری که بعد از خوردن رژیم غذایی حاوی حداقل 50 درصد میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌های خام داشتم، نزدیک نشد. با تغییر به 50 درصد غذاهای خام، 6.5 سال افسردگی من در یک روز برطرف شد.

با رژیم غذایی زون، شما باید در هر وعده غذایی نسبت 40 درصد کربوهیدرات، 30 درصد پروتئین و 30 درصد چربی مصرف کنید. نویسنده ادعا کرد که انسان های اولیه در هر وعده غذایی به این شکل غذا می خوردند.

اما بعد از فکر کردن و مطالعه بیشتر متوجه شدم که چقدر این نظریه مضحک است. انسان‌های اولیه هر چیزی را که می‌توانستند می‌خوردند و من مطمئن هستم که از یک وعده غذایی به غذا دیگر متفاوت است. آنها حتی در مورد چربی، کربوهیدرات و پروتئین نمی دانستند. آنها عشایری بودند و مطمئناً منبع غذایی ثابتی نداشتند. هیچ راهی وجود ندارد که این انسان های اولیه 40/30/30 در هر وعده غذایی یا حتی نزدیک به آن خورده باشند.

اگر برای من اینقدر سخت بود که بتوانم به طور مداوم در هر وعده غذایی 40/30/30 غذا بخورم، می‌دانم که رسیدن به این میزان بدون آگاهی از کالری، پروتئین و غیره برای انسان‌های اولیه غیرممکن بود. بیشتر منابع غذایی طبیعی این کار را نمی‌کنند. حتی به نسبت کالری 40 درصد کربوهیدرات، 30 درصد پروتئین و 30 درصد چربی نزدیک می شود. بنابراین، به این نتیجه رسیدم که اساس رژیم غذایی منطقه نادرست است.

بعدها متوجه شدم که بسیاری از ادعاهای علمی نادرست در آن کتاب وجود دارد. مشکل علم این است که معمولاً به جزئی می نگرد و نه کل. بسیاری از تئوری های تغذیه ای مبتنی بر حقایق جزئی هستند که وقتی از کل تصویر به آن نگاه کنیم، درست نیستند.

فریب دادن مردم با کتاب های رژیم غذایی بسیار آسان است. تا زمانی که درک عمیقی از تغذیه نداشته باشید، تشخیص حقایق از دروغ ها دشوار است.

من رژیم اتکینز را امتحان کردم و بیش از سه روز دوام نیاوردم. فقط حس وحشتناکی داشتم خوردن این غذاهای با پروتئین بالا و نداشتن میوه یا کربوهیدرات برای من وحشتناک بود.

همه چیز مرده بود و مطمئناً به هیچ وجه به افسردگی من کمک نکرد. انرژی الکتریکی شگفت انگیزی از میوه وجود دارد. شما نمی توانید این احساس را در رژیم اتکینز دریافت کنید زیرا در مراحل اولیه هیچ میوه ای مجاز نبود. چگونه می تواند یک رژیم غذایی طبیعی باشد، در حالی که مکمل های زیادی مورد نیاز است؟ خیلی زود متوجه شدم که رژیم اتکینز حتی به رژیم ایده آل هم نزدیک نیست.

سرانجام “Fit For Life” و بعداً رژیم غذایی خام را کشف کردم. من خام رفتم و بهترین نتایجم را داشتم. سلامتی، سطح انرژی، شادی و حتی وضوح فکرم با جهش و مرز بهبود یافت.

** ساده ترین راه برای محدود کردن انتخاب های رژیم **

وقتی به آن فکر می کنید این واقعاً ساده است. اما از آنجایی که شما در تمام زندگی خود به این شکل غذا می خورید، ممکن است به این ایده فکر نکرده باشید.

هر رژیمی که حاوی غذای پخته باشد یک رژیم غذایی طبیعی یا ایده آل برای انسان نیست. هیچ حیوانی در طبیعت غذای خود را طبخ نمی کند و به بیماری هایی که انسان مبتلا می شود مبتلا نمی شود. اما بنا به دلایلی حیوانات خانگی ما به بیماری های مشابه ما مبتلا می شوند. به این دلیل است که ما به آنها غذای پخته شده نیز می دهیم.

فرآیند پخت به ویتامین ها و مواد معدنی آسیب می رساند، آنزیم ها را از بین می برد و غذا را به سم تبدیل می کند. در سال 1912، شیمیدان فرانسوی، لوئی کامیل میلار، چیزی را کشف کرد که امروزه واکنش میلار نامیده می شود. میلارد در تلاش بود تا مواد شیمیایی را کشف کند که طعم واقعی غذای پخته شده را ایجاد می کند.

در یک آزمایش، او انواع مولکول‌ها را در یک سیب‌زمینی خام اندازه‌گیری کرد. سپس سیب زمینی را آب پز کرد و متوجه شد که فقط با جوشاندن، 420 نوع مولکول جدید ایجاد می شود. این مولکول ها هرگز در غذاهای طبیعی و بدون تقلب وجود نداشتند.

در واقع، وقتی شما آشپزی می کنید، صدها هزار، اگر نگوییم میلیون ها مولکول جدید ایجاد می کنید که بدن انسان آنها را سمی می داند.

یکی از شواهد قوی که بدن غذای پخته شده را سمی می داند، لکوسیتوز است. لکوسیتوز افزایش بیش از حد تعداد گلبول‌های سفید خون هنگام مصرف غذایی است که بین 120 تا 190 درجه فارنهایت گرم شده است. دکتر پل کوچاکف این پدیده را در سال 1930 کشف کرد. او بیش از 300 آزمایش دقیق را در مؤسسه شیمی بالینی در لوزان سوئیس انجام داد و حقایق جالبی را کشف کرد.

1. پس از خوردن غذای پخته شده، خون وی بلافاصله با افزایش تعداد گلبول های سفید واکنش نشان می دهد. این یک واقعیت کاملاً مستند به نام “لکوسیتوز گوارشی” است.

2. برعکس، خوردن غذای خام واکنشی در خون ایجاد نکرد. علاوه بر این، اگر یک غذا بیش از یک درجه حرارت خاص (برای هر غذا منحصر به فرد) گرم شده باشد، یا اگر غذا فرآوری شده باشد (تصفیه شده، مواد شیمیایی اضافه شده و غیره)، این همیشه باعث افزایش تعداد گلبول های سفید در خون می شود. .

3. با این حال، اگر همان غذاهای خام و بدون تغییر سپس حرارت داده شود، فرد دوباره افزایش پاتولوژیک در تعداد گلبول های سفید خون خود را تجربه می کند.

آشپزی همچنین به ما این امکان را می دهد که غذاهایی را بخوریم که بخشی طبیعی از رژیم غذایی انسان نیستند. ما نمی توانستیم غلات را بدون پختن آنها بخوریم. بیشتر مردم گوشت را بدون پختن آن نمی خورند. اکثر مردم تهیه یک وعده غذایی از کلم بروکلی خام را نیز جذاب نمی دانند. اینها نشانه هایی است که نشان می دهد طبیعت قصد مصرف این غذاها را نداشته است.

شواهد بسیار بیشتری از آسیب غذاهای پخته شده وجود دارد، از جمله آخرین یافته ها در سال 2002 توسط مطالعات سوئیسی در مورد ایجاد سطوح بیش از حد یک ماده سرطان زا به نام آکریل آمید در غذاهای غنی از کربوهیدرات پخته شده در دمای بالا.

آشپزی شیمی است. آیا تا به حال دقت کرده اید که یک تخم مرغ با پختن چقدر تغییر رنگ و بافت می دهد؟ این شواهد بصری آشکاری از آسیب مولکولی ایجاد شده در فرآیند پخت و پز است.

پخت و پز پروتئین ها را از بین می برد و کربوهیدرات ها را کاراملی می کند. کاراملی شدن شش سطح مختلف از واکنش های شیمیایی را در مولکول قند ایجاد می کند. سال هاست که به خوبی شناخته شده است که روغن ها و چربی های گرم شده سرطان زا هستند.

به نظر شما چرا بدن با بیماری های خودایمنی به خود حمله می کند؟ به این دلیل است که ما بدن خود را با غذاهایی ساخته ایم که برای بدن انسان طبیعی نیستند و بدن ما این مواد را به عنوان مهاجمان سمی شناسایی می کند. اکثر افرادی که به رژیم غذایی خام روی می آورند، به سرعت متوجه می شوند که آرتریت و بسیاری از بیماری های دیگر آنها را آزار نمی دهد.

من در اواسط بیست سالگی شروع به ابتلا به آرتروز کردم. اکنون من 39 سال سن دارم و سال هاست که هیچ نشانه ای از آرتروز ندارم. سن عامل آرتریت نیست بلکه یک رژیم غذایی غیر طبیعی است.

** بهش فکر کن **

حدود 700000 گونه جانوری وجود دارد که همه آنها منحصراً با غذاهای خام رشد می کنند. فقط انسان ها چیزی را که می خورند گرم می کنند و می پزند. هیچ رستوران لذیذ، فست فود یا پیتزا فروشی در طبیعت وجود ندارد.

با خوردن غذاهای پخته هرگز نمی توانید به سلامت کامل برسید. مهم نیست که الان چقدر احساس خوبی دارید، ممکن است احساس بهتری داشته باشید. آیا با سموم بیشتر یا کمتر در بدنتان سالم تر خواهید بود؟

بنابراین، پاسخ روشن به نظر می رسد. یکی از اولین نکاتی که قبل از انتخاب غذا باید در نظر بگیرید این است که خام یا پخته شده باشد. میوه ها و سبزیجات خام به اضافه مقادیر محدودی مغزها و دانه ها، طبیعی ترین و سالم ترین غذاها برای انسان هستند.

اگر می‌خواهید به سرعت سلامت خود را بهبود بخشید، به تدریج درصد میوه‌ها و سبزیجات خام را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

رژیم لاغری سریع