رژیم غذایی سرخپوشان یا غار – مرکز تغذیه و تناسب اندام آرمونی


غذای سرخپوشان:
گوشت: گوشت گاو ، گوسفند ، مرغ ، بوقلمون ، خوک و غیره
ماهی و غذاهای دریایی: ماهی آزاد ، میگو ، صدف و …
تخم مرغ: تخم مرغ ، رایگان ، غنی شده یا امگا 3

سبزیجات: کلم بروکلی ، کلم پیچ ، فلفل ، پیاز ، هویج ، گوجه فرنگی و…
میوه ها: سیب ، موز ، پرتقال ، گلابی ، آووکادو ، توت فرنگی ، زغال اخته و موارد دیگر.
غده ها: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی ، شلغم و…
گردو و دانه ها: بادام ، ماکادامیا ، گردو ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو و غیره.
چربی ها و روغن های سالم: روغن زیتون فوق بکر ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و غیره.
نمک و ادویه جات ترشی جات: نمک دریا ، سیر ، زردچوبه ، رزماری و … اگر می توانید از عهده آن برآیید ، سعی کنید از گیاهان علفی ، مرتعی و ارگانیک استفاده کنید. در غیر این صورت ، مطمئن شوید که همیشه به دنبال گزینه ای با پردازش پایین هستید.

پالئو حالت را تغییر داد
با توجه به محدودیت های رژیم غذایی سرخپوشان و پیشرفت در علم تغذیه و درک اینکه برخی محصولات موجود در رژیم غذایی سرخپوشان را می توان با غذاهای سالم جایگزین کرد ، بسیاری از مواد جدید مانند رژیم غذایی بدون گلوتن به رژیم غذایی پالئو اضافه شده است. غلات مانند برنج ، کره با کیفیت و روغن.
موارد زیر همچنین می تواند به مقدار معقول و کم در رژیم غذایی پالئو استفاده شود
شراب: شراب قرمز با کیفیت بالا حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید است.
شکلات تلخ 70 and و بیشتر

لیست خرید ساده رژیم غذایی سرخپوشان
در رژیم پالئو می توانید چندین نوع غذا بخورید.

گوشت: گوشت گاو ، گوسفند ، گوشت خوک و غیره
طیور: مرغ ، بوقلمون و…
ماهی: ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی و … تخم مرغ
سبزیجات تازه: سبزیجات ، کاهو ، گوجه فرنگی ، فلفل ، هویج ، پیاز و…
سبزیجات منجمد: کلم بروکلی ، اسفناج ، سبزیجات مخلوط و…
میوه ها: سیب ، موز ، گلابی ، پرتقال ، آووکادو
توت فرنگی: توت فرنگی ، زغال اخته و غیره
گردو: بادام ، گردو ، آجیل ماکادمیا ، فندق کره بادام روغن نارگیل روغن زیتون روغن زیتون سیب زمینی شیرین
ادویه جات ترشی جات: نمک دریا ، فلفل ، زردچوبه ، سیر ، جعفری و … بهتر است همه وسوسه های ناسالم از جمله نوشیدنی های شیرین ، شیرینی ، شیرینی ، کراکر ، نان ، بستنی و غلات را از خانه خود دور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید