رژیم غذایی سالم – چگونه انتخاب های غذایی خوب می تواند شما را از دردهای گرسنگی در طول رژیم کاهش وزن نجات دهد

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام گرفتن رژیم لاغری مرتکب می شوند گرسنگی دادن به خود است. آنها به شدت غذا را کاهش می دهند، هر چیزی که حاوی قند یا چربی است را ممنوع می کنند و فقط حداقل غذا می خورند، فکر می کنند این به آنها کمک می کند تا وزن خود را سریعتر کاهش دهند. آنجا بودی، این کار را کردی؟ شاید حتی وزن کم کردی اما آیا به یاد دارید که چقدر احساس سوختگی کردید؟ اینکه هیچ انرژی نداشتی و فقط احساس بدبختی، خستگی و بدخلقی می کردی؟

سپس از اینکه یاد بگیرید که نیازی به این کار نیست و نباید چنین باشد خوشحال خواهید شد. برای کاهش وزن نیازی به گرسنگی ندارید. بگذارید برای شما توضیح دهم که چگونه می توانید به اندازه دیگران غذا بخورید و همچنان وزن کم کنید!

1. انتخاب های غذایی سالم داشته باشید

  • شما باید غذاهایی را ترجیح دهید که دارای مواد مغذی بالا هستند، نه کالری، مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل. از آنجایی که این غذاها نسبتاً کالری کمی دارند، می توانید مقادیر معقولی بخورید که به اندازه کافی شما را سیر کند، بدون اینکه نگران کالری شماری باشید. فقط مهم است که این غذاها را “تمیز” و سالم نگه دارید و آنها را با چربی و شکر زیاد تهیه نکنید.
  • یکی دیگر از گام‌های مهم برای اطمینان از اندازه‌های معمولی که شما را گرسنه و خسته نمی‌کند، کاهش کالری تا حد امکان است. انواع کم چرب محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست را انتخاب کنید، از اسپری های کم چرب، مارگارین به جای کره و ترجیحا روغن های گیاهی استفاده کنید (روغن زیتون سالم ترین است). مصرف شکر را کاهش دهید یا آن را با شیرین کننده های طبیعی مانند عسل جایگزین کنید. همچنین می توانید از غذاهای طبیعی شیرین مانند میوه هایی که نیازی به شکر اضافه ندارند استفاده کنید. به این ترتیب، بدن شما به اندازه کافی غذا و مواد مغذی زیادی دریافت می کند، در حالی که کالری را کم نگه می دارد و به شما کمک می کند بدون گرسنگی وزن کم کنید.
  • به جای نوشابه های پر کالری، آب یا نوشیدنی های کم کالری بنوشید و سعی کنید چای خود را با قند کمتر یا بدون قند بنوشید. هنگام مصرف این نوشیدنی های سالم، هرگز نیازی به احساس بد در هنگام نوشیدن ندارید، زیرا آنها حاوی حداقل کالری نیستند.

2. عادات غذایی سالم را اتخاذ کنید

  • مراقب اندازه سهم خود باشید! بخش های ما اغلب بزرگتر از نیاز ما هستند. اگر فکر می کنید بشقاب شما خیلی پر است، مقداری کمتر ظرف بشویید. ممکن است مدتی طول بکشد تا بدن شما به کمتر خوردن عادت کند، بنابراین وقت خود را صرف کنید تا متوجه شوید واقعاً به چه مقدار غذا نیاز دارید. بدن شما باید آنچه را که نیاز دارد داشته باشد، اما نباید بیش از حد لازم داشته باشد، زیرا در آن زمان شروع به ذخیره چربی می کند.
  • هرگز به خود اجازه ندهید که خیلی گرسنه شوید. اگر در بین وعده های غذایی گرسنه شدید، یک میان وعده کوچک در دسترس داشته باشید. این کار از حملات گرسنگی و پرخوری در وعده های غذایی اصلی جلوگیری می کند. از سالم بودن میان وعده هایتان اطمینان حاصل کنید، به عنوان مثال میوه و ماست کم چرب را انتخاب کنید و آنها را کوچک نگه دارید. به هر حال، آنها فقط یک میان وعده هستند، نه یک وعده غذایی اصلی. اما اگر میان وعده های شما سالم هستند، لازم نیست با خوردن آن ها احساس بدی داشته باشید، حتی اگر رژیم دارید.
  • به طور منظم و ترجیحاً هر روز در ساعت معینی غذا بخورید. اگر بدن شما زمان وعده های غذایی خود را بداند، سازگاری با برنامه غذایی شما آسان تر خواهد بود. اگر وعده های غذایی و زمان وعده های غذایی شما متعادل باشد، در این بین گرسنه نخواهید بود.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، رژیم غذایی و گرسنگی اغلب با کاهش وزن همراه است و فشار زیادی بر بدن شما وارد می کند. علاوه بر ایجاد احساس خستگی و بدبختی، شما را از مواد مغذی مهم نیز محروم می کند، به این معنی که بیشتر از اینکه به شما ضرر داشته باشد، ضرر می رساند.

واقعاً غیرضروری است که خود را در این شرایط قرار دهید. اگر رژیم غذایی خود را به رژیم غذایی سالم‌تری تغییر دهید، می‌توانید از وعده‌های غذایی لذت ببرید و وعده‌های معقول بخورید، با فواید متعددی که به آن وابسته است: بدن شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند که باعث می‌شود احساس خوبی، پرانرژی و سلامتی داشته باشید. و شما می توانید این روش جدید غذا خوردن را در طولانی مدت دنبال کنید و در نتیجه وزن خود را به آرامی کاهش دهید و از بازگشت آن جلوگیری کنید. بهترین رژیم غذایی هنوز هم رژیمی است که به نظر نمی رسد.