رژیم غذایی اسیدی در مقابل قلیایی – حقایق کلیدی

رژیم غذایی اسیدی در مقابل قلیایی مترادف نسبتاً نادری برای رژیم قلیایی است. این رژیم غذایی سالم گاهی اوقات رژیم قلیایی اسیدی یا رژیم متعادل قلیایی اسیدی نیز نامیده می شود. با وجود تفاوت در اصطلاح، این عبارات همگی به یک مفهوم اشاره دارند: با خوردن غذاهای قلیایی و اسیدی کمتر، می توانید بدن خود را قلیایی تر کنید. به نوبه خود، یک pH داخلی قلیایی خفیف بهترین شانس را برای تجربه یک حالت عالی از رفاه برای شما فراهم می کند.

تا حد زیادی، سلامتی یک مسئله تعادل است. تعادل کامل برابر است با سلامت کامل. از سوی دیگر، عدم تعادل منجر به بیماری می شود. به عنوان مثال، مصرف بیش از حد کالری باعث چاقی می شود، در حالی که دریافت کالری بسیار کم باعث هدر رفتن بدن می شود. سطح سدیم رژیم غذایی خیلی زیاد یا خیلی کم… سطح کلسترول LDL خون خیلی بالا یا خیلی پایین… اسیدیته خیلی زیاد یا خیلی کم… در هر صورت مرکز پرتو تعادل بهترین مکان برای بودن.

با این حال، در عمل، تعداد کمی از مردم در ایالات متحده در معرض خطر دریافت کالری بسیار کم یا سدیم بسیار کم، یا داشتن سطح خطرناکی از کلسترول LDL هستند. رژیم غذایی معاصر ما را به یک جهت سوق می دهد. به طور مشابه، بسیار معمول است که بدن ما خیلی اسیدی باشد تا خیلی قلیایی. این به این دلیل است که ما مقدار زیادی گوشت، محصولات لبنی، غلات فرآوری شده، شکر و الکل می خوریم، اما تعداد کمی از ما میوه ها و سبزیجات قلیایی ساز کافی را در رژیم غذایی خود دریافت می کنیم.

مردم اغلب به تضاد بین عناصر اسیدی و قلیایی فکر می کنند. اما اگر بخواهیم دقیق باشیم، به جای این که آن را «رژیم غذایی اسیدی در مقابل قلیایی» بدانیم، بهتر است آن را «رژیم غذایی تعادل قلیایی اسیدی» بدانیم. مانند یین و یانگ در طب سنتی چینی، اسیدیته و قلیایی بودن ذاتا مثبت یا منفی نیستند. این وظیفه ماست که به حالت تعادل بین این عناصر به هم پیوسته برسیم.

رژیم لاغری سریع