روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کانولا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری که به طور گسترده تولید می شود را دوباره مورد بررسی قرار می دهند.

روغن پالم در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده قرار دارد. س Theال این است که با توجه به تبلیغات منفی در مورد این روغن ، این روغن چگونه با سایر روغن های خوراکی مقایسه می شود و آیا آنقدر که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از رایج ترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات رایج از اسنک گرفته تا لوازم آرایشی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی های حمایتی برای حصول اطمینان از حمایت سیاست های دولت از توسعه ، تولید و استفاده از روغن پالم

در حالی که این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، روغن حاوی درصد بسیار بالاتری از چربی های اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی است. اگرچه اثرات منفی آن بر سلامتی مورد بحث قرار گرفته است ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن نخل در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح خون را افزایش می دهد ، “کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین آتروژنیک”. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مصرف چربی اشباع شده را به عنوان افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل گرفته می شود ، نوعی درخت که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که عملکرد این نوع روغن به دلیل بسیاری از آثار منفی منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار گرفته است.

از زمانی که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع کرد ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم که جایگزین ارزان قیمت است ، روی آوردند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (مقدار مساوی کره) ، 5 گرم چربی سالم غیر اشباع قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین دارای 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K است.

این ارقام به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارد.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه غذاها وجود دارد. حدود 50 درصد محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده برای خوردن مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت می شود. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“به دلیل دود زیاد ، از روغن نخل برای پخت و پز نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذا در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن تصفیه شده بیشتر باشد ، دود آن بیشتر می شود ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می توانند باعث دود روغن شوند ، حذف می کند.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و به غذا چربی بیشتری می دهد. روغن پالم نیز همه کاره است. “ما می توانیم آن را پردازش کرده و مخلوط کنیم تا طیف وسیعی از محصولات با خواص مختلف به دست آید.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی در جنگل زدایی برخی از متنوع ترین جنگل های جهان بوده و هست و زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های پیگمی و کرگدن سوماتران را از بین می برد.

این تلفات جنگلی همراه با تبدیل ذغال سنگ نارس غنی از کربن ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را در اتمسفر آزاد می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. در نتیجه ، مخالفت با کشت درختان و استفاده از این روغن در نتیجه این موارد افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که توکسینول ها ممکن است پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


ممکن است این مقاله برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذاهای بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که محققان به سختی تشخیص می دهند که آیا برای شما خوب است یا مضر است.”

به یاد داشته باشید که برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را رد می کند که نشان می دهد روغن پالم برای بیماری های قلبی مفید است.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن غذا بپزید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو گزینه های بهتری برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً روغن پالم در غذاهای فرآوری شده ای که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می کنید اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی که آن را مخلوط می کنند استفاده کنید.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی ترانس ناسالم نیست ، بهتر است هنگام تهیه غذا در خانه یا هنگام غذا از روغن زیتون یا دیگر روغن های خوراکی سالم تر استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات مصرف روغن پالم بر سلامت متفاوت است. برخی مطالعات مصرف روغن نخل را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب ، افزایش لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده اند.

سایر مطالعات هیچگونه عوارض جانبی یا حتی پیامدهای سلامتی را به دلیل مصرف روغن پالم نشان نمی دهند.

منابع:
www.who.int
www.zdravstvo.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید