راهنمای تغذیه سالم برای کاهش وزن سالم – کاهش وزن و حفظ آن

وقتی صحبت از حفظ وزن سالم برای یک عمر می شود، نکته اصلی کالری، کالری، کالری است. مدیریت وزن شما به ایجاد تعادل بین کالری مصرفی و کالری سوزانده شده با هر نوع ورزش بستگی دارد.

تعریف کالری، در غذا و تغذیه، یک واحد انرژی (در واقع گرما) است که توسط غذا تامین می شود. وقتی صحبت از غذا به میان می‌آید، کالری یک کالری است مهم نیست از چه نوع غذایی می‌آید. چه سیب، هویج، غلات، سیب زمینی یا لوبیای سویا می خورید، همه آنها حاوی کالری هستند. به طور کلی، حدود 3500 کالری معادل یک پوند است. بدن شما یک ماشین شگفت انگیز است. برای حفظ کارآمدی دستگاه، یعنی حفظ وزن مناسب بدن، کالری مصرفی شما باید با ورزش در فعالیت‌های روزانه و روتین‌های ورزشی سوزانده شود. اگر کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید دریافت می کنید، مازاد آن باید جایی برود. به نظر شما کجاست؟ درست است! چاق! و این چربی کجا می رود؟ بازم درسته مستقیماً به شکم، باسن و باسن شما می رود. دوستان من، هیچ راهی برای دور زدن این واقعیت وجود ندارد. وزن باید با رژیم غذایی و ورزش کنترل شود. و وقتی در مورد رژیم غذایی صحبت می کنیم، در مورد رژیم غذایی سالم صحبت می کنیم. خودشه! هیچ قرص، هیچ معجون جادویی، هیچ ترفند خاصی، و هیچ حقه یا مدی برای دور زدن این واقعیت وجود ندارد.

کاهش وزن و چربی با خوردن کمتر از نیاز بدن، راه بدی برای کاهش وزن است. برای سلامت کلی شما مضر است. رژیم غذایی تصادفی یک راه حل محدود برای کاهش وزن است و بی فایده است. پس از یک رژیم غذایی ناسالم، به عادات غذایی قبلی خود باز خواهید گشت. فست فودها، میان وعده ها، نیمه شب خوردن و غیره. سپس وزن شما به زودی به وزن قبلی افزایش می یابد. شما دوباره “وزنی را که از دست داده اید” خواهید یافت. بنابراین، از رژیم‌های غذایی سخت دوری کنید. تنها راه برای دستیابی به کاهش وزن پایدار و سالم، استفاده مداوم از عادات غذایی خوب همراه با برخی ورزش‌های معقول، به عنوان مثال، پیاده روی است.

حال سوال اینجاست که برای کاهش وزن دائمی چه غذاهای سالمی مصرف کنید و از کدامیک پرهیز کنید؟ چه وعده‌هایی انتخاب‌های غذایی سالم هستند؟ چه غذاهایی انتخاب بدی هستند؟

خوب، شما باید غذاهایی بخورید که مغذی هستند و مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای حفظ زندگی و حفظ سلامتی خود فراهم می کنند. آیا مهم است که غذای خود را دوست داشته باشید؟ البته که هست. چرا؟ زیرا اگر این کار را نکنید، شکی نیست که با وسوسه و فریب چیزهایی که برای شما خوب نیست و باعث کاهش وزن نمی شود، غلبه خواهید کرد، در واقع باعث افزایش وزن می شود. (وقتی می دانید یک چیز “بد” خورده اید، باید یاد بگیرید که خود و سربازی را ببخشید. موضوعی که در مقاله دیگری به آن پرداخته ام.)

چه غذاهایی سالم و مغذی هستند؟ اول از همه، از غذاهای ناسالم که حاوی قند یا چربی اشباع بیش از حد، کربوهیدرات ها، نوشابه های شیرین، کیک، نان سفید، الکل (کالری زیاد) و گوشت های چرب هستند، خودداری کنید. این غذاها فقط شما را با کالری خالی پر می کنند. آنها چربی و مقدار کمی از آنچه برای شما خوب است را ترویج می کنند.

اگر همه اینها پیچیده به نظر می رسد، به این دلیل است که اینطور است. اما راه حل معقولی وجود دارد که من پیدا کرده ام و آن را به شما توصیه می کنم.

اولا، این فکر که اضافه وزن به حمله قلبی و مشکلات وحشتناک مرتبط با دیابت کمک می کند، مرا در مسیر نگه می دارد. دکترم در ملاقات‌های اخیر به من گفته است که فشار خونم نرمال است، برای تمام مقاصد عملی، عاری از دیابت هستم و احتمال حمله قلبی من به شدت کاهش یافته است. در حال حاضر، من دکتر نیستم، بنابراین نمی توانم همان نتایج را به شما قول دهم. اما من از شما می خواهم که با پزشک خود صحبت کنید. شرط می بندم که او حرف من را ثابت کند. در واقع، من آن را می دانم. من از شما می خواهم به آنچه من توانسته ام برسید!

رژیم لاغری سریع