دیابت نوع 2 و حقیقت در مورد اینکه چگونه ورزش به کاهش سطح قند خون کمک می کند

ورزش برای افرادی که دیابت نوع 2 دارند بسیار مهم است. یکی از کارهایی که ورزش انجام می دهد این است که سلول های بدن شما را برای استفاده بیشتر از گلوکز تحریک می کند. وقتی سلول های شما به گلوکز بیشتری نیاز دارند، قند کمتری در خون شما باقی می ماند. این به کاهش سطح قند خون ترجمه می شود. ورزش همچنین به انسولینی که بدن شما تولید می کند کمک می کند تا کارآمدتر کار کند.

ورزش هوازی یا بی هوازی؟ بهترین ورزش برای بیماران دیابتی نوع 2 ورزش هوازی است که به آن ورزش قلبی عروقی می گویند. این به این دلیل است که نوعی ورزش است که قلب شما را سالم نگه می دارد. می تواند سطح قند خون، فشار خون را کاهش دهد، سطح کلسترول بد را کاهش دهد و قلب شما را تقویت کند.

در حالی که ورزش بی هوازی برای شما نیز مفید است، اما عملکرد متفاوتی دارد و تأثیر قابل توجهی بر روی سطح قلب یا قند شما ندارد. نمونه ای از فعالیت های بی هوازی، بلند کردن وزنه است. یکی از مزایایی که از رشد بیشتر عضلات به دست می آورید این است که میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد. این سرعتی است که بدن شما کالری می سوزاند.

چگونه کالری بسوزانیم: هرچه عضله بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید. این بسیار مفید است زیرا اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن یا چاق هستند. خوردن کالری کمتر یا سوزاندن آنها به طور موثر هر دو برای کاهش وزن مفید هستند.

در حالت ایده آل، شما باید حداقل سی دقیقه، سه بار در هفته، در برخی از تمرینات قلبی شرکت کنید. اگر می توانید، اضافه کردن تمرینات تقویتی سه بار دیگر در هفته و به مدت چهل و پنج دقیقه حتی موثرتر خواهد بود.

هنگامی که ورزش می کنید، سلول های شما قند خون بیشتری می خواهند که از جریان خون شما خارج می شود. به علاوه، استرس باعث افزایش قند خون می شود و ورزش در کاهش استرس بسیار مفید است.

نمی توانید انگیزه بگیرید؟ چیزهای مختلف را امتحان کنید: سوال یا معضل بزرگ این است که چرا یک فرد کم تحرک ناگهان می خواهد ورزش کند؟ حقیقت این است که اکثر آنها این کار را نمی کنند. اگرچه ممکن است به معنای کاهش مصرف دارو یا عدم شروع مصرف دارو باشد، ورزش پاسخ روشنی برای بسیاری از دیابتی‌های نوع 2 نیست.

کلید پایبندی به ورزش این است که کاری را که دوست دارید انجام دهید، با تاکید بر شما پیدا کنید. فقط به این دلیل که دوستانی دارید که عاشق دویدن هستند و شما را به همراهی دعوت می کنند، به این معنی نیست که دویدن برای شما ورزش است. شاید بهتر باشد دوچرخه سواری، پیاده روی، پیاده روی، شنا، قایق رانی، کایاک سواری یا فعالیت دیگری را امتحان کنید.

اگر اهل خارج از منزل نیستید، ممکن است با عضویت در باشگاه یا باشگاه سلامت، راه‌هایی برای ورزش کردن که دوست دارید پیدا کنید. شاید از ماشین های بیضوی، ایروبیک در آب یا تنیس لذت ببرید. هر چیزی که شما را به حرکت وادار کند پاسخ است. پیدا کردن یک دوست یا گروه ورزشی، یک ابزار انگیزشی عالی است و ممکن است همان چیزی باشد که هر روز شما را از خانه بیرون می‌کشد.

پایدار باشید! اندورفین ها خواهند آمد: آهسته شروع کن اگر در ابتدا فقط می توانید پنج دقیقه این کار را انجام دهید، خجالت نکشید. در عرض چند هفته ده دقیقه کار را انجام خواهید داد و سپس در چند هفته دیگر تا رسیدن به هدف نیم ساعته کار خواهید کرد.

در آن زمان بدن شما به یک روال عادی تبدیل می شود و شروع به ترشح اندورفین می کند. این هورمون‌های عصبی همان چیزی هستند که مغز شما را شاد می‌کنند و حس طبیعی بالایی به شما می‌دهند. وقتی بعد از ورزش احساس خوبی داشته باشید، بدن شما در واقع هر روز هوس تمرین شما را خواهد داشت. حتی ممکن است متوجه شوید که مشتاقانه منتظر آن هستید.

بله، ورزش برای شما خوب است. فعالیت بدنی برای قلب شما مفید است و سطح قند خون را کاهش می دهد.