دویدن و گوز – آیا عبور گاز هنگام دویدن طبیعی است؟

عبور گاز هنگام دویدن می تواند بسیار شرم آور باشد. بر اساس یک نظرسنجی اخیر برای محصولات ضد گاز CharcoCaps، 8 درصد از بزرگسالان دفع گاز هنگام ورزش را بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند می دانند. به نظر می رسد این چیزی است که همه نگران آن هستند، علیرغم این واقعیت که گوز یک فرآیند طبیعی است و همه ما آن را به صورت روزانه انجام می دهیم.

اگر به طور منظم می دوید، بدون هیچ شکی می دانم که گوز زدن می تواند غیرمنتظره و بسیار شرم آور باشد، به خصوص اگر با یک شریک یا در میان دوندگان دیگر می دوید. قضاوت نکنید و خودتان را در این مورد کتک بزنید. عبور گاز یک فرآیند طبیعی است و نباید آن را بد تلقی کرد. در اینجا چند واقعیت که باید بدانید:

حقایقی در مورد عبور گاز:

– هر فرد به طور متوسط ​​14 بار یا بیشتر در روز گاز دفع می کند.

– زنان و مردان نرخ گوز روزانه یکسانی دارند.

– صدای گوز در اثر لرزش دهانه مقعد شما ایجاد می شود.

– نگه داشتن بنزین باعث از بین رفتن آن نمی شود. دیر یا زود بیرون خواهد آمد.

– تمایل به دفع گاز هنگام ورزش به مراتب بیشتر از زمانی است که بدن در حال استراحت است.

علل عبور گاز

این پدیده طبیعی عمدتاً 2 علت دارد:

– بلعیدن هوا در حین غذا خوردن: همه افراد هنگام خوردن یا خوردن نوشیدنی مقدار کمی هوا می بلعند. با این وجود، سرعت زیاد در وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها باعث می‌شود برخی افراد هوای بیشتری را ببلعند.

– تجزیه غذاهای هضم نشده: به دلیل کمبود آنزیم های خاصی که هضم را تقویت می کنند، بدن شما ممکن است قادر به هضم و پردازش برخی از کربوهیدرات ها و فیبر بالاتر موجود در بسیاری از غذاهای روزانه نباشد.

بنابراین، غذاهای هضم نشده هیدروژن، دی اکسید کربن و متان (که بلوک های سازنده گاز هستند!) را از طریق فرآیند پیچیده ای که در داخل روده انجام می شود، تولید می کنند. در نتیجه، بدن شما گاز اضافی برای مقابله خواهد داشت. و برخی از غذاها نسبت به سایرین احتمال بیشتری برای تولید گاز اضافی دارند.

در مورد آن چه باید کرد!

خوب، برای مقابله با این وضعیت ساده طبیعی، کارهای مختلفی می توانید انجام دهید. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که باید دنبال کنید:

– اول از همه، باید غذاهایی که باعث گاز بیش از حد می شوند را کاهش دهید، به خصوص در 3 یا 4 ساعت قبل از تمرین. این لیست شامل غذاهای غنی از قند است که به عنوان کربوهیدرات های ساده نیز شناخته می شوند. همچنین باید از غذاهای دارای فیبر بالاتر مانند سبوس، لوبیا، نخود و بیشتر میوه ها اجتناب کنید.

– مقدار زیادی آب بنوشید و بدن خود را در طول روز به خوبی هیدراته نگه دارید. آب بخش مهمی از فرآیند هضم است.

– سعی کنید میزان هوای بلعیده شده را در حین غذا خوردن کاهش دهید. این را می توان به راحتی با ایجاد برخی عادات غذایی سالم انجام داد. همه می توانند از این سود ببرند.