دستور العمل های صبحانه سریع و سالم که بچه ها دوست دارند بخورند

برای بچه‌ها، به‌ویژه آنهایی که مدرسه می‌روند، واقعاً مهم است که یک صبحانه سالم بخورند که تغذیه مناسبی را برای شروع روزشان فراهم کند. یک صبحانه سالم و سنگین برای سیر نگه داشتن آنها تا استراحت بعدی ضروری است. هر غذای صبحانه ای که یک مادر در سراسر شبه قاره تهیه می کند باید خوشمزه باشد و همچنین به اندازه کافی مغذی باشد که بچه ها را فعال و پرانرژی نگه دارد.

بنابراین بیایید برخی از سریع ترین و سالم ترین دستور العمل های صبحانه را که بچه های نسل بعدی دوست دارند بخورند، بحث کنیم. دستور العمل های صبحانه خوشمزه و سریع مانند پاور پوها، ذرت پاراتا، ایدلی، موسلی را امتحان کنید تا روز را با نت درست شروع کنید.

• صبحانه آپما: آپما یکی از رایج ترین و سریع ترین دستور العمل های صبحانه تقریباً در همه آشپزخانه ها است. این یک آماده سازی سریع است که با استفاده از برخی مواد معمولی تهیه می شود. با افزودن مقدار زیادی سبزیجات آب پز مانند هویج، سیب زمینی، لوبیا و نخود فرنگی همراه با بلغور آن را سالم تر و خوشمزه تر کنید. گرم و به شکل وارونه مانند برش سرو کنید که بچه شما خیلی دوستش داشته باشد.

• نان تست با پخش اسفناج و گوجه فرنگی: نان چند دانه را با رویه ای از اسفناج و جوانه های سالم روی اسپری گوجه فرنگی بپزید. بچه ها قطعا یکی از وعده های غذایی سالم سرشار از ویتامین را دوست خواهند داشت در حالی که بزرگسالان شروع روز را با یک خوراکی با کلسترول پایین لذت خواهند برد.

• غلات بسته بندی شده با قدرت: هر چیز خانگی در مقایسه با مواد غذایی خریداری شده در فروشگاه، مغذی و قطعا رضایت بخش تر است. پس چرا غلات را در خانه امتحان نکنید؟ این یک غذای سرگرم کننده برای بچه ها است زیرا ترد، شیرین و حاوی میوه های خشک زیادی است. این غلات سرشار از انرژی و مواد مغذی کافی برای یک روز فعال و همچنین آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با عفونت و آلودگی اطراف ما خواهد بود. به غیر از جوانه گندم و جو، آن را با دانه های آفتابگردان، مقدار زیادی آجیل و دانه های کنجد پر می کند.

• دوزای جوانه های ماه پر شده: اگر بچه‌های شما عاشق تنقلات و میان‌وعده‌های پر از سبزیجات هستند، این وعده غذایی را نیز دوست خواهند داشت. این یکی از وعده های غذایی سالم است که مقدار خوبی از پروتئین، آهن و کلسیم را فراهم می کند. این یک روش ابتکاری و خوشمزه برای مصرف باقی مانده جوانه های تهیه شده با مقدار زیادی سبزیجات مانند کلم و هویج با پیپی چاات ماسالا است. برای تهیه این غذا، جوانه ها را با آب مورد نیاز ترکیب کنید و خمیر یکدستی به دست آورید. آرد برنج و نمک را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله نشود. خمیری با غلظت دوزا آماده کنید. تمام سبزیجات را تفت داده و برای پر شدن دوسا آماده کنید.

• ذرت و فلفل دلمه ای: ذرت و فلفل دلمه ای چنین میان وعده ای غیر قابل مقاومت را تشکیل می دهند. ببینید چگونه آنها در همه چیز از بافت تا طعم با یکدیگر تکمیل می شوند. ذرت شیرین و آبدار است، در حالی که فلفل دلمه ای ترد و تند است. تهیه آسان با حداقل مواد اولیه، ذرت و فلفل دلمه ای یکی از وعده های غذایی سالم برای شروع روز برای کودک شما است. ذرت ها را بدون آب در میکسر مخلوط کرده و فلفل دلمه ای، آرد برنج و نمک را به آن اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید و تیکی های صاف گرد به اندازه دلخواه درست کنید. این تیکی ها را سرخ کنید و با چاتنی سبز سرو کنید.

این دستور العمل ها را برای خانواده و فرزندان خود امتحان کنید تا آنها احساس خاصی داشته باشند. به سلامتی!