دستور العمل های سالم، مغذی و خوشمزه برای کودک نوپا شما

به عنوان یک والدین، تمرکز ما همیشه این است که کودکمان باید غذای سالم بخورد. برعکس، بچه‌ها به‌عنوان آدم‌های حساس شناخته می‌شوند و واداشتن آن‌ها به خوردن چیزهای سالم گاهی کار دشواری است. ما دائماً به دنبال دستور العمل هایی هستیم که سالم باشند و به افزایش وزن کودک ما کمک کنند. ما نباید برای تصمیم گیری در مورد سالم بودن یا نبودن نوزاد فقط به نمودار وزن کودک تکیه کنیم. لاغر به معنای ناسالم نیست و به همین ترتیب چاق بودن نیز تعریفی از سلامتی نیست.

برای مادران، چالش واقعی این است که انتخاب های غذایی سالم را جذاب جلوه دهند. در زیر به تعداد کمی از مواد غذایی سالم و مغذی اشاره شده است، با استفاده از آنها ما چند دستور العمل آماده می کنیم که بچه های کوچک شما در یک دقیقه آنها را می بلعند.

میوه ها

سبزی

میوه های خشک (در حد اعتدال)

نبض ها

جو دوسر

برنج/دالیا

روغن و کره (در حد اعتدال)

خچدی:

این یکی از مغذی ترین و سالم ترین غذاها برای کودکان نوپا محسوب می شود. درست کردن آن آسان است و به راحتی می توان سبزیجات مختلف را در آن گنجاند. به افزایش وزن کمک می کند و همچنین هضم آن آسان است.

عناصر:

• برنج/دالیا (نصف فنجان)،

• مونگ دال (نصف فنجان)،

• روغن زیتون (1 قاشق چایخوری)،

• دانه زیره (1/2 قاشق چایخوری)

• سبزیجات: هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، محافظ بطری، سیب زمینی (به قطعات کوچک خرد شده)

• ادویه جات: نمک، فلفل و زردچوبه

• آب (1 فنجان)

زمان پخت: 15 تا 20 دقیقه

دستور آشپزی:

برنج را بچینید، بشویید و خیس کنید و در آب کمی بپزید. روغن یا کره را در زودپز بریزید و آن را گرم کنید، سپس زیره را روی آن قرار دهید تا شروع به ریزش کند. در صورت تمایل می توانید کمی آسافوتیدا نیز اضافه کنید، به هضم غذا کمک می کند. سپس تمام سبزیجات را در زودپز بریزید و کمی تفت دهید. همه ادویه جات مانند نمک (به سلیقه)، فلفل (مقدار) و زردچوبه را اضافه کنید سپس بگذارید یک دقیقه بجوشد. برنج و دال و 1 لیوان آب بریزید. یه دونه سوت بزن و وایلا! یک وعده غذایی عالی برای کودک شما آماده است.

PS می توانید قوام این ظرف را به دلخواه تنظیم کنید.

پنکیک جو دوسر:

عناصر:

• پودر جو (نصف فنجان) ***نصف فنجان جو را به مدت یک دقیقه تفت دهید و سپس پودر کنید***

• میوه ها: موز، زغال اخته، سیب، انگور

• میوه های خشک (خرد شده و برشته شده)

• عسل (2 قاشق چایخوری)

• پودر برنج (نصف فنجان)

• بکینگ پودر (یک یا دو پیمانه)

• شیر (1.5 فنجان)

زمان پخت: 10 تا 15 دقیقه

دستور آشپزی:

پودر جو، پودر برنج، شکر، نمک، بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید. شیر را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید. یک تابه را روی اجاق بگذارید و چند قطره کره بریزید. یک ملاقه پر از خمیر آماده شده را بریزید و آن را به صورت یکنواخت با حرکات دورانی پخش کنید. از دو طرف روی شعله متوسط ​​بپزید و در بشقاب منتقل کنید. روی آن را با میوه های خرد شده، میوه های خشک و با قاشق پر عسل روی آن بپوشانید.

دسر سالم و خوشمزه شما آماده است و بچه هایتان آن را دوست خواهند داشت.

ن: برای تغییر طعم می توانید هر چند وقت یکبار از شربت شکلات استفاده کنید. یک حبه کره بادام زمینی را روی یک پنکیک قرار دهید، مقداری شربت شکلات بریزید و آن را برای بچه های کوچک خود سرو کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای ترغیب فرزندانتان به خوردن یک وعده غذایی سالم، کار روی ارائه است.

رژیم لاغری سریع