دارچین برای کاهش وزن: افسانه و واقعیت

هر چند سال یک بار یک غذای معجزه آسا برای کاهش وزن در مطبوعات عرضه می شود. سال ها پیش قرص گریپ فروت بود. سپس شوق توت آچایی آمد. اخیراً، مردم دارچین را به عنوان دارای توانایی های شگفت انگیز برای کمک به کاهش وزن تبلیغ می کنند. تنها دلیلی که بیشتر در مورد دارچین نشنیده اید این است که ارزان است و به راحتی در سوپرمارکت در دسترس است، بنابراین مانند محصولات آکای، پول زیادی برای فروش دارچین نمی توان به دست آورد.

ادعاها

می توانید مقاله و پست های انجمن را در سراسر وب بیابید که می گویند دارچین می تواند متابولیسم شما را تا 20 افزایش دهد. تا کردن. درست خواندید نه 20 درصد، بلکه با ضریب 20.

بررسی واقعیت

برای هر کسی باید فوراً مشخص شود که اگر دارچین متابولیسم ما را 20 برابر افزایش دهد، هر کسی که دارچین می خورد بیهوده می شود مگر اینکه در طول روز بی وقفه بخورد. به عنوان کسی که سال ها جو دوسر دارچین را برای صبحانه می خورد، می توانم به شما بگویم که اینطور نیست. اگر دارچین اثری داشته باشد، بسیار کم است. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که دارچین تاثیر بسیار کمی در حفظ یا کاهش وزن بدن دارد.

دارچین واقعا چه می کند

دارچین قدیمی معمولی که از خواربارفروشی می‌خرید، کار خاصی انجام نمی‌دهد جز اینکه طعم غذای شما را بهتر می‌کند (یا شاید بدتر از آن اگر مقدار زیادی دارچین روی چیزبرگر قرار دهید).

با این حال، یک تیم تحقیقاتی در USDA به رهبری ریچارد اندرسون، ماده‌ای را از دارچین جدا کردند که به طور چشمگیری توانایی افرادی را که پیش دیابت بودند (مقاوم به انسولین) برای انتقال قند به سلول‌هایشان افزایش داد. بنابراین در این زمینه، “متابولیز کردن” به معنای سوزاندن کالری و کاهش وزن نیست، بلکه در واقع قندها را پردازش کرده، آنها را به چربی تبدیل کرده و آنها را ذخیره می کند. بنابراین برای افراد سالم، این واقعاً تأثیری بر کاهش وزن ندارد. با این حال، برای افرادی که دیابت مرزی دارند، به آنها کمک می کند تا قندها را پردازش کنند، که برای سلامت آنها بسیار مهم است.

چند نکته که باید در نظر داشته باشید

  • ترکیبی که اندرسون و تیمش استفاده کردند یک عصاره بسیار غلیظ از یک محصول طبیعی است. همه محصولات طبیعی برای ما خوب نیستند (آرسنیک، جیوه و زهر مار زنگی همگی “طبیعی” هستند) و عصاره های بسیار غلیظ به نظر من واقعا “طبیعی” نیستند.
  • اندرسون استفاده از عصاره دارچین محلول در آب را به دلیل نگرانی در مورد سمیت انتخاب کرد (او در مورد ایمنی ذاتی محصولات “طبیعی” توهمی ندارد. بنابراین این ممکن است برای شما خوب باشد یا نباشد، اما تا زمانی که محققان به ما مراجعه نکنند، هیئت منصفه در مورد مزایا و خطرات آن صحبت می کند.
  • تیم اندرسون در یک مطالعه بعدی به برخی از اثرات جزئی بر کاهش وزن پی بردند، اما این اثرات حتی به یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی خوب نزدیک نمی‌شوند.
  • خودت را بشناس! برای من، دارچین اغلب غذا را با شکر کمتر خوش طعم می کند (خوب!)، اما همچنین باعث می شود که طعم بهتری داشته باشم و من را به خوردن بیشتر (بد!). به علاوه، بوی دارچین جوانه های چشایی مرا بیدار می کند و من را به مکان شادم می برد (بسته به اینکه در آن روز چقدر خورده ام و چه غذایی در حال حاضر برایم موجود است، خوب یا بد).

بنابراین می توانید به خوردن دارچین ادامه دهید، زیرا طعم عالی دارد. اما انتظار نداشته باشید که پوندها آب شوند.

رژیم لاغری سریع