داروهای کاهش وزن – قرص های کاهش وزن چگونه کار می کنند

در تحقیقات نشان داده شده است که درصد افراد سالم و تناسب اندام به درصد افراد ناسازگار کاهش می یابد. علت اصلی این کمبود تناسب اندام به دلیل افزایش افراد چاق است. تکان دهنده تر بیمارانی که از چاقی رنج می برند نه تنها از بخش بزرگسالان هستند، بلکه شامل کودکانی است که از ده سالگی شروع می شوند. عاملی که باعث چنین مشکل چاقی می شود از عادات غذایی گرفته تا ژنتیک متفاوت است. آنچه پزشکان را نگران می کند این است که اگر کودکان در سن ده سالگی به چاقی مبتلا شوند، به دلیل کاهش سرعت متابولیسم، خلاص شدن از شر آن در مراحل بعدی برای آن فرد دشوارتر می شود.

خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم پزشکی می‌توان مشکل چاقی را از طرق مختلف حل کرد. بیمار بسته به اراده بیمار از جراحی گرفته تا تغییر عادات غذایی را انتخاب می کند. همیشه برای بیمار مطلوب است که از سریعترین راه خروج – داروهای کاهش وزن استفاده کند.

از اوایل سال 1950، داروهایی برای کاهش وزن تجویز شد. این داروها با افزایش سطح سروتونین عمل می کنند که باعث می شود مغز باور کند که معده پر است و به طور موثری سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

بلافاصله پس از آن در سال 1990، عوارض جانبی این داروها، به عنوان مثال بیماری دریچه قلب، کشف شد. این امر منجر به اخراج داروها شد. از آن زمان تاکنون داروهای جدید توسعه یافته نیاز به تاییدیه FDA دارند که بسیاری از آنها هنوز در لیست انتظار هستند.

روش کار این دارو ساده است، بدون نیاز به تغییر رژیم غذایی یا اجتناب از هر چیز وسوسه انگیز برای خوردن، بدن را تغییر می دهد.

این صنعت سود زیادی از مصرف کننده داشته است. این داروها به راحتی یا بدون نسخه یا به سادگی توسط پزشک در دسترس هستند. با این حال عوارض جانبی هنوز برجسته است. بیمار ممکن است تجارب ناخوشایند زیادی مانند اسهال، استفراغ و حتی مشکلات ادراری را تجربه کند که کشنده ترین آنها حمله قلبی یا سکته مغزی است. مصرف بیش از حد ممکن است حتی باعث توهم یا تشنج شود.

بسته به عادات بیمار، عوارض جانبی متفاوت است. همیشه قبل از خرید داروهای کاهش وزن با پزشک مشورت کنید. اینها فقط عوارض جانبی فیزیکی هستند، تحقیقات نشان می دهد که ثبات روانی نیز می تواند تأثیرگذار باشد، زیرا بیمار ممکن است دچار نوسانات خلقی، کابوس، افسردگی و حتی تحریک شدید شود.

مطالعه بالینی نشان می دهد که داروهای کاهش وزن با کمک یک رژیم غذایی کم کالری همراه با ورزش روتین به طور موثر عمل می کنند. رژیم غذایی باید از همه گروه ها باشد. فیتوکمیکال ها، ریز مغذی ها و آنزیم های میوه ها و سبزیجات ضروری هستند. سایر منابع گروه غذایی مانند فیبر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای بدن برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و تناسب اندام مهم هستند.

ورزش کردن نیز مهم است، فرد می تواند به طور منظم در باشگاه بدنسازی مجاور ورزش کند یا فقط ترجیح می دهد هر روز صبح به پیاده روی طولانی برود. برای انجام مقدار مناسب و شدت مناسب ورزش روزانه باید با پزشک مشورت شود. ورزش باید شامل تمرینات قلبی عروقی (برای قلب) و وزنه (برای کاهش وزن) باشد. آنها به کاهش کالری داخل بدن و کاهش درصد چربی در بدن ما کمک می کنند. با انجام این کار، مقدار چربی به ماهیچه کاهش می یابد و به افزایش سرعت متابولیسم در بدن و حفظ تناسب اندام کمک می کند.