خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رزه اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، پاسخ این س reviewال را مرور کرده و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. ما همچنین اثرات خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی می کنیم ، نکته مهمی که باید به آن توجه شود. این بدان معناست که گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر خرده ها ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ بازار مصرف گوشت است. بسیاری از افراد بسیار قوی و بسیار مصمم هستند که گوشت نخورند ، در حالی که دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی دچار سردرگمی و تصمیم گیری در مورد خوردن یا نخوردن شدند زیرا اخبار متناقضی در مورد آن شنیده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

وقتی صحبت از گوشت می شود ، این را می بینیم. آیا ما باید دقیقا مشخص کنیم منظور ما از چه نوع گوشتی است؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف دارای مواد مغذی زیادی هستند. اما در گونه های آن ویژگی هایی وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. همچنین در برخی از گونه ها مضر است ، در حالی که در برخی دیگر مفید است و بر سلامت انسان تأثیر مثبت می گذارد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و بررسی کنید که آیا این گروه از غذاها دارای خواص انسانی هستند یا ارزش تغذیه ای مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین های موجود در آنها پروتئین های حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب هستند. آنها همچنین برای بدن انسان بسیار مفید هستند ، به این معنی که سلول ها از درصد بالایی از پروتئین در گوشت استفاده می کنند. به این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح ترشحات داخلی م areثر هستند. مسئولین. به دلیل کمبود اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل شده و عملکردهای فوق به خوبی انجام نخواهد شد. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. بعد از آب ، بیشتر بلوک های سازنده سلول های پروتئینی هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین غذایی با کیفیت بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت خوبی از پروتئین است. از نظر کمی ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برآورده کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هر نوع رژیم غذایی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه افراد باشد.
ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن در درجه اول در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد. در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن م isثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و به خاطر سپردن خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود.با درمان کم خونی ، این اختلال از بین می رود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن بسیار م effectiveثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواص ذکر شده در گوشت قرمز و مرغ ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی انسان و پیشگیری از گواتر است. ، بسیار موثر.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با مرور موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی معتقدند که استفاده از آن مجاز نیست. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله برجسته شود ، زیرا در چند سطر بالا بیان کردند که چربی موجود در گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که در کاهش چربی های ناخواسته در خون مثر است ، اما در اینجا برعکس این ادعا می شود.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، به منظور استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی. برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، همه چربی های گوشت قرمز قابل مشاهده ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، نباید با دقت جدا شوند ، پوست مرغ نباید خورده شود و چربی های مرغ نیز باید جدا شوند. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های ناخواسته در خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه داد…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق فیلد زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

آسیب مواد شیرین را بررسی کنید

غذاهای دودی پر خطر

اهمیت غذای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید