خود هیپنوتیزم – 4 عنصر اصلی و چگونگی دستیابی به خلسه

خود هیپنوتیزم

آیا تا به حال رویایی را متصور شده اید که در آن بتوانید بر حواس خود مسلط شوید و آن را کنترل کنید؟ اگر بله، پس باید به خوبی با این واقعیت آشنا باشید که فرآیند خودهیپنوتیزم چیزی است که اگر می‌خواهید سطح انگیزه خود را در زندگی بالا ببرید، عادت‌های نامطلوب اجتماعی خود را ترک کنید، می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. از بدن، ذهن و اراده و غیره کاملاً کنترل شده برخوردارند. بنابراین، افراد برای اینکه بتوانند خود را برای رسیدن به آن رویاها و اهداف تحقق نیافته توانمند و متمرکز کنند، تمایل دارند از مکانیسم هایی مانند هیپنوتیزم خود به دنبال نتایج باشند. منطق اصلی پشت کار آن این است که خود هیپنوتیزم به شما امکان می دهد بهتر از حد معمول خود را بشناسید و کنترل کنید.

چرا خود هیپنوتیزم؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد چرا هیپنوتیزم در جنبه های مختلف زندگی ما مفید است. برخی از این دلایل یا اهداف در زیر بیان شده است:

  • برای ایجاد درک درستی از پاسخ ها و رفتار خود نسبت به جهان، به عنوان یک فرد
  • با درک نحوه استفاده از بدن خود، درک درستی از احساس، درک و واکنش خود ایجاد کنید
  • خود هیپنوتیزمی به ایجاد پلی کمک می کند که به روح منتهی می شود، که عنصر اصلی برای تعالی زندگی شما است.
  • برای ایجاد ارتباط مشارکتی بین خود آگاهانه (عقلانی) و خود جسمانی
  • مهمتر از همه، خود هیپنوتیزم به کنترل ذهن و بدن شما کمک می کند، که در نهایت منجر به یک زندگی رضایت بخش از همه جنبه ها می شود.

راه های رسیدن به “ترنس”

رایج ترین تصویری که یک فرد می تواند در رابطه با روش های خود هیپنوتیزم تصور کند، استفاده از نوار یا mp3 یا هر رسانه مشابه دیگری است. اما اگر از نظر واقع‌گرایی صحبت کنیم، این نوع رسانه‌ها بیش از آن تعمیم داده شده‌اند که نمی‌توانند برای هر فردی قابل اجرا باشند. خودهیپنوتیزم، در واقعی ترین ماهیتش، توسط خود شخص پیکربندی می شود. هر فردی خواسته هایی دارد. بنابراین، بهتر است طرحی برای خودهیپنوتیزم بر اساس آنچه که میل شخص به آن مرتبط است، برنامه ریزی شود.

عناصر اصلی در فرآیند خود هیپنوتیزمی

برخی از مهمترین عناصر در کل فرآیند خودهیپنوتیزم به شرح زیر است:

  • یک بدن پایداربرای اینکه ویژگی‌های درونی با هیپنوتیزم فعال شوند، ابتدا باید بدن خود را بدون توجه به همه ناامیدی‌های احتمالی در زندگی‌تان در حالت آرامش قرار دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که نفس عمیق بکشید، تا جایی که ماهیچه‌های بدن شما احساس آرامش بی‌نظیری کنند.
  • باز کردن همه تجسم ها در اینجا، فرد قرار است هر موقعیت آرامش بخشی را که توسط او بر اساس علاقه و میل خود طراحی شده است (همانطور که قبلاً بحث شد) را تجسم کند. این مرحله بسیار حیاتی است زیرا در اینجا، در حالی که فرد درگیر تصور موقعیت است، در عین حال آماده پذیرش پیشنهادات هیپنوتیزمی است که در آینده توسط فرد عمل خواهد شد.
  • پیشنهادات – در حالی که حالت تجسم در حال انجام است، پیشنهادات مناسب و مورد نیاز به فرد تزریق می شود و این کار با بلند گفتن پیشنهاداتی که در آینده می خواهد دنبال کند، انجام می شود.
  • خاتمه دادن – ممکن است پس از جلسه پیشنهاد، فرد به حالت عادی خود بازگردد. اکنون، او مطمئناً پس از جلسه، بدن آرام‌تر و ذهن آرام‌تری را تجربه خواهد کرد. ممکن است فرد با شمارش معکوس یا تکنیک های مشابه به حالت عادی بازگردد، که نیاز به عملکرد فعال مغز فرد دارد.

اینها برخی از تصورات و واقع گرایی های مربوط به عمل آرامبخش خود هیپنوتیزم بودند.