خود هیپنوتیزم – راز ظریف شکنش

یکی از کم استفاده ترین رازهای خود هیپنوتیزم اصل تقسیم بندی است.

تقسیم بندی چیست؟

تقسیم بندی فرآیند حرکت به داخل و خارج از یک تجربه به منظور عمیق تر شدن در تجربه است.

بیشتر مربیان بدنی می‌دانند که شاگردان خود را مجبور می‌کنند تا یک حرکت کششی انجام دهند، سپس بیرون بیایند، سپس کمی عمیق‌تر وارد تمرین شوند. در بسیاری از کلاس‌ها (کاراته، یوگا، و غیره)، این کار حداقل 3 بار انجام می‌شود تا به دانش‌آموز کمک کند تا عمیق‌تر در کشش فرو رود.

کشش دادن به ذهن و احساساتتان به روشی مشابه عمل می کند، اما در این حوزه نباید نگران محدودیت های فیزیکی باشید. می توانید از تقسیم بندی برای کشش ذهنی و احساسی خود تا جایی که می خواهید استفاده کنید.

چرا تقسیم بندی را یاد بگیریم؟

اگر می خواهید آرامش، تمرکز، هوش هیجانی، یا هر ویژگی، باور، نگرش و غیره را که بر اساس ذهن یا احساسات شماست، افزایش دهید… یکی از سریع ترین، آسان ترین و مطمئن ترین راه ها، تقسیم بندی است.

اگر واقعاً می خواهید دامنه تجربیات خود را باز کنید و گسترش دهید، تقسیم بندی یکی از بهترین راه ها برای انجام آن است.

چگونه می توانید همین الان تمرین کسری را شروع کنید؟

تقسیم بندی را می توان تقریباً با هر احساس یا حالت ذهنی-بدنی انجام داد، اما شروع آن با آرامش آسان است (و بسیار مفید). آرامش عمیق احساس خوبی دارد و همچنین سطح قدرتمندی از وضوح را به ارمغان می آورد.

  1. یک مکان ساکت پیدا کنید که بتوانید در آن بنشینید و آرام باشید.
  2. چشمان خود را ببندید… نفس های عمیق و آهسته بکشید… و روی آرامش در سراسر بدن خود تمرکز کنید. به آرامی تمام آگاهی خود را در احساس آرامش بریزید. از آرامش لذت ببرید. با خود بیان کنید: هر بار که به حالت آرامش می‌روم، می‌توانم حتی عمیق‌تر از دفعه قبل بروم.»
  3. حالا چشمان خود را باز کنید و تصور کنید که برای لحظه ای از حالت خارج می شوید… تصور کنید که از آن آرامش عمیق عقب نشینی می کنید… تصور کنید که آرامش عمیق را مشاهده می کنید و متوجه عمق آن از منظر سوم شخص می شوید.
  4. اکنون دوباره چشمان خود را ببندید و در حالی که عمیق و آهسته نفس می‌کشید، عمیق‌تر به آرامش برگردید. توجه داشته باشید که اکنون بر خلاف بار اول چقدر می توانید عمیق تر بروید. به خود یادآوری کنید که هر بار که به حالت آرامش می‌روید، می‌توانید حتی عمیق‌تر از آنچه قبلاً رفته‌اید، بروید.
  5. این کار را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید. می‌توانید هر بار که وارد می‌شوید فقط چند ثانیه یا چند دقیقه در آرامش فرو بروید، دوباره بیرون بیایید، سپس کمی عمیق‌تر برگردید.

روش‌های تقریباً بی‌پایانی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید هر روز تقسیم‌بندی را تمرین کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وضعیت ذهنی (یا باور، نگرش، عواطف و غیره) را که می‌خواهید عمیق‌تر تجربه کنید، شناسایی کنید، سپس قدم گذاشتن در آن و خارج شدن از آن را تمرین کنید. همانطور که انجام می دهید، توجه کنید که چگونه هر بار کمی عمیق تر می شوید.