خود را متحول کنید: 5 مرحله – آقای انگیزه عالی

آیا می خواهید بهترین نسخه خود شوید؟ یا حداقل شروع به برداشتن گام‌های لازم برای شروع کارآمدتر، خلاق‌تر، شادتر و با اعتماد به نفس‌تر کنید؟

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و برخی از آنها شامل نگاه عمیق به خود و کشف اینکه واقعاً چه کسی هستید و واقعاً از زندگی چه می خواهید.

اما در حالی که این می تواند کارساز باشد، استراتژی های بسیار کاربردی و ساده تری نیز وجود دارد که می توانید برای ادامه رشد و بهبود خود از آنها استفاده کنید. در این گزارش کوتاه، ما به بررسی پنج کاری می‌پردازیم که اگر می‌خواهید خود را در حال رشد و بهبود نگه دارید، باید انجام دهید.

اینها گام‌های مشخصی هستند که هر کسی می‌تواند بردارد، اما نمی‌تواند در طول زمان به بهبود و پیشرفت شما کمک کند.

1. یاد بگیرید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای ادامه رشد و پیشرفت خود انجام دهید، یادگیری است. این بدان معناست که شما باید به چالش‌های جدید، کشف چیزهای جدید و توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های جدید ادامه دهید.

شاید در یک سمینار مهندسی الکترونیک شرکت کنید. شاید شما به کلاس رقص بروید. شاید به خودتان یاد بدهید که از یک نرم افزار جدید برای پیشرفت شغلی خود استفاده کنید. یا شاید شما یک زبان جدید یاد بگیرید.

هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب کنید، ادامه یادگیری به پلاستیک‌تر شدن مغز شما کمک می‌کند زیرا انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط با رشد و توسعه نورون‌ها و ارتباطات عصبی تولید می‌کند.

فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز بیشتر، دوپامین بیشتر، نوراپی نفرین بیشتر و بیشتر تولید خواهید کرد. و در نتیجه، یادگیری همه موضوعات جدید آسان تر خواهد بود و مغز شما شبیه مغز افراد بسیار جوان تر خواهد بود.

برای مغز هم همینطور است که برای بدن: یا می‌توانید رشد کنید و بهبود پیدا کنید، یا می‌توانید آتروفی کنید و بدتر شوید. بدن همیشه در حال تغییر است: این فقط به شما بستگی دارد که به سمت بهتر شدن یا بدتر شدن تغییر کند.

و اگر هیچ چیز دیگری نباشد، یادگیری مداوم چیزهای جدید به شما ذهنی وسیع‌تر، طیف وسیع‌تری از تجربیات و مهارت‌ها و تعداد زیادی دانش مفید می‌دهد. و ایده ها و مفاهیم جدیدی که می توانید در نتیجه ترکیب تجربیات بسیاری از زمینه های مختلف به دست آورید تقریباً نامحدود هستند. اینگونه است که شما مانند داوینچی، نیوتن یا ایلان ماسک به یک «پلیما» تبدیل می شوید.

برای یادگیری وقت بگذارید!

2. سفر

سفر نه تنها برای خوشبختی و احساس موفقیت و هدف شما بسیار مهم است، بلکه برای اینکه شما را به یک انسان گردتر و حتی شایسته تر تبدیل کند.

آیا می‌دانستید که اگر افراد به دانشگاه بروند، مدارا و درک بیشتری دارند؟ این هیچ ربطی به تحصیلات یا پیشینه ندارد – فقط این است که افرادی که از خانه دور شده اند دیدگاه های محدودتری دارند و درک بهتری از جهان گسترده تر دارند.

و این حتی برای افرادی که به دور و بر سفر می کنند و با فرهنگ های دیگر در می آمیزند و مکان های دیگر را برای خود می بینند صادق تر است. این ذهن شما را گسترده تر می کند و به شما یک تصویر بزرگتر می دهد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا کمی مسائل را در چشم انداز قرار دهید و متوجه شوید که بسیاری از مشکلات و نگرانی های شما در مقایسه با گرسنگی و فقری که در سایر نقاط جهان با آن مواجه می شوید، در واقع تا حدودی کوچک هستند.

افرادی که سفر کرده‌اند و ماجراجویی‌هایی داشته‌اند طبیعتاً گفتگو با آنها جالب‌تر خواهد بود، زیرا تجربیات گسترده‌ای برای به اشتراک گذاشتن خواهند داشت و به این دلیل که دنیوی‌تر و آگاه‌تر به نظر می‌رسند. اما به سادگی با مردمی از فرهنگ‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنید و مکان‌های منحصربه‌فردی را تجربه می‌کنید که واقعاً شما را توسعه می‌دهد.

برای درک عمیق‌تر درک خود از اینکه چگونه سفر می‌تواند فرد را تغییر دهد و بهبود بخشد، باید به فلسفه‌های گئورگ هگل توجه کنیم. هگل معتقد بود که بسیار مهم است که ما ایده های خود را به چالش بکشیم تا آنها را توسعه دهیم و به جهان بینی دقیق تری دست یابیم.

وی این کار را مستلزم یک فرآیند خاص توصیف کرد. “پایان نامه” ایده اصلی است که شما دارید. نقطه مقابل، دیدگاه مخالف است. و ترکیب ایده حاصلی است که از هر دو دیدگاه درس می گیرد.

برای اینکه ما تا حد امکان آگاه و مؤثر باشیم، بسیار مهم است که ایده‌های موجود خود را به چالش بکشیم و آنها را با ترکیب ایده‌های دیگر توسعه دهیم.

امتناع از انجام این کار در غیر این صورت در نهایت منجر به مرگ خود ما می شود، زیرا ما بیش از پیش به مفاهیم منسوخ و نامربوط وابسته می شویم.

بدون این دیدگاه‌ها و تجربیات بیرونی که ما را به چالش بکشند، ما به سادگی در دیدگاه‌های خود افراطی‌تر می‌شویم. این از طریق «سوگیری تأیید» اتفاق می‌افتد، زیرا ما به دنبال دانش بیشتری برای تأیید آنچه که قبلاً صادق است، می‌گردیم.

و این از طریق «همگرایی» و «واگرایی» اتفاق می‌افتد، احتمال شباهت بیشتر گروه‌های درون گروهی به یکدیگر و کمتر شبیه به گروه‌های برون‌گروهی.

ما می‌توانیم برای یک قیاس خوب به طبیعت نگاه کنیم. در طبیعت، مهمترین چیز برای بقای DNA ما تنوع است.

ما به دنبال جفتی برای تولید مثل می گردیم زیرا آنها با ما متفاوت هستند و به این دلیل که آنها مواد ژنتیکی جدیدی را وارد آرایش ما می کنند.

اگر به طور مداوم از نان استفاده کنیم، نقص ها و نقص های موجود در DNA ما به حدی اغراق آمیز می شود که حتی می توانیم به عنوان یک گونه بدشکل یا ناخوشایند شویم!

برعکس، داشتن فرزندانی با افراد با فرهنگ‌های مختلف و از مناطق مختلف، DNA قوی‌تری ایجاد می‌کند که کمتر مستعد ابتلا به بیماری است.

در مورد ایده های ما هم همینطور. به همین دلیل است که برای ما به عنوان یک گونه بسیار خوب است که بر مرزها و تفاوت ها غلبه کنیم و با دیگرانی که تا حد امکان متنوع و متنوع هستند تعامل داشته باشیم. با به چالش کشیدن و ارزیابی مجدد دائمی ایده ها و باورهای خود، ایده ها و باورهای قوی تر، دقیق تر و مفیدتر خواهید داشت.

سفر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای ذهن و روح انجام دهید.

3. مراقبه کنید

اگر یک عادت جدید وجود دارد که باید به آن فکر کنید، آن مدیتیشن است. مدیتیشن به سادگی تمرکز و تمرکز است. در اینجا، شما خود را در محیطی آرام قرار می دهید و سپس بر پاکسازی ذهن خود از افکار مزاحم و ناخواسته تمرکز می کنید.

شما در مورد موضوعات استرس زا نشخوار خواهید کرد و به تدریج در تمرکز و حفظ آرامش بهتر خواهید شد.

این یک مهارت فوق‌العاده قدرتمند است زیرا به شما این توانایی را می‌دهد که از استرس و هراس فراتر رفته و بدون توجه به آنچه در اطرافتان می‌گذرد آرام بمانید.

این می تواند شما را به فردی شادتر تبدیل کند، زیرا روزهای سخت کاری یا ضرب الاجل های زیاد کمتر آزارتان می دهد، اما همچنین می تواند شما را موثرتر کند زیرا کنترل بهتری بر واکنش عاطفی خود به دست می آورید، ثبات عاطفی بیشتر و توانایی تمرکز بیشتر را به دست می آورید. به طور موثر در وظایف داده شده

و آیا می دانستید که مدیتیشن ساختار مغز را از نظر فیزیکی تغییر می دهد؟ نشان داده شده است که “ضخامت قشر مغز” را افزایش می دهد، به این معنی که ماده خاکستری بیشتر و چگالی بهتر اتصالات عصبی وجود دارد.

مطالعات همچنین نشان می دهد که مدیتیشن می تواند تمرکز، تمرکز، ثبات عاطفی و حتی IQ را بهبود بخشد. به عبارت دیگر، مدیتیشن شما را به فردی متمرکزتر و حتی باهوش تر تبدیل می کند.

این می تواند عادت سختی برای ایجاد آن باشد، به خصوص اگر فردی هستید که با نحوه کار مدیتیشن آشنا نیستید، یا شاید هرگز در گذشته به آن فکر نکرده اید.

ساده ترین شکل میانجیگری، مراقبه ذهن آگاهی است. در اینجا، شما به سادگی در جایی آرام می نشینید و گذر افکار خود را تماشا می کنید. ایده این است که به آنها اجازه دهید مانند ابرها بدون درگیر شدن با آنها یا نگرانی در مورد محتوای آنها عبور کنند.

خودتان را به خاطر اجازه دادن به ذهنتان تنبیه نکنید، فقط فکر خود را یادداشت کنید و سپس آن را رد کنید. این نه تنها به شما می آموزد که از افکار خود فراتر بروید و کمتر نگران آنها باشید، بلکه به شما کمک می کند تا درک بهتری از محتویات ذهن خود به دست آورید تا بتوانید واکنش های خود را نسبت به سناریوهای آینده پیش بینی کنید.

اگر برای یافتن زمان لازم برای تعهد تلاش می کنید، سعی کنید فقط ۷ دقیقه در روز مدیتیشن کنید. این مقدار زمان به اندازه کافی کوتاه است که بتوانید بدون مشکل زیاد آن را وارد کنید، اما برای شروع تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد مغز شما کافی است.

4. ورزش کنید

این ممکن است هیجان انگیزترین یا حتی غافلگیرکننده ترین مورد در این لیست نباشد، اما با این وجود بسیار مهم است که ورزش بخشی از روتین شما باشد. ورزش فقط به عنوان راهی برای رسیدن به تناسب اندام مهم نیست: در واقع می تواند تعادل هورمونی و حتی مغز شما را به روش های عمیقا مثبت تغییر دهد.

آیا می دانستید که ورزش – هم CV و هم تمرینات مقاومتی – در واقع می تواند ضریب هوشی شما را افزایش داده و تمرکز شما را افزایش دهد؟ یک توضیح ممکن برای اینکه چگونه تمرین مقاومتی ممکن است این کار را انجام دهد، کمک به “شناخت تجسم یافته” است.

شناخت تجسم یافته نظریه ای در مورد عملکرد مغز است که نشان می دهد ما واقعاً چیزها را با استفاده از بدن و خاطرات تعامل خود با جهان درک می کنیم: وقتی داستانی در مورد سرد بودن شخصی می شنویم، در واقع به یاد می آوریم که چگونه است. سرد باشیم و حتی اندکی آن را با بدن خود احساس کنیم.

تمرین می تواند ارتباط شما را با بدنتان تقویت کند و با انجام این کار باعث می شود از آن برای درک مفاهیم خارجی بهتر استفاده کنید.

در عین حال، داشتن فرم بهتر سطح انرژی شما را بهبود می بخشد، به شما کمک می کند بهتر بخوابید، شما را کمتر مستعد بیماری می کند، شما را جذاب تر می کند، به شما امکان می دهد در لباس های خود بهتر به نظر برسید، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. ، عملکرد بدنی شما را در ورزش و رقابت بهبود می بخشد، باعث می شود بهتر بتوانید در درگیری های فیزیکی از خود مراقبت کنید و خیلی خیلی بیشتر.

مجدداً، لازم نیست فوراً به مقدار زیادی ورزش متعهد شوید. فقط چند تمرین در هفته می تواند برای شروع تفاوت کافی باشد و می توانید حداقل برای شروع این کار را نسبتاً ملایم انجام دهید!

5. آراستگی و استایل

همه چیزهای دیگر در این لیست در مورد این است که خود را سالم تر، آرام تر و دنیوی تر کنید. اینها تغییرات عمیقی هستند که از درون شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اما آراستگی و مراقبت از حس استایل شما متفاوت است.

این نمونه‌ای از تغییری است که از بیرون در داخل اتفاق می‌افتد: این چیزی است که می‌توانید فوری و آسان را در مورد خودتان تغییر دهید و سپس شروع به ایجاد احساس بهتر در درونتان می‌کند.

چیزی که می‌خواهم بگویم این است: این را به عنوان یک چیز پیش پا افتاده و سطحی ننویسید. مراقبت از ظاهر خود در اصل راهی برای سرمایه گذاری روی خود و نشان دادن ارزشی برای ظاهر خود است.

این یک سیگنال قدرتمند به دیگران می فرستد که باعث می شود شما توانمندتر، اعتماد به نفس تر و بسیار جذاب تر به نظر برسید. در نتیجه، می تواند به شما کمک کند تا شانس خود را برای گرفتن مصاحبه شغلی، جذب عضوی از جنس مخالف و راه رفتن در اتاق و چرخاندن سر به دلایل درست افزایش دهید.

علاوه بر این، این است که حس اعتماد به نفسی که از ظاهر و احساس شگفت انگیز به دست می آورید می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و در نتیجه شادتر و راضی تر باشید.

با انتخاب سرمایه گذاری مالی بیشتر روی لباس هایی که می پوشید و نحوه آرایش خود شروع کنید.

بهتر است لباس های کمتری داشته باشید اما آن لباس ها بهتر ساخته شوند. و آنها می گویند که مدل موی شما باید مستقیماً نشان دهنده میزان پولی باشد که در شغل خود مسئول آن هستید. آیا تا به حال عبارت “لباس برای شغلی که می خواهید” را شنیده اید؟

صحبت با یک مشاور سبک را در نظر بگیرید، مطمئناً مایل باشید کمی از منطقه راحتی خود خارج شوید و زمانی را برای آرایش منظم خود بیابید.

اوه و قطعاً در آینده سرمایه گذاری کنید: اگر می خواهید در 10 سال آینده احساس شگفت انگیزی داشته باشید، مرطوب کردن و محافظت از خود در برابر نور خورشید کمک بزرگی خواهد کرد!