خود را لاغر تجسم کنید

کارشناسان توافق دارند که تجسم یکی از عوامل کلیدی در دستیابی به اهداف شما – از جمله کاهش وزن است.

آیا واقعا به همین راحتی که به نظر می رسد؟

تجسم به تمرین نیاز دارد – درست مانند هر چیز دیگری در زندگی. ممکن است سخت باشد که خود را 50 پوند سبک تر تصور کنید – به خصوص اگر سال ها از وزن ایده آل خود می گذرد (البته).

وقتی تجسم می کنید مهم است که باور داشته باشید می توانید به آنچه تجسم می کنید برسید. تجسم رویا و امید نیست. این نیست که روی صندلی راحتی خود بنشینید و فکر کنید وقتی به وزن ایده آل خود رسیدید، زندگی چقدر عالی خواهد بود.

بهتر است تجسم تغییرات کوچک را شروع کنید …

خود را ده پوند سبکتر یا یک اندازه کوچکتر تصور کنید. لباس هایی که قبلاً راحت بودند، اکنون گشاد هستند. تصور کنید چقدر به خودتان افتخار خواهید کرد – شما این کار را انجام دادید! ده پوند کم کردی!!!

آنقدرها هم سخت نبود؟

حالا خودت را ببین که در یک رستوران نشسته ای. تصور کنید گارسون از شما می پرسد که آیا دسر می خواهید؟ شما با اعتماد به نفس “نه متشکرم” پاسخ می دهید و از تصمیم خود احساس خوبی دارید.

آیا غذای مورد علاقه ای دارید که به سادگی نمی توانید به آن «نه» بگویید؟ تمرین کنید خودتان را تجسم کنید که این غذا به شما پیشنهاد می شود و بدون فکر دوم از کنار آن می گذرید. اگر در حال حاضر تصورش برای شما خیلی سخت است، پس در ذهنتان می بینید که نیمی از آن را می خورید.

اگر قصد شرکت در یک رویداد اجتماعی را دارید، به طور ذهنی تمرین کنید که چه می خورید و چه چیزی را از دست خواهید داد. به جای تمرکز روی همه غذاهای خوب که سرو می شود، روی دوستانی که خواهید دید تمرکز کنید. خود را در حال اختلاط و ملاقات با افراد جدید و جالب تصور کنید.

خودتان را در خواربارفروشی تجسم کنید، در تمام راهروهای آشنا قدم می‌زنید، اما اکنون به جای اینکه بی‌خیال تمام غذاهای مورد علاقه چربی‌های پرکالری خود را مصرف کنید… وقت خود را صرف می‌کنید. شما در حال خواندن برچسب ها هستید. شما در مورد غذایی که در سبد خرید خود قرار می دهید، انتخاب های عاقلانه ای انجام می دهید. با دانستن این که دارید کار خوبی برای خود و خانواده خود انجام می دهید احساس خوبی دارید.

خود را در حال پختن شام تصور کنید. از آزمایش ادویه ها و ادویه ها لذت می برید. شما همچنین در حال امتحان کردن میوه ها و سبزیجات جدید هستید و از اینکه واقعا چقدر خوب هستند شگفت زده می شوید. به جای سرخ کردن، کباب می‌کنید و می‌پزید.

آیا می توانی خودت را ببینی که برای شام نشسته ای؟ در بشقاب شما چیست؟ نیمی از بشقاب شما باید از سبزیجات و/یا میوه تشکیل شده باشد. خودتان را در حال خوردن سبزیجات و لذت بردن از آنها تصور کنید. شما هرگز متوجه نشدید که چقدر خوب هستند.

همه این تجسم ممکن است در ابتدا برای شما احمقانه به نظر برسد. اما اگر توقف کنید و یک دقیقه در مورد آن فکر کنید … طبیعتاً ما دائماً در حال تجسم هستیم.

به آخرین باری که برای تعطیلات، مهمانی یا شام برنامه ریزی کردید فکر کنید؟ آیا تصور نمی کردید که می خواهید همه چیز چگونه به نظر برسد؟ کجا می رفتی؟ چه احساسی خواهید داشت؟ چه چیزی می پوشید؟ و برای هر زنی که تا به حال برای عروسی برنامه ریزی کرده باشد، قطعا تجسم های زیادی در جریان است.

ورزشکاران تصور می کنند که بهترین عملکرد خود را دارند. آنها خودشان را می بینند که اول از خط پایان عبور می کنند یا تاچ داون برنده را انجام می دهند.

از همین امروز شروع به تجسم اهداف خود کنید. هر روز چند دقیقه را کنار بگذارید تا آگاهانه خود را در حال غلبه بر موانع تجسم کنید. آن رابه واقعیت تبدیل کن. وقتی بتوانید آن را به صورت ذهنی ببینید و احساس کنید، احتمال دستیابی به آن بیشتر است.

با اهداف کوچک شروع کنید. به عنوان مثال، هنگامی که به کاهش وزن ده پوندی اولیه دست یافتید، شروع به تجسم ده پوندی سبک تر از خود کنید. برای هر دستاورد کوچکی به پشت خود دست بزنید. به حرکت در یک مرحله ادامه دهید و قبل از اینکه متوجه شوید به وزن ایده آل خود خواهید رسید.

سفر کاهش وزن شما تجربه شخصی شماست. این در مورد شماست، هر چالشی که بر آن غلبه کرده اید و هر هدف کوچکی که به آن رسیده اید.