خطرات از دست دادن رویای ایرانی چیست؟ / تفاوت رویای ایرانی با ایرن شهری


وی ادامه داد: بحران هویت و وضعیت کنونی جامعه ایران مورد انتقاد بسیاری از جامعه شناسان و تحلیل گران قرار گرفته است و به نظر من راه حل برون رفت از چنین شرایطی راه حل سیاسی نیست، بلکه راه حل فرهنگی در کنار سایر موارد مغفول مانده است. “

نویسنده و پژوهشگر ابن با بیان اینکه ما نسبت به گذشته نیازمند شناخت بیشتر ایران فرهنگی هستیم، بیان می کند: سعی می کنم در این همایش به تبیین ده رکن فرهنگی ایران بپردازم. طبیعی است که هیچ کشوری بدون رویا نمی تواند کاری از پیش ببرد و رویای ایران برای ساختن اسلام و ایرانی در سراسر ایران معنا پیدا می کند، اما اگر این کاستی ها تشدید شود و روحیه کشوری جدا شود، آن کشور با بحران ملت ماندن مواجه خواهد شد. .

وی ادامه داد: دوران گذار از کشوری به کشور دیگر را سپری کرده ایم اما به دلیل مرگ مغزی فرهنگی با بحران ملی مواجه هستیم و پیدایش ایران فرهنگی در طول قرون گذشته مرهون رهبری فرهنگی مقتدر و مبتکر بوده است که توانسته است پس از هر کاهش آن را پردازش کند.” ما برای یافتن راه‌هایی برای بازیابی انرژی نوظهور و بازگشت به عصر طلایی طراحی شده‌ایم، ما در تاریخ یک جمهوری فرهنگی بدون مرز هستیم که فضای خود را با وجود شکست‌ها حفظ می‌کند. .

فضلی زاد بیان می کند: دکتر اسلامی ندوشن در کتاب «برای ایران نباشیم» بیان می کند که ایران سخت ترین کشور جهان است که بارها تا لبه پرتگاه رفته و مانند یک بیمار نیمه جان زندگی کرده است و که زندگی او زمانی از سر گرفته شده که همه امیدوار بودند، اما چه چیزی ایران را در طول قرن ها تغییر داده است؟

وی ادامه داد: اولین نیروی مستقیم تاریخ که ایران را به ایران فرهنگی تبدیل کرد، وحدت علم و هنر در طول تاریخ بود. شما از یک سو دانشمندان بزرگی را خواهید دید که به علم و تولید معماران نابغه اشتغال دارند. از سوی دیگر، نیروی بارز وحدت علوم است که به نظر می رسد ترکیبی است که امروز مربیان ما آن را حمل نمی کنند.

محقق و مؤلف ابن توضیح می دهد: در برنامه شکران یکی از بزرگ ترین فیلسوفان ما دکتر محقق به دکتر گفت که ما تمدنی داریم که باید هندسه و موسیقی بدانیم و تمدنی داریم که علمای جامعی غیر از علم دارند. نمایشگر توییتر و سیاستمداران خرده‌فروش، دانشمندان کل نگر، ما دائماً عطش آنها را برای دانش تحریک می‌کنیم، اما اگر این نسل در حال از دست دادن باشد و کشوری مانند نیجریه ادامه یابد، ما از نظر علمی تغییر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دومین نیروی مستقیمی که در ساختارهای فرهنگی و اسلامی ایران یافت می شود، اگر به تاریخ علم اسلامی نگاه کنید، به دوره نظرخسرو در سال 481 هجری قمری در قرون وسطی در اروپا برمی گردد. او از دانشگاه غرب است.

فضلی زاد تصریح می کند: حتی به گفته محققانی مانند سیدعبدالله انور، تمدن مؤثر بر هویت عرب، اعراب آن را به نام تمدن مبارک شاهی می نامند و می خواهند ایران فرهنگی را به میراثی روشن و ایران نامرئی تقسیم کنند. و قبایل آن خود را می نامند.

اگر امروز با جوانان در مورد تأثیر اسلام بر علوم پزشکی صحبت کنید به خاطر توهم آفرینی مورد تمسخر قرار می گیرید.. ضمانت استقلال خود را تقویت کرده و دیگران را تقویت کرده است. دکتر ندوشن در کتاب ایران و تنهایی اش از فرهنگ هایی که وارد ایران شد و اینکه چگونه فرهنگ ایرانی آنها را تلطیف کرد می نویسد. این فرهنگ ضامن تساهل و پذیرفتن خرده فرهنگ است، نه اینکه مثل این روزها با آنها مخالفت کند، اما ایران فرهنگی با ایران سیاسی سازگار نیست.

فضلی زاد ادامه داد: دکتر ناصر ایران را زمین و اسلام را بهشت ​​می داند، منظورم این است که اگر زمین و آسمان با هم بودند، یک ایران فرهنگی دوباره زنده می شد. به حد و مرز نرسید و انسان. آرزوی پرواز را نداشت. این صمیمیت از نظر دو محقق فرهنگی و فلسفی معادل یک جمهوری فرهنگی بدون مرز است که نیاز به رهبری قوی دارد که در دوره های مختلف شکسته شده است، اما قدرت رنسانس به دست بوروکراسی موجود از دست رفته است.

وی تصریح کرد: امروز در فرهنگستان علوم اسلامی و ایرانی قرن ها عقب هستیم و ایران فرهنگی به یک رویا تبدیل شده است؟ اولین نیروی ویرانگر ایران مدرنیزاسیون و فرهنگ مردسالاری بود. علت فروپاشی فرهنگی ایران، مقاومت علمای نجف در مقابل مطبوعات بود، اما امام خمینی(ره) در مقابل مردسالاری ایستادگی کردند و یکی از دغدغه های من این بود که دوباره مردسالاری بر ما حاکم شود.

این محقق با اشاره به پیشرفت های تکنولوژی گفت: در دنیای ماوراء طبیعی به تدریج تمامی روابط فضایی و هر مفهوم انسانی در حال از بین رفتن است، کسانی که ناگهان کانال تلگرامی آنها را متحیر می کند دوباره چه می کنند؟ همه سیاست های فرهنگی جمهوری اسلامی در خطر نابودی است و شناخت منطقه وظیفه یک نابغه مسلمان متعهد است.

وی ادامه داد: معضل مدرنیته در طول تاریخ برای ما یک نیروی مخرب بوده است، نه اینکه بگوییم هویت ما را از بین برده یا لطمه زده است، اما از زمانی که مدرنیته وارد ایران شد و با هنرها درگیر شد، باعث افول هنر شد. تجسم و نقاشی شد. تضعیف مدرنیته نه عامل ایران فرهنگی است و نه از بین رفتن ایران فرهنگی باعث تقویت مدرنیته می شود، مدرنیته امروز در ایران وجود دارد.

مدیرمسئول سابق برنامه شکران تصریح کرد: نیروی تخریبی که از درون ویران می کند در پی ایرانیت ایران ضد ایرانی و فرهنگی را ویران می کند، حکومتی نیستند و مرزهای مشترکی وجود دارد که باید برای آن بجنگیم. .

وی ادامه داد: همه سیاستمداران ما باید تحلیل جدیدی از ممنوعیت فرهنگ داشته باشند، بیژن کامکار درباره موسیقی و ممنوعیت صحبت کرد، گفت این ممنوعیت ممکن است تاثیر مستقیمی بر موسیقی نداشته باشد اما ممنوعیت غیرمستقیم فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار داده است. آنها 300 میلیارد دلار به 50 میلیون دلار تغییر داده اند.

فضلی زاد گفت: بیرون راندن فرهنگ در غیاب رویای ایرانی یک فاجعه است و تعجب می کنم که چرا هیچکس نسبت به بیرون راندن این فرهنگ واکنشی نشان نداد. ایران در تاریخ و انقلاب اسلامی یک واقعیت فرهنگی دارد و اساساً شهید مطهری تصوری از واقعیت فرهنگی دارد نه واقعیت و قدرت سیاسی.

وی ادامه داد: خطر نفرت از خود و نفرت موضوع آخر است، از دکتر ساریخانی پدر جامعه شناسی ایران پرسیدم به نظر شما خطرات ایران، فرهنگ و هویتی که ایجاد کرده چیست؟ او فریاد زد “خشونت!” ما نه تنها اروپا و آمریکا را ایده آل می دانیم، بلکه خودمان مقصریم که جوانان الگوهای خود را به سخره می گیرند. دکتر. نماد اسلامی همچنین به بررسی این موضوع خودتحقیر ملی می پردازد که ما به دلیل فاصله بین انسان عادی و دارایی تجربه می کنیم.

سپس عده ای از دانشجویان به بیان سوالات خود پرداختند و یکی از دانشجویان با اشاره به ایرانیان و وطن پرستان ضد ایرانی گفت: این موضوع در این سخنرانی خالی به نظر می رسید.

فضلی نژاد در پاسخ گفت: این همه فرهنگ در حال نابودی ایران است، ایران فرهنگی هم پاسخگوی مردم و هم دولت است.

دانشجوی دیگری پرسید فرق کنفدراسیون ایرانی با ایدئولوژی ایران شهری چیست که فضلی زاد پاسخ داد: من ایران شهری را ضد ایرانی می دانم. واقعاً تفاوت های زیادی وجود دارد.

دانشجوی دیگری از این موضوع انتقاد کرد که اقوام از ایران جدا شده اند زیرا فارسی صحبت نمی کنند.

فضلی نژاد یادآور شد: این اشتباه مسئولان ما در 30 سال گذشته بوده است که مرزهای فرهنگی ایران را کاهش داده اند.

پایان پیام/