جدول مقادیر شاخص گلیسمی

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی همه انسان‌ها، تغذیه صحیح به منظور تلاش برای سلامتی مطلوب است. افرادی که از دیابت رنج می‌برند باید حتماً غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنند. اطلاعات زیادی در رابطه با غذا خوردن با GI پایین وجود دارد و می توان آنها را در اینترنت و همچنین در کتاب های مختلف GI جامع مشاهده کرد. اگر می خواهید سلامت خود را افزایش دهید، جدول مقادیر شاخص گلیسمی را بخوانید که یک رژیم غذایی محدود کننده نیست بلکه یک روش سالم تری برای غذا خوردن است.

در اینجا یک جدول اساسی برای غذاهای معمولی وجود دارد که نشان دهنده شاخص گلیسمی پایین است و این غذاها برای افرادی که دیابتی هستند و همچنین کسانی که سعی در کاهش وزن دارند مناسب هستند. شما هنوز هم می توانید از غذاهای خود لذت ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارزش غذاهایی که مصرف می کنید را اندازه گیری کنید. تمام غذاهای ذکر شده در زیر دارای شاخص گلیسمی پایین هستند مانند:

لوبیا، حبوبات و غلات

• جو طلایی

• لوبیا پیتزا

• فلفل قرمز سفید

• لوبیا سرخ شده در قابلمه

• کلوچه های صبحانه

• قیمه بلغور

نان ها

• وافل یا پنکیک جو دو سر

• پنکیک

• خرده نان ایتالیایی

• نان های سبوس دار

شیرینی و دسر

• پای لیمو

• پوسته پای ساخته شده از Special K

• کیک پنیر

• پای سیب

• پودینگ تخم مرغ

• بدون پخت کوکی های شکلاتی

کاسرول

• سیب زمینی شیرین سرخ شده

• پوسته پاستا پر از سوسیس و اسفناج

• نوعی غذای مرکب از سیب زمینی شیرین

• نوعی غذای مرکب از گوشت گاو

• گوشت گاو خامه ای با فلفل

ماهی، تخم مرغ و مرغ

• مرغ آ لا کینگ

• عدس و مرغ معطر

• سوفله پنیر

• فیلینگ تاکو و مرغ

• مرغ بر پایه سرکه بالزامیک

• مرغ لیمو کبابی

• تخم مرغ های سرخ شده عالی

سالاد و سس سالاد

• سالاد نخود و پنیر ترد

• سالاد تن و لوبیا توسکانی

• سالاد سبزیجات ژاپنی

• سس سالاد پنیر بلو

• سس سالاد هزار جزیره

• سس تزازیکی

• سرکه بالزامیک و روغن زیتون

خورش و سوپ

• سوپ پنیر آبی و سیب زمینی شیرین

• خورش سوسیس و لوبیا قرمز و جو

• سوپ قطره تخم مرغ

• بیسکوییت گوجه فرنگی

• خورش گوشت گاو جو مجارستانی

• خورش گوشت گاو و سبزیجات

جدول بالا از مقادیر شاخص گلیسمی تنها یک لیست کوتاه است، زیرا لیست واقعا طولانی است و برای مشاهده لیست کامل باید به صورت آنلاین بروید. دیابتی ها باید سطح قند خون خود را در حد نرمال حفظ کنند که از بروز هرگونه عارضه ای مانند اختلال بینایی، بیماری های قلبی عروقی، کوری و نوروپاتی و همچنین نارسایی کلیه جلوگیری می کند. استفاده از شاخص گلیسمی برای دیابتی ها می تواند یک برنامه غذایی سالم را تنظیم کند.

رژیم غذایی در مدیریت دیابت بسیار مهم است. دیابتی ها فقط با ورزش و رژیم غذایی صحیح می توانند وضعیت خود را به خوبی مدیریت کنند و سطح قند خون خود را حفظ کنند. کربوهیدرات ها به طور خاص وقتی تجزیه می شوند به گلوکز تبدیل می شوند و باعث افزایش ناگهانی قند خون می شوند. برای بیماران دیابتی نوع دو مهم است که از جدول مناسبی از مقادیر شاخص گلیسمی پیروی کنند تا به کاهش سطح قند خون کمک کنند. مقدار بیش از حد قند در جریان خون می تواند منجر به عوارض دیابت شود.