توسعه یک برنامه کاهش وزن برای بهبود سلامت جسمانی و سلامت روان

رفاه کامل شامل سلامت جسمی و روانی می شود. وضعیت سلامت روانی فرد مستقیماً بر سلامت جسمانی تأثیر می گذارد زیرا افسردگی، استرس و اضطراب می تواند منجر به انواع بیماری های جسمی شود که شامل اختلالات خواب، کمبود اشتیاق، کاهش سطح انرژی، خستگی و حتی بیماری های عمده می شود.

کاهش وزن

یکی از مشکلات مبرم در مورد سلامت جسمانی مربوط به وزن است. آمار افزایش وزن یا نداشتن وزن ایده آل در افراد روز به روز در حال افزایش است. بنابراین، تمرکز در فعالیت های کاهش وزن همیشه برای همه یک چالش است. تمرینات بدنی بیشتر برای یک رویکرد طبیعی توصیه می شود. اثر آن نه تنها برای بدن بلکه برای ذهن نیز قابل استفاده است زیرا ورزش به ترشح اندورفین کمک می کند که مواد شیمیایی مغز و بدن است که به بهبود سطح خلق و خو و انرژی کمک می کند.

چاقی و ورزش

همچنین این یک واقعیت شناخته شده است که میزان چاقی در حال افزایش است و بیماری ها و همچنین سایر عوارض پزشکی مرتبط با چاقی در حال افزایش است. اگرچه گزینه های موجود برای کاهش وزن بسیار زیاد وجود دارد، اما قبل از اینکه انگیزه کاهش وزن پیدا کنید، نباید صبر کنید تا از بیماری های مرتبط با چاقی رنج ببرید.

نحوه شروع فعالیت کاهش وزن

قبل از شروع هر گونه فعالیت مرتبط با کاهش وزن، مطمئن شوید که تحت یک بررسی جامع پزشکی و سلامت قرار گرفته اید، به خصوص پس از مقایسه وزن خود با وزن ایده آل برای سن و قد. پس از آن باید سطح تناسب اندام فعلی شما ارزیابی شود تا مشخص شود که ورزش شما چقدر باید سخت باشد و آیا نیاز به اجرای روش های دیگر در کنار رژیم غذایی و ورزش وجود دارد یا خیر. با حمایت حیاتی از یک متخصص تغذیه، مربی تناسب اندام، و پزشک با استفاده از داده های مربوطه از سلامتی و معاینه پزشکی شما، می توان یک برنامه کاهش وزن را تدوین کرد که می تواند مخصوصاً برای شما ایجاد شود.

چگونه از یک برنامه کاهش وزن پیروی کنیم

پیروی از یک برنامه کاهش وزن گفتن آسان تر از انجام آن است. موانع متعددی وجود دارد که مانع از ادغام این برنامه در امور روزمره یک فرد می شود. مهمترین عامل این مانع ترس از آسیب بیشتر به دلیل ورزش زیاد یا فعالیت بدنی است. بنابراین، مهم است که محدودیت های عملکردی خود مانند توانایی دویدن، راه رفتن و بلند کردن را در نظر بگیرید. تمرينات تدريجي و تشديد آن بعداً براي فرد قابل قبول‌تر خواهد بود، زيرا در صورتي كه به آهستگي انجام شود، ادراك دستاورد وجود دارد. در مورد غذا نیز می توان همین کار را کرد. شما می توانید یک برنامه غذایی ایجاد کنید که مدیریت آن برای فرد آسان باشد. باید شامل عادات غذایی باشد.

سلامت روان و جسم به هم مرتبط هستند و نمی توان یکی را نسبت به دیگری نادیده گرفت. یکی از راه‌های تبدیل آن به عادت، یادآوری اثرات نامطلوب سلامت نامتعادل در هر دو جنبه است.