تنوع حرکتی کلید افزایش عملکرد و رفاه کلی است

فکر میکردی حالت خوبه…

بنابراین شما می توانید یک بیوک پرس سینه ای داشته باشید و فکر می کنید قوی هستید. یک روز یکی از دوستان از شما می خواهد که با استفاده از طناب کوهنوردی و سایر تمرینات مقاومتی بدن به آنها بپیوندید. نه تنها به سختی می توانید طناب را درست کنید، بلکه روز بعد نمی توانید حرکت کنید!

یا شاید شما یک دونده مسافت طولانی هستید و یک روز یکی از دوستان شما را به شنا کردن چند دور در استخر دعوت کرده است که پس از آن عضلات شما خسته شده و شما کاملاً باد شده اید. حالا شما تعجب می کنید، “چی شده؟ فکر می کردم در فرم هستم!”

آشنا بنظر رسیدن؟

بدنه برای تمرین متقابل ساخته شده است

قدرت خام همیشه با تناسب اندام برابری نمی کند. اگر به حرکات و تمرینات خاصی عادت ندارید، احتمالاً درد و خستگی عضلانی را تجربه خواهید کرد که با سطح فعالیت شما نامتناسب به نظر می رسد. با این حال، برعکس آن نیز صادق است. بدن شما هنگام انجام حرکات خاص در روز و روز بسیار کارآمد می شود، که اگر ورزشکاری هستید که به دنبال حفظ فرم، حرکت و حافظه عضلانی عالی در سیستم عصبی عضلانی خود هستید، ایده آل است. این تنها یک دلیل است که چرا ورزش مداوم برای بدن بسیار مفیدتر از فعالیت های پراکنده و نادر است.

نقطه ضعف انجام یک کار مشابه این است که بدن شما به روال خود عادت می کند و شروع به فلات می کند. به همین دلیل است که تمرینات متقابل یک الزام مطلق است! ما طوری طراحی شده ایم که به طرق مختلف حرکت کنیم، از دویدن، پریدن، هل دادن، پارو زدن، خم شدن، پیچیدن، شنا کردن، و غیره. این امر سلامت ما را بهبود می بخشد و ما را نه فقط به عنوان ورزشکار بلکه به عنوان یک انسان سازگارتر و کارآمدتر می کند.

انجام تمرینات برای شما

یکی دیگر از مزایای تمرینات متقابل این است که ورزش منظم را برای افراد در هر سطح آمادگی و تجربه آسان تر می کند. وقتی بعد از فعالیت های پراکنده و تصادفی احساس درد می کنید، دلسرد شدن راحت تر است. شاید نخواهید دوباره تلاش کنید. اما اگر چند چیز مختلف را پیدا کنید که از آن لذت می برید و آنها را در چرخش منظم قرار دهید، بدن خود را آماده خواهید کرد و متوجه خواهید شد که ورزش نه تنها لذت بخش است، بلکه آسان تر از آن چیزی است که فکر می کردید.

یک دوست تمرینی یا یک مربی شخصی می تواند به شما کمک کند که پاسخگو باشید و مطمئن شوید که تمرینات خود را با هم ترکیب می کنید، حرکت خود را متنوع می کنید و نتایج خود را به حداکثر می رسانید. در زیر برخی از مزایای گنجاندن یک رژیم تناسب اندام متنوع در سبک زندگی شما آورده شده است:

فواید فیزیکی

• خطر آسیب را کاهش می دهد

• سطح بالاتری از تهویه کلی را تولید می کند

• تناسب اندام کلی بدن را ارتقا می دهد

• سرعت، قدرت، استقامت، ثبات، تعادل، چابکی و انعطاف را بهبود می بخشد

• مهارت های خاص شما را تقویت می کند

مزایای شناختی

• عملکرد مغز را بهبود می بخشد

• توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات را افزایش می دهد

• التهاب را تنظیم می کند

• انتقال سیگنال ها را در داخل سلول ها بهبود می بخشد

• به پیشگیری از بیماری های عصبی کمک می کند

آن را مخلوط کنید!

انجام مکرر همان کار در مدت زمان طولانی می تواند در نهایت منجر به آسیب، کسالت و سلامت ضعیف شود. پس این را مخلوط کنید: یک روز می توانید تمرین مقاومتی انجام دهید، روز دیگر می توانید دوی سرعت بادی را امتحان کنید، شنا اضافه کنید، برقصید، یک هنر رزمی یاد بگیرید، یوگا انجام دهید… نکته کلیدی این است که چند چیز را پیدا کنید که از آن لذت می برید، بچسبید. با آنها، و دوباره به یک انسان کارآمد و سالم تبدیل شوید.