تمرینات بعد از بارداری – بازگشت به فرم

اگر می خواهید تمام وزنی را که در دوران بارداری به دست آورده اید کاهش دهید، تمرینات بعد از بارداری ضروری است. ورزش کردن، استقامت شما را افزایش می دهد. این به تدریج بدن شما را تقویت می کند و شما یک تناسب اندام خود را خواهید دید. با دیدن خودت جدید یا بگویم تو قدیمی، از اعتماد به نفس می درخشی.

چه زمانی برای شروع تمرین

اگر زایمان طبیعی داشته اید، می توانید شش هفته پس از زایمان با تمرینات سبک شروع کنید. با این حال، اگر سزارین یا عوارضی در حین زایمان داشته اید، باید منتظر بمانید تا پزشک به شما سیگنال سبز بدهد. در عین حال باید روی مراقبت از بدن و کودک خود تمرکز کنید.

قبل از شروع تمرینات پس از بارداری، بهتر است به خاطر داشته باشید که کاهش وزن به زمان نیاز دارد. علاوه بر این، نباید مرتکب این اشتباه شوید که بعد از برنامه بارداری رژیم غذایی شدید یا نوعی کاهش وزن سریع داشته باشید. رژيم‌هاي رژيم‌هاي تند مي‌توانند عوارضي ايجاد كنند، بنابراين بايد از آنها اجتناب كرد. آنها همچنین راه سالمی برای کاهش وزن نیستند.

در مراحل اولیه دوره پس از بارداری، می توانید روی تمرینات شکم و کگل تمرکز کنید. تمرینات کگل به تقویت عضلات لگن کمک می کند. با پزشک خود در مورد تمرینات کگل صحبت کنید و در اسرع وقت انجام آنها را شروع کنید. آنها را در حالی که نشسته اید، به کودکتان غذا می دهید یا راه می روید انجام دهید.

تمرینات بعد از شش هفته

شش هفته پس از زایمان، می توانید با یک مربی صحبت کنید تا چند تمرین بعد از بارداری به شما پیشنهاد دهد. هنگامی که پزشکتان گفت که خوب هستید، می توانید پیاده روی خود را به 60 دقیقه افزایش دهید. به شنا، یوگا یا ایروبیک بپردازید. یک فیلم ورزشی بخرید و از تمرینات خود لذت ببرید. در حالی که مشغول ورزش هستید، مراقبت از رژیم غذایی خود را فراموش نکنید. شما باید رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. میوه های تازه، سبزیجات، پروتئین ها، کلسیم، آهن و غیره را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

یکی از دلایلی که باعث می شود کاهش وزن دوران بارداری برای شما سخت باشد این است که ممکن است زمانی برای تمرین پیدا نکنید. با یک نوزاد جدید همه چیز می تواند واقعاً گیج کننده شود. اگر نمی توانید 30 دقیقه کامل را پیدا کنید، می توانید سعی کنید سه جلسه 10 دقیقه ای انجام دهید. یا بهتر از آن، می‌توانید تمرین‌هایی را امتحان کنید که می‌توان با کودکتان انجام داد. به عنوان مثال، می توانید کودک خود را در یک زنجیر قرار دهید و مراحل رقص ساده را انجام دهید.

راه دیگری که می توانید زمان پیدا کنید این است که تمرینات خود را در حالی که کودک در حال چرت زدن است انجام دهید. در همین حال، مهم است که صبر خود را حفظ کنید زیرا ممکن است فوراً نتایجی را مشاهده نکنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد –

  • فقط یک بار در هفته خود را وزن کنید.
  • اگر تازه شروع به ورزش کرده اید به آرامی شروع کنید.
  • قبل از ورزش به کودک خود شیر بدهید.
  • برای موفقیت هایتان به خودتان ضربه بزنید.
  • به خودتان فشار نیاورید.
  • خود را هیدراته نگه دارید.
  • هنگامی که ذهن خود را به کاهش وزن اضافی معطوف کردید، باید تمرینات خود را بعد از بارداری به صورت مذهبی انجام دهید.