تغذیه کاهش وزن تضمینی تغذیه آنلاین متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


غذا

غذا در واقع ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند می خواهند وزن خود را کم کرده یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط رژیم غذایی مناسب را برای حفظ سلامت جسم و روح خود می خواهند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم تغذیه مناسب را برای رسیدن به این هدف و اندامی ایده آل به شما معرفی کنیم.

البته افرادی که میزان متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری مصرف می کنند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور به رژیم می کند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند به اهداف رژیم غذایی خود پایبند باشند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و فردی که توصیه های مربوط به وزن را پس از کاهش وزن دنبال می کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر می گذارد ، بعید است به وزن قبلی خود بازگردد.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم و باسن او برای دستیابی به بهترین نتیجه ، ورزش با یک فرد را توصیه می کند.

ویژگی های تغذیه خوب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و … باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده را برای خود مهیا کنید.
  3. از غذاهای چرب همراه با وعده غذایی استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، نباید مصرف هر غذایی را حذف کنید مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

تغذیه آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش اشتغال در زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند بهترین متخصص تغذیه مشاهده و در بخش تغذیه اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

هنگامی که پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. اگر س questionsالی دارید ، می توانید با او تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما آماده شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

غذا

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که در اختیار او قرار داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه با رژیم چاقی وزن کم کنیم

مطالعات نشان داده است که میزان کالری از 1600 تا 2400 برای زنان و از 2000 تا 3000 برای مردان متغیر است. حال ، افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند پس از مشورت با متخصص تغذیه ، انواع رژیم های ارزان قیمت و مناسب برای چاقی را شامل شوند و در تناسب اندام و افزایش وزن به آنها کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و خوردن صبحانه و شام وزن فرد را افزایش می دهد.

100 گرم سویا مربوط به 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است.

افزایش وزن

گرانول ترکیبی از مغز میوه و میوه خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و در ترکیب با شیر افزایش می یابد. بنابراین ، استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که به طور متوسط ​​موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است و دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

غذا

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی باید کاهش یابد. غذای کمتری در روز بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • تنقلات و غذاهای ناسالم نخورید. میان وعده های شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. اگر روزانه 400 کالری مصرف کنید ، سیر می مانید و در نتیجه به هدف کاهش وزن خود نزدیک می شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، نه تنها خود را اشباع می کنید ، بلکه تمایل بیشتری به خوردن نیز دارید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، محصولات لبنی کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم تری هستند که ما به شدت آنها را توصیه می کنیم.
  • هنگام پخت و پز ، به کالری آنها نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که وعده غذایی را با کره و پنیر آماده کنید. بهتر است پوست مرغ قبل از پختن برداشته شود تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • از غذاها و غذاهای چرب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

غذا

رژیم متعادل چیست؟

غذای سالم ، به معنای محرومیت از غذا و پایبندی به برنامه های غذایی دقیق نیست. حفظ سلامت از طریق انتخاب عاقلانه غذا ، از جمله احتیاط در مقدار هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای مفید و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی امکان پذیر است.

رژیم متعادل ، شامل همه گروههای غذایی اصلی ، با مقدار مناسب در وعده های غذایی است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما یک رژیم جامع که شامل همه گروه های غذایی باشد و از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع شده و شکر کمتر استفاده کند ، شما را در مسیر یک شیوه زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی به شما کمک می کند از سلامت بیشتری برخوردار شوید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار دهد. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل مقدار زیاد فیبر از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد سبوس دار ، آرد سبوس دار و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چربی روشن است یک برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از برخی انواع چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به دلایلی نباید مصرف شوند. گردو ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

غذا

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، میان وعده ها و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در وعده های غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید