تغذیه در تمام مراحل زندگی مهم است

مهم نیست که در چه مرحله ای از زندگی هستیم، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است. تغذیه خوب یکی از اجزای سازنده بدن ما است و تمام غذاها توسط بدن ما به سه جزء اصلی تقسیم می شوند: پروتئین، چربی و کربوهیدرات. آیا تا به حال به شما گفته اند که خوردن کالری شکر اشکالی ندارد، زیرا بدن آنها را سریعتر از کالری چربی می سوزاند؟ این یک افسانه کامل است. بدن همه غذاها را به یک شکل می سوزاند و پس از تجزیه شدن، بلافاصله توسط بدن به عنوان انرژی استفاده می شود یا به عنوان چربی ذخیره می شود.

مراحل زندگی

در طول مراحل زندگی، ما تغییراتی را پشت سر می گذاریم و اغلب به مقادیر متفاوتی از مواد مغذی خاص در رژیم غذایی خود نیاز داریم. مراحل اصلی زندگی انسان عبارتند از دوران شیرخوارگی، نوپا، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و پیری. البته بعد از آن، بارداری وجود دارد که با خود مجموعه ای از نیازهای تغذیه ای اضافی برای حفظ سلامت مادر و کودک در طول بارداری به همراه دارد. در تمام مراحل زندگی، برای رشد، رشد ماهیچه‌ها و بافت‌ها و بهبودی و غیره، باید کالری‌هایی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها در رژیم غذایی خود داشته باشیم. به عنوان مثال، نوزادان برای رشد مناسب مغز و داشتن الگوی رشد مناسب به این مواد مغذی نیاز دارند. سال اول زندگی زمانی است که همه انسان ها با سریع ترین سرعت رشد می کنند، بنابراین، مواد مغذی زیادی برای حمایت از این رشد مورد نیاز است.

نیازهای غذایی ما در طول زندگی به دلیل عواملی مانند رشد و سطح فعالیت تغییر می کند. افراد میانسال تمایل دارند به کالری کمتری نیاز داشته باشند زیرا متابولیسم آنها در حال کاهش است، اما همچنان باید مقدار مناسبی از مواد مغذی را دریافت کنند که آنها را سالم نگه دارد. یکی از راه های انجام این کار استفاده از مکمل های غذایی است که حاوی پروتئین و تعدادی ویتامین و سایر مواد مغذی است. مکمل های پروتئینی راهی عالی برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدون افزودن چربی، کربوهیدرات و کالری به رژیم غذایی شما هستند.

نیازهای تغذیه ای زنان بالغ

با رسیدن به سن 20 سالگی، میزان کالری مورد نیاز روزانه شروع به کاهش می کند، حدود پنج تا ده درصد برای هر دهه زندگی. این بدان معناست که یک زن یائسه تنها به حدود دو سوم کالری که در نوجوانی و جوانی مصرف می کرد نیاز دارد.

اگرچه زنان با افزایش سن به کالری کمتری نیاز دارند، اما همچنان باید مقدار مناسبی از مواد مغذی خاص از جمله کلسیم، ویتامین D و ویتامین‌های B را دریافت کنند. گاهی اوقات، بسیاری از زنان برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز خود، به ویژه پروتئین، استفاده از مکمل های پروتئینی را انتخاب می کنند.

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم که شامل مکمل‌های پروتئینی است، می‌توانیم مطمئن باشیم که پیر می‌شویم. در واقع، تغذیه سالم به ما این امکان را می‌دهد که تا سال‌های سالمندی فعال بمانیم، بدون اینکه از واکر و عصا استفاده کنیم، و تغذیه خوب نیز برای حفظ بینایی خوب مفید است.

سه ماده مغذی وجود دارد که همه ما برای بقا به آنها نیاز داریم، یکی از آنها پروتئین است. این ماده مغذی است که به ساخت و حفظ ماهیچه ها و بافت های قوی کمک می کند و بدون پروتئین کافی، ما مستعد ابتلا به تعدادی از شرایط سلامتی، از جمله بیماری قلبی و بیماری کلیوی هستیم.

سالمندان و تغذیه مناسب

بسیار مهم است که ما تغذیه مناسبی داشته باشیم، به خصوص با افزایش سن. متأسفانه، بسیاری از سالمندان تغذیه لازم برای سالم ماندن و فعال ماندن را ندارند. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

– نداشتن پول کافی

– عدم دسترسی به غذاهای سالم

– نمی توانند خودشان به خرید مواد غذایی بروند

– نداشتن دندان مصنوعی مناسب

– شرایط فیزیکی که باعث می شود بدن مواد مغذی خاصی را جذب نکند

– زوال عقل یا پیری

اغلب، بسیاری از سالمندان عادات غذایی خود را تغییر می دهند و بسیاری از غذاهایی را که قبلا می خوردند، به دلایل ذکر شده در بالا یا صرفاً به این دلیل که ذائقه آنها تغییر کرده و دیگر غذاهای خاصی را دوست ندارند، متوقف می کنند. بسیاری از بیماران مبتلا به زوال عقل و آلزایمر اغلب غذا خوردن را فراموش می کنند، که می تواند باعث “هدر رفتن” آنها شود، زیرا آنها تغذیه لازم برای حفظ سلامت خود را دریافت نمی کنند. حفظ سلامت این بیماران اغلب دشوار است و اغلب از مکمل های غذایی استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که بیماران تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

تعدادی مکمل پروتئینی دیگر نیز وجود دارد، از جمله پودرهای پروتئین، که در شکلات، وانیل، توت، میوه پانچ و طعم‌های دیگر موجود است و می‌توان از آنها برای تهیه شیک‌ها و اسموتی‌های غنی از پروتئین استفاده کرد. پودرهای پروتئینی بدون طعم نیز موجود است، و می توان آنها را به بسیاری از دستور العمل های مورد علاقه خود اضافه کرد. همچنین بسیاری از مکمل های پروتئین مایع وجود دارد که بسیاری از آنها از قبل مخلوط شده اند، بنابراین قابل حمل هستند و می توان آنها را در هر جایی مصرف کرد. اما بسیاری از این مکمل‌های مایع تنها در وعده‌های 10 اونسی در دسترس هستند، که باعث می‌شود حمل آسان و جابه‌جایی آنها در کیف یا کوله‌پشتی حجیم و ناخوشایند باشد.