تغذیه با شیر مادر و ناشتا تغذیه مادران باردار و شیرده


تغذیه با شیر مادر بهترین الگوی تغذیه ای برای رشد نوزادان است ، با توجه به اهمیت شیر ​​مادر برای نوزادان ، به ویژه در شش ماهگی زندگی اول (جایی که کودک منحصراً از شیر مادر تغذیه می کند) و مراقبت از مادر شیردهی در ماه رمضان بر تأثیر روزه بر کمیت و کیفیت به دلیل شیر ، آنها نگران روزه گرفتن هستند.

در اینجا چند س commonال رایج برای پاسخگویی وجود دارد:

آیا می توانیم روزه بگیریم؟

به گفته کارشناسان ؛ روزه گرفتن برای مادری سالم که بچه سالم دارد در صورت دریافت غذای سالم و مایعات به اندازه کافی در ساعات درس افطار تا صبح مشکلی ندارد.
اگر مادر یا فرزند بیماری یا مشکل خاصی دارند ، باید با پزشک مشورت کنند خودتان در مورد پست تصمیم بگیرید.
اگر مادر کم وزن است ، کم خونی ، کمبود کلسیم ، ضعف دائمی یا او دارای بیماری خاصی (به ویژه دیابت) است. کودک فقیر و سوءتغذیه یا بیمار وجود دارد؛ اگر مادر در دوران بارداری دچار کم خونی است و نوزادش هنوز آرام است ، با ذخایر آهن کم ، ابتدا باید به سلامت خود و فرزندش فکر کند بهتر است روزه نگیریم. به خصوص در 6 ماه اول زندگی نوزاد شیردهی کامل.
اگر رژیم مادر کامل و صحیح نباشد ، بدن مادر از ذخیره می شود او خودش ترکیب شیر را تکمیل کرد ، می تواند باعث پوسیدگی دندان ، ریزش مو و پوکی استخوان در مادر و اگر این مدل معیوب است و مادر روزه می گیرد ، مامان قطعا صدمه می بیند.

** به طور خلاصه ، اگر مادر می تواند در طول روز بدون آسیب رساندن به سلامتی شیر مورد نیاز نوزادان را تامین کنید ، روزه گرفتن اشتباه است خیر مادران شیرده می توانند از طریق تغذیه مناسب مایعات کافی دریافت کنند ،فعالیت بدنی را در طول روزه داری کاهش دهید و به جای آن تلاش کنید روز ، شب بین افطار و صحرا ، به نوزاد خود شیر دهید برای خودشان راحت تر می توانند خود را منتقل کنند.

آیا کیفیت و کمیت شیر ​​تغییر می کند؟
نمی توان در مورد همه مادران نظر کلی داد زیرا این یک نوع سوال است تغذیه و میزان ذخیره بدن مادر بازگردانده می شود. شما تحقیق کردید درک اجزای اصلی شیر با ناشتا چشم ها را به طور چشمگیری تغییر می دهد نمی گیرد.
تغییر در میزان شیر در مادران مختلف متفاوت است ، اما معمولاً اندک است آنها میزان تولید شیر را کاهش می دهند. این امر در مورد رژیم غذایی و مایعات نیز صدق می کند مصرف و فعالیت روزانه مادر برمی گردد.

آیا سن کودک مهم است؟

نوزاد فقط تا 4 تا 6 ماهگی و سپس به نوزاد شیر می دهد او به آرامی غذای کمکی دریافت می کند. توصیه اکثر متخصصان این است اگر فرزندتان غذای کمکی دریافت نمی کند ، روزه نگیرید. زیرا امکان پذیر است او نمی تواند شیر مورد نیاز نوزاد را تامین کند.
تصمیم گیری درباره اینکه آیا مادرم را از 6 تا 12 ماهگی روزه بگیرم یا خیر وضعیت و رشد نوزاد بستگی به وضعیت مادر و میزان شیر دارد. اگر مادر باید وزن و رشد خوبی داشته باشد و خوب غذا بخورد ، مادر روزه داری هیچ مشکلی ندارد.
از یک سال به بعد ، به عنوان بخش اصلی رژیم غذایی کودک ، غذا و شیر مادر کمتر از قبل مصرف کنید ، با یک رژیم غذایی سالم و مناسب می توانید سریع آسان.
به طور کلی ، مادران شیرده با رژیم غذایی مناسب که مایعات کافی دریافت می کنند فعالیت بدنی را در طول روز کاهش دهید و سعی کنید شب ها به جای روز بخوابید بین افطار و صحرا به نوزاد خود شیر دهید ، روزه گرفتن راحت تر است.

آیا وزن نوزاد و مادر در روزه داری مهم است؟

وزن نوزاد هنگام تولد و هنگام تصمیم مادر برای روزه گرفتن یک عامل م inثر در تصمیم گیری اگر وزن کودک کمتر از میزان دلخواه است صرف نظر از سن و منحنی رشد ، نشان دهنده سوء تغذیه است هنگام تصمیم گیری در مورد پست سریع ، این موضوع باید به عنوان یک شاخص مهم در نظر گرفته شود باید به آن توجه شود. در چنین شرایطی ، حتی اگر کودک در سال باشد مورد دوم تغذیه است ، روزه گرفتن برای مادر خوب نیست. بعضی اوقات به عنوان یک خانم او می آید و می گوید بچه من 8 ماهه است و تازه شیر می دهد او غذا نمی خورد و شرایط نشان می دهد که کودک ضعیف و کوتاه قد است وزن ، در اینجا مادر مجبور نیست روزه بگیرد یا روز را دوست دارد در ضمن سریع. یا مثلاً اگر مادر ضعیف است و وزن دارداو بسیار جوان است و یک نوزاد 8 ماهه دارد ، بنابراین توصیه می شود روزه بگیرید گریه نکن.

آیا ساعات روزه داری و زمان سال در ماه رمضان است؟ آیا مهم است؟

می توانید بله بگویید ؛ زیرا تابستان علاوه بر چند ساعت گرسنه و تشنه می مانید ، گرما همچنین باعث تبخیر بیشتر آب بدن می شود او مادر می شود. بنابراین در ساعات بین افطار و صحرا مراقب باشید نیازهای بدن خود را برآورده کنید ، در غیر این صورت نمی توانید شیر کافی برای نوزاد تهیه کنید نخواهید کرد.
اکنون که بهار هستیم و حدود 15 ساعت روزه می گیریم ، اگر می خواهید روزه بگیرید ، یادتان باشد مایعات کافی مصرف کنید. بهترین و مهمترین این مایعات آب است. سعی کنید تشنگی خود را برای آب میوه برطرف کنید از غذاهای خانگی و کم قند استفاده کنید. نوشیدنی های سرد را امتحان کنید نمونه هایی از انواع مختلف عرق (بیدمشک ، بیات و غیره) همراه با تخم مرغ شربت دار و خمیر ترش غذاهایی بخورید که مملو از نمک های مختلف است.

آخرین کلمه:

با پزشک مشورت کنید. اگر نمی توانستیم روزه بگیریم ، ناراحت نشوید زیرا خدا برای شما و فرزند شما روزه می گیرد
ترجیحاً (آیات 183 و 184 سوره بقره). ناراحتی و استرس که برتون از روزه نگرفتن رنج می برد ، می تواند باعث ترشح شود شیر می دهد یا باعث بی اشتهایی می شود.

برات آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم

دیدگاهتان را بنویسید