تحریک هورمون رشد انسانی

هنگامی که انسان جوان است و همچنین در دوران بلوغ پیشرفت می کند، قد و اندازه استخوان آنها توسط سطوح هورمون رشد انسانی (HGH) تعیین می شود. دلیل اصلی این موارد به این دلیل است که متابولیسم بدن را تنظیم می کنند. نگران کننده ترین واقعیت این است که آنها به طور منطقی با افزایش سن کاهش می یابند. علائم پیری را می توان با شل شدن، پوست نرم، افزایش دور، از دست دادن احساس عضلانی و توده بدون چربی بدن، چین و چروک، خستگی، از دست دادن حافظه و سفتی مفاصل احساس کرد. این بدان معناست که بدن ما متابولیسم کندی خواهد داشت، افزایش چربی بدن و افزایش وزن به خصوص دور کمر، نازک شدن و افتادگی پوست، نه به اندازه موهای سالم.

HGH با بسیاری از اعضای بدن و عملکردهای بدن مرتبط است. افزایش این موارد در قسمت های بدن ما در بسیاری از زمینه ها مانند سطح انرژی، سلامت قلب و توده عضلانی، افزایش میل جنسی، بهبود حافظه، بهبود الگوهای خواب، افزایش متابولیسم چربی و بهبود کلسترول تاثیر مثبتی خواهد داشت. همین امر با سطح بالای HGH از ماهیچه ها و استخوان های قوی تر، دید واضح تر، سیستم ایمنی تقویت شده، رشد مو، مقاومت بهتر در برابر بیماری ها، پوست ضخیم تر و تولید کلاژن بیشتر، فشار خون پایین تر، خلق و خوی بهتر، ترمیم اندام های حیاتی مانند قلب، کلیه و … و کبد از این رو، هنگامی که فرد در حال افزایش سن است، به طور طبیعی به دنبال تمام راه های مصنوعی و طبیعی برای تحریک HGH خواهد بود.

تزریق ها و مکمل های HGH به طور گسترده در بازار موجود است. تزریقات بسیار پرهزینه هستند و این منجر به انتخاب محرک های طبیعی می شود. موارد زیر محرک های طبیعی بدن ما هستند.

پروتئین

خواب

ورزش

پروتئین ها به بدن در ترمیم و رشد بافت کمک می کنند. HGH یک هورمون بافت ساز است که در غده هیپوفیز واقع در مغز تولید می شود. اینها با کمک اسیدهای آمینه موجود در بدن ما باعث رشد، ترمیم بافت، بسیج ذخایر چربی و تغییر متابولیسم به سرعت بالا می شوند. اینها نقش حیاتی در لاغر نگه داشتن بدن دارند.

نباید فراموش کرد که کمبود ساعات خواب باعث افزایش چربی می شود. از نظر فنی این بیماری “بی خوابی” نامیده می شود. این بیماری هورمون استرس “کورتیزول” را ترشح می کند که اشتها را تحریک می کند و متابولیسم را کند می کند. به جز زمانی که خواب عمیقی داشته باشیم، بدن ما هورمون رشد را به طور موثر آزاد نمی کند.

ورزش همچنین یک محرک مهم HGH است. نباید فراموش کرد که همه انواع ورزش ها هورمون رشد را آزاد نمی کنند. تمرینات باید به اندازه کافی پایدار و شدید باشد تا باعث خستگی عضلانی شود. و در عین حال نباید زیاد باشد. ورزش های سطح بالا باعث آسیب می شوند و ترشح هورمون در بدن را سرکوب می کنند. هنگامی که ماهیچه ها در طول تمرین منقبض و شل می شوند، بدن برای تولید سطوح قابل توجهی از هورمون رشد تحریک می شود تا بافت هایی را که تحت استرس بهینه قرار گرفته اند، ترمیم و تجدید کند.