بهترین رژیم غذایی برای نوجوانان کاهش وزن درمان کاهش وزن در نوجوانان – من و رژیم غذایی


هر مرحله از رشد انسانی یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسان در هر مرحله از زندگی برای مراقبت از سلامتی و شادی نیاز به مراقبت ویژه دارد. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، مطمئناً به مراقبت و تغذیه خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین تأخیر نکنید و اگر نهال جدیدی برای بچه ها در خانه دارید ، فراموش نکنید که یک رژیم غذایی متنوع و متعادل را در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. اگر می خواهید بدانید چگونه به یک نوجوان اجازه دهید به درستی رشد کند تا در سنین جوانی شاهد رشد او باشید ، مقاله زیر را بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متاسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل سطح رشد و بلوغ از حساسیت خاصی برخوردار است و به نظر می رسد تغییر کرده است. تنها نکته کلیدی برای سلامت و جوانی جوانان تنها یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید فرزندان متناسب و متناسب تربیت کنید ، با ما باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به این معنا نیست که از غذاهای خوشمزه و مخصوصاً نوجوانان صرف نظر کنید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، شیرینی ها و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها برای یک نوجوان نباید حذف شوند ، فقط باید کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد تا بتوانید آنها را در دوران نوجوانی قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، برای کاهش وزن نوجوانان باید از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان در رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

صبحانه را از دست ندهید

رژیم به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی نه به کاهش وزن کمک می کند و نه به رشد شما در نوجوانی و بلوغ آسیب می رساند ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و ممکن است در طول روز به دلیل گرسنگی تحریک پذیرتر شوید. برو سراغ تنقلات. با صبحانه ، می توانید برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را نیز دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در نوجوانی هستند. اگر روزانه حداقل 5 وعده میوه و سبزی مصرف کنید ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین ، بهترین وعده های غذایی در دوران نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاهای پر کالری و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک مانند شیرینی ، شکلات ، شیرینی ، بیسکویت و نوشابه های شیرین را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که بدن شما در نوجوانی باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب کم چرب و شیر نوشیدنی های سالم هستند. اگر می خواهید در دوران نوجوانی وزن خود را کاهش دهید ، هنگام نوشیدن آب میوه مراقب باشید زیرا حاوی مواد شیرین است حتی اگر طبیعی باشد. مقدار کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و نوشیدنی ها نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی برای چاقی در نوجوانان

درست همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، باید راه حل های مناسبی برای درمان کاهش وزن در نوجوانان در نوجوانی و ضعف جسمانی یافت. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان می شود ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه نوجوانان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. نوجوانان به دلیل کمبود آهن به ویژه در معرض خطر هستند زیرا آهن را در دوران قاعدگی از دست می دهند. بنابراین ، آهن مورد نیاز آنها باید از منابع غذایی غنی از آهن تأمین شود. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شود. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در نوجوانان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک خودداری کنید!

رژیم های کاهش وزن که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با این حال ، مراقب باشید زیرا اغلب از نظر رژیم غذایی و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که این رژیم ها می توانند باعث از دست دادن ویتامین ها و مواد معدنی مهم شما شوند. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان تغذیه کمک بگیرید که رژیم غذایی استاندارد و سالمی را بر اساس قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید