بر پرخوری غلبه کنید – رژیم را متوقف کنید، به خود اعتماد کنید و به طور طبیعی غذا بخورید

با توجه به تجربه من، ما به رژیم غذایی روی می آوریم زیرا به خودمان اعتماد نداریم که در مورد غذا و بدن خود تصمیم درستی بگیریم. به خصوص اگر وزن اضافه کرده باشیم، احساس می کنیم شکست خورده ایم و باید خودمان را محدود کنیم تا وزن کم کنیم و دوباره به مسیر درست برگردیم.

بنابراین ما یک برنامه رژیم غذایی، کاهش وزن یا ورزش را شروع می کنیم که ما را قادر می سازد ساختار خاصی را برای کاهش وزن دنبال کنیم. متأسفانه، این اجازه نمی دهد که به خودمان اعتماد کنیم و انتخاب درستی برای خود داشته باشیم. هر کس متفاوت است. هیچ رژیم غذایی، کاهش وزن یا برنامه ورزشی برای همه ما مناسب نیست. آنها به طور کلی مبتنی بر محرومیت و محدودیت هستند، به این معنی که به مرور زمان خیلی سخت می شود و ما از برنامه خارج می شویم و در نهایت به روش های قبلی غذا خوردن خود باز می گردیم. محرومیت باعث می شود که ما آن غذا را بیشتر بخواهیم، ​​بنابراین در نهایت به خوردن آن می پردازیم. این ما را به یک ترن هوایی منفی از رژیم گرفتن و پرخوری سوق می دهد که متوقف کردن آن بسیار دشوار است.

من معتقدم که بسیار مهم است که به خودمان اعتماد کنیم تا تصمیمات درستی را برای ما اتخاذ کنیم. این به این دلیل است که ما تنها کسانی هستیم که می دانیم چه زمانی گرسنه هستیم، چه چیزی دوست داریم بخوریم و چه زمانی سیر شده ایم. به همین دلیل است که “طبیعی خوردن” بسیار خارق العاده است. این یک برنامه نیست، بلکه روشی است که بدن ما برای خوردن طراحی شده است. ساختارمند نیست. شما بر اساس زمانی که بدن به شما می گوید گرسنه است، خود به خود غذا می خورید. هنگامی که یاد بگیرید به طور طبیعی غذا بخورید، سیگنال های بدن خود را تنظیم می کنید تا بتوانید در مواقعی که به آن نیاز دارد، آنچه را که نیاز دارد به او بدهید. با گذشت زمان شما طرز فکر خود را تغییر خواهید داد و بر اساس نیازهای بدن خود و نه بر اساس یک برنامه ساختاریافته غذا می خورید.

خوردن یک عملکرد اساسی بدن است و نباید تحت تأثیر عوامل خارجی کنترل شود. وقتی گرسنه هستید باید بخورید. وقتی راضی هستید باید متوقف شوید. غذا خوردن کاری است که باید چندین بار در روز انجام دهیم و باید لذت بخش باشد. هنگامی که یاد بگیرید به طور طبیعی غذا بخورید، غذا خوردن به بخشی از روز شما تبدیل می شود، درست مانند دوش گرفتن، مسواک زدن یا خوابیدن. این یک مبارزه منفی نخواهد بود که باعث شود شما احساس گناه یا ناامیدی کنید و توسط شخص دیگری کنترل نمی شود.

غذا خوردن طبیعی ما را قادر می سازد تا به شیوه ای مثبت و توانمند غذا بخوریم، زیرا ما تنها کسانی هستیم که می دانیم چه چیزی برای ما مناسب است. به خودت اعتماد کن؛ باور کنید که می توانید به طور طبیعی غذا بخورید. شما قادر خواهید بود بر پرخوری غلبه کنید زیرا غذا دیگر تأثیر منفی بر شما نخواهد داشت.