برنج قهوه ای باسماتی پولاو

عمیقاً برنج را دوست دارید اما به دلیل رژیم غذایی یا مشکلات کربوهیدرات از آن اجتناب می کنید؟ اما این جایگزین میل شما به برنج را به خوشمزه ترین روش ها برطرف می کند.

بله، این شکل آسیاب نشده، تصفیه نشده و فرآوری نشده برنج سفید است.

این گزینه سالم بدون گلوتن است که به شما کمک می کند تا تمام نیازهای تغذیه ای خود را بدون به خطر انداختن طعم و رژیم غذایی برآورده کنید.

فقط برداشتن پوسته بیرونی مغز برنج این نوع برنج است که لایه ای از سبوس دارد.

در طی چند سال، محبوبیت به دست آورده است و در بسیاری از آشپزخانه ها مکان مشخصی در قفسه دارد. این یک انتخاب عالی برای کسانی است که به سلامت و تناسب اندام آگاه هستند. با این حال، پختن برنج قهوه ای فرآیندی زمان بر است. و علاوه بر این، مردم تصور می کنند که برنج قهوه ای به عنوان یک گزینه سالم، طعمی خسته کننده دارد.

در دنیای پر سرعت امروز، جایی که مردم بر روی ساعت می دوند، برنج قهوه ای معمولی که پختن آن 60 دقیقه طول می کشد باعث می شود مردم از خوردن آن صرف نظر کنند. پختن سریع آن می تواند از بسیاری جهات به شما کمک کند و فقط با پختن در 15 تا 20 دقیقه در زمان صرفه جویی می کند.

با این حال، از جهات دیگر نیز کمی با برنج قهوه ای باسماتی متفاوت است. در مقایسه با بافت لطیف برنج قهوه ای معمولی، بلند و کرکی است.

این گیاه در کوهپایه‌های هیمالیا رشد می‌کند، بافتی متمایز و طعم آجیلی دارد. این دانه های بلند ریز سبک تر از برنج قهوه ای معمولی هستند.

همراه با سبزیجات مورد علاقه شما، مقداری ادویه جات ترشی جات و رایتا به عنوان غذا، برنج قهوه ای می تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل سرشار از پروتئین و فیبر باشد.

پوسته کناری و سبوس موجود در برنج قهوه ای به هضم غذا کمک می کند. به دلیل داشتن مواد مغذی غنی که نیازهای ضروری بدن مانند تیامین، پتاسیم، فیبر و منیزیم را تامین می‌کند، دیر محبوبیت پیدا کرد.

نرخ گلیسمی پایین به کاهش وزن کمک می کند و حتی گزینه ای سالم برای بیماران دیابتی است.

بسیاری از افراد هستند که به دلیل طعم همه کاره آن، چسبیدن به برنج قهوه ای دشوار است.

در اینجا دستور العمل خوشمزه پولائو برنج قهوه ای را در پنج مرحله ساده آورده ایم که باعث می شود به راحتی از برنج سفید به برنج ارگانیک باسماتی قهوه ای مبادله کنید.

توجه: برچسب را بررسی کنید و برنج قهوه ای باسماتی را به دلخواه انتخاب کنید. این بهترین گزینه است و تمام مواد مغذی گندم را حفظ می کند.

قبل از رفتن به قسمت پخت، آن را کاملا بشویید و برای یک فنجان برنج ممکن است نیاز باشد سه فنجان آب اضافه کنید.

آماده سازی:

2 فنجان باسماتی قهوه ای

1 پیاز ریز خرد شده، 1 هویج خرد شده

2 عدد فلفل دلمه ای ریز خرد شده

۱ عدد پیازچه برای تزئین

1/2 فنجان نخود سبز

چسباندن:

دو تا سه فلفل سبز، 1 فلفل قرمز خشک، 1 تکه زنجبیل و یک مشت برگ کاری، ساقه برگ ریحان و چند برگ نعناع را بردارید. بعد از اضافه کردن مقدار کمی آب آن ها را هم بزنید تا به صورت خمیر درآید.

دستور آشپزی:

در ظرفی 6 پیمانه آب بریزید و به سلیقه خود کمی نمک اضافه کنید و دو فنجان برنج قهوه ای باسماتی اضافه کنید. نصف لیمو را فشار دهید و بگذارید بجوشد تا پخته شود. آب اضافی را پس از پخته شدن اما کمی کاملاً کاملاً آل دنته بردارید. اطمینان حاصل کنید که برنج حالت لطیفی ندارد. پس از صاف کردن آب اضافی، اجازه دهید برنج به خودی خود جا بیفتد.

از طرف دیگر، همه سبزیجات به جز پیاز را در ظرفی بریزید و آب اضافه کنید. اجازه دهید سبزیجات بجوشد تا پخته شوند اما کمی سفت شوند. سپس آب اضافی را صاف کنید.

در همین حین یک تابه نچسب را گرم کرده و روغن را اضافه کنید. پیازها را تفت دهید تا قهوه ای مایل به ارغوانی شوند.

دو عدد میخک به صورت پودر، 1 عدد دارچین و دو غلاف هل را اضافه کنید. رب را اضافه کنید و حدود دو دقیقه هم بزنید تا بپزد. سبزیجات آب پز را اضافه کنید و شعله را خاموش کنید. برنج را اضافه کرده و با دست شل مخلوط کنید. نمک را به سلیقه و در صورت نیاز لیموترش را اضافه کنید.

برای تزئین، پوست لیمو و گشنیز را اضافه کنید. برنج را با لوله چاتنی با طراوت در ظرف سرو کنید یا برای طعم لذیذ آن را با کشک سرو کنید. اطلاعات تغذیه ای:

در هر وعده 100 گرم

81 کالری، 1.9٪ پروتئین و 1.2٪ چربی.