برنامه غذایی سالم برای زندگی سالم

برنامه غذایی سالم به معنای یک برنامه غذایی متعادل است. داشتن یک برنامه غذایی متعادل کلید اصلی یک رژیم غذایی سالم است. حفظ سلامتی بهترین کاری است که می توانید برای خود انجام دهید. خوردن چیزی که نیاز دارید و هیچ چیز اضافی نه تنها به بدن شما مواد مغذی لازم را می دهد، بلکه بدن شما را از مشکل هضم غذای ناخواسته نیز رها می کند.

یک برنامه غذایی سالم شما را مجبور به خوردن سبزیجات سبز، میوه ها و سایر مواد غذایی می کند. باید به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید، باید تمام غذاهای ناسالم را کنار بگذارید.

برنامه غذایی خوب

یک برنامه غذایی سالم به این معنی نیست که x، y، z و فقط x، y، z بخورید. این به معنای خوردن چیزی است که برای شما مفید است.

  • سبزیجات سبز بخورید: خوردن سبزیجات سبز مهم است تا بدن شما مواد معدنی، ویتامین ها و آنزیم های حیاتی را برای کمک به عملکرد بهتر بدن دریافت کند. سبزیجات کم کالری نیز هستند.
  • میوه‌ها: خوردن میوه‌ها می‌تواند به مراقبت از میل روزانه به شکر کمک کند و ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی را به شما بدهد.
  • آجیل: روغنی که از مغز بادام دریافت می کنید در عملکرد بدن شما بسیار مهم است.
  • ماهی: روغن ماهی مانند امگا 3 برای بدن شما بسیار مهم است.
  • صبحانه: یک صبحانه سالم شامل دو تخم مرغ مهم است زیرا اولین وعده غذایی در روز سوخت لازم برای شروع روز را به شما می دهد.
  • وعده‌های غذایی کوچک‌تر داشته باشید: داشتن وعده‌های غذایی کوچک‌تر که شما را به مدت سه ساعت حفظ می‌کند، مهم است، زیرا می‌توانید با انجام این کار از اضافه وزن جلوگیری کنید.

گنجاندن این مورد در برنامه غذایی خود یا جایگزینی رژیم فعلی خود با موارد ذکر شده در بالا، شما را قادر می سازد یک برنامه غذایی سالم داشته باشید. به یاد داشته باشید که این چیزی است که می خورید، چه زمانی می خورید و چه مقدار می خورید که به شما بدن سالم می دهد. به راحتی نمی توان گفت 200 گرم گوشت بخورید یا 2 لیوان شیر در روز بنوشید، زیرا چیزی که روی شما تاثیر می گذارد ممکن است روی شخص دیگری تاثیر نداشته باشد.

عمل تعادل

متعادل کردن مصرف روزانه پروتئین، چربی، کربوهیدرات و کالری مهم است، زیرا مصرف بیش از حد هر چیزی خوب نیست.

  • مصرف بیش از حد پروتئین در روز می تواند اثرات بدی روی کبد شما داشته باشد، بنابراین خوردن مقدار مورد نیاز شما که حدود 1 گرم به ازای هر پوند وزن بدن در روز است، سلامتی است و بیشتر از این به کبد شما آسیب می رساند. همچنین به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید.
  • چربی باعث سوزاندن چربی می شود. بله این درست است و آیا می دانستید که بدن شما برای عملکرد مطلوب خود به درصد خاصی از چربی نیاز دارد. خوردن چربی باعث چاق شدن شما نمی شود. بنابراین مقداری چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، حدود 15 درصد از غذای مصرفی روزانه شما باید چربی باشد.
  • کربوهیدرات در اوایل روز مفید است و در اواخر روز مضر است، زیرا اگر در اواخر روز آن را دریافت کردید، می توانید چربی اضافه کنید و در اوایل روز خوب است.
  • دریافت کالری باید محدود باشد زیرا بیش از حد باعث افزایش چربی می شود.

بنابراین اینها نکاتی برای یک برنامه غذایی سالم هستند.

رژیم لاغری سریع