برای کاهش وزن با رژیم غذایی مبارزه کنید

مبارزان MMA، بوکسورها، کشتی گیران و تقریباً تمام ورزش های رزمی از یک رژیم مبارزه سخت پیروی می کنند تا بتوانند یک قانون مبارزه اصلی را رعایت کنند و آن حفظ وزن است. یک مبارز بسته به کلاس وزنی خود نباید از حد مجاز وزن تجاوز کند. به عنوان مثال، اگر مبارزی بخواهد به عنوان یک سبک وزن در UFC شرکت کند، باید بتواند وزن خود را بین 153 تا 155 پوند حفظ کند. بسیاری از مبارزان زمانی که از حد مجاز خود فراتر رفته اند برای کاهش وزن دچار مشکل می شوند. در اینجا نکات رژیم غذایی مبارزه با چگونگی کاهش وزن موثر و همچنان خوش اندام، بدون تأثیر بر انرژی و قدرت شما آورده شده است:

مرحله 1 – باید میزان کالری دریافتی روزانه خود را تعیین کنید. همچنین باید بدانید که چگونه متابولیسم خود را محاسبه کنید. متابولیسم بخش بزرگی از کالری سوزانده شده در یک روز است. همچنین، باید تمام چیزهایی را که روزانه می خورید، یادداشت کنید – وعده غذایی معمولی، میان وعده ها و نوشیدنی ها از جمله محتویات هر وعده غذایی. با این کار می توانید میزان کالری دریافتی خود را کنترل کنید. میزان متابولیسم هر فرد متفاوت است، بنابراین بهترین راه برای اینکه بدانید چه مقدار کالری باید در روز مصرف کنید، مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه است. کاهش 500 کالری در روز می تواند به کاهش 1 پوند چربی در هفته کمک کند.

مرحله 2 – فهرستی را که تهیه کرده بودید مرور کنید و تصمیم بگیرید که کدام غذا را می خواهید حذف یا کاهش دهید. به عنوان مثال، یک نوشیدنی خاص در صبح 500 کالری دارد. اکنون می توانید آن نوشیدنی را با صرف قهوه سیاه جایگزین کنید. با این کار هفته ای یک پوند وزن کم می کنید. کاهش یا کاهش مصرف کالری و چربی به کاهش وزن سریعتر کمک می کند.

مرحله 3 – به دنبال جایگزینی برای غذاهای ناسالمی که قبلا می خوردید باشید. مقدار سس مایونز را در ساندویچ ها و نوشابه هایی که می نوشید کاهش دهید. فقط کافی است آن ها را با انتخاب های سالم تری مانند آب و خردل جایگزین کنید. به جای گوشت خوک از گوشت های بدون چربی مانند ماهی و مرغ استفاده کنید. از خوردن غذاهای جانبی مانند ماکارونی، پنیر، سالاد سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده خودداری کنید و آنها را با سبزیجات تازه و سالاد جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که سس نزنید یا سس کم کالری روی سالاد خود نزنید.

مرحله 4 – یک صبحانه بدون چاق میل کنید. شیرینی ها، بیکن و تخم مرغ را با فیبر بالا، غلات با محتوای قند کم، ماست و بلغور جو دوسر یا فقط میوه های تازه مصرف کنید. هرگز فکر نکنید که نخوردن صبحانه به کاهش وزن شما کمک می کند. خوردن صبحانه سرعت متابولیسم استراحت شما را افزایش می دهد و ممکن است خوردن میان وعده های قبل از ناهار را کاهش دهد.

مرحله 5 – مقدار زیادی آب بنوشید. داشتن آب کافی برای سلامتی شما ضروری است، به خصوص با مبارزانی که به طور مداوم تمرین می کنند و سعی در کاهش وزن دارند. با نوشیدن روزانه مقدار زیادی آب، به شما کمک می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید و در حین تمرین به شما انرژی می دهد.

مرحله 6 – برای کاهش وزن موثر با رژیم مبارزه ای، باید فعالیت بدنی روزانه داشته باشید. تمرینات هوازی متوسط ​​را در تمرینات مانند دوچرخه سواری، پیاده روی سریع، شنا و تمرینات قلبی عروقی زیاد انجام دهید. این ورزش ها نه تنها کالری می سوزانند، بلکه برای قلب نیز مفید هستند. نگران انجام بیش از حد این تمرینات نباشید، زیرا کاردیو اگر نگوییم مهمترین عامل در مبارزه است. داشتن تعداد زیادی از این ها نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند در رینگ یا قفس عملکرد بهتری داشته باشید.