برای تناسب اندام باید تناسب اندام داشته باشید!

پس می خواهید تناسب اندام داشته باشید؟ سپس باید بفهمید FITTE واقعاً به چه معناست. نه، اشتباه نوشتم… FITTE مخفف Frequency، Intensity، Time، Type و Enjoyment است. هنگامی که به طراحی روال تناسب اندام خود فکر می کنید، درک مفهوم اصل FITTE به شما در اهداف تناسب اندام و کاهش وزن کمک می کند.

فرکانس: به این معنی است که چند بار باید ورزش کنید. فرکانس ارتباط نزدیکی با شدت دارد. اگر می‌خواهید با سرعت متوسط ​​ورزش کنید (و در عرض یک دقیقه به شدت ورزش می‌شویم)، ۵ روز در هفته همان چیزی است که به دنبال آن هستید تا فواید سلامتی را ببینید. اگر بیش از 5 روز در هفته بروید، واقعاً فایده کمی دارد و اگر این کار را انجام دهید، در خطر آسیب دیدگی یا حتی رفتن به یک پلاتو تناسب اندام هستید.

اگر با شدت برنامه ریزی می کنید، 3 روز در هفته هدف شماست. البته می‌توانید هفته‌های تمرینی متوسط ​​و شدید را ترکیب کنید، بنابراین از ترکیب ۳ تا ۵ روز در هفته استفاده کنید. اگر اضافه وزن دارید و هدف اصلی شما کاهش وزن است، ۵ روز در هفته برای افزایش کالری سوزی خود تلاش کنید.

شدت: حداقل شدتی وجود دارد که پایین آمدن آن تاثیری نخواهد داشت. این شدت تقریباً 40٪ از حداکثر ضربان قلب شما یا چیزی در حدود نمره 10 در میزان تلاش درک شده است. نرخ تلاش ادراک شده (RPE) مقیاسی از 6 تا 20 است (نمی دانم چرا از 6 خوب شروع می شود… درست است!) اگر شدت خود را با استفاده از این مقیاس اندازه گیری کنید، شدت متوسط ​​12- است. 13. فعالیت شدید با استفاده از مقیاس 14-16 خواهد بود. و کار کردن با نمره 10… خوب این مثل رفتن به سمت یخچال برای یک نوشابه یا چیزی است که خوب نیست!

زمان (مدت): برای افزایش تناسب اندام عمومی یا آنهایی که برای ورزش استفاده نمی شوند، حداقل 30-60 دقیقه در روز برای مجموع 150 دقیقه در هفته ورزش متوسط ​​است. تو میتونی انجامش بدی!! این باید به 50-60 دقیقه در روز فعالیت متوسط ​​و در مجموع 250 دقیقه در هفته برسد. اگر با شدت شدید ورزش می کنید، 150 دقیقه در هفته هدف شماست. خوشبختانه، شما می توانید با تقسیم این زمان در طول روز، فواید سلامتی را به دست آورید… مثلاً 20 دقیقه صبح و 20 دقیقه در شب… به شما گفتم می توانید این کار را انجام دهید!

نوع: این می تواند هر نوع فعالیتی باشد که با استفاده از گروه های عضلانی بزرگ، ضربان قلب را افزایش می دهد. پیاده روی/دویدن روی تردمیل، دوچرخه ثابت یا حتی انجام یک ورزش یا شنا. نکته کلیدی این است که چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید… که ما را به E در FITTE هدایت می کند… لذت ببرید!

لذت: شما باید فعالیت هایی را که دوست دارید انجام دهید انتخاب کنید. وگرنه دیگر آنها را انجام نخواهید داد. تردمیل را دوست ندارید؟ پس از آن استفاده نکنید! هر فعالیتی که انتخاب می کنید باید لذت بخش باشد و یک تجربه مثبت برای شما ایجاد کند. کاری را انجام ندهید که دیگران انجام می دهند فقط به این دلیل که … چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید.

هر فعالیتی که انتخاب می کنید، باید به پیشرفت خود ادامه دهید تا از فلات جلوگیری کنید. قبل از افزایش شدت، ابتدا باید سعی کنید فرکانس و مدت زمان را افزایش دهید.

خوش بگذره!!!

رژیم لاغری سریع