ایجاد یک برنامه غذایی برای کاهش وزن سریع

اگر می خواهید یک رژیم کاهش وزن سریع و موثر داشته باشید، باید برنامه ای ایجاد کنید که عوامل و فعالیت های مرتبط با چنین رژیمی را در بر گیرد. این برای اطمینان از انجام کارها به روش درست است. در غیر این صورت، زمانی که روش رژیم غذایی شما با توانایی های بدن شما مناسب نباشد، می توانید به مشکلات جدی سلامتی سوق پیدا کنید. موارد زیر عواملی هستند که باید هنگام ایجاد یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع در نظر گرفته شوند.

o اطمینان حاصل کنید که از یک رژیم غذایی متنوع استفاده می کنید. این بدان معناست که شما باید انواع مختلف غذا را در هر گروه غذایی بخورید تا مطمئن شوید که هنوز هم تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را دریافت می کنید، حتی اگر رژیم دارید.

o مطمئن شوید که هنوز صبحانه سالم می خورید زیرا مهم ترین وعده غذایی است که نباید از آن صرف نظر کنید. خوردن یک صبحانه سالم انرژی لازم برای دوام یک روز را به شما می دهد و همچنین متابولیسم شما را برای ادامه کار افزایش می دهد.

o افزایش مصرف آب هنگام رژیم بسیار مهم است. حداقل باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب مصرف کنید. از آنجایی که کاهش وزن سیستم شما را تمیز می کند، باید هیدراته باشید. آب به تسریع کاهش وزن و همچنین پر کردن معده در طول وعده های غذایی کوچک کمک می کند.

o همچنین بهتر است مصرف فیبر خود را افزایش دهید. این جدا از سایر فواید دراز مدتی که فیبر می تواند برای بدن شما داشته باشد، برای جلوگیری از یبوست بسیار مفید است. برخی از غذاهای غنی از فیبر عبارتند از سبزیجات، میوه ها، غلات و حبوبات.

o جدای از تغذیه سالم در حین رژیم، باید حتماً ۳ بار در هفته ورزش کنید. شما مجبور نیستید تمرینات سنگین انجام دهید. ورزش حداقل 3 بار در هفته متابولیسم شما را فعال نگه می دارد که باعث می شود سریعتر وزن کم کنید.

رژیم لاغری سریع