اهمیت شیوه های صحیح مدیریت مالی

طرح کسب و کار خوش ساخت ابزاری برای اثبات دوام عملیات تجاری شماست. از سوی دیگر، مدیریت مالی برای اشاره به نقاط ضعف بالقوه، زمینه‌های بهبود، نقاط قوت و فرصت‌های تجاری در آن برنامه و همچنین اطمینان از پایبندی به آن استفاده می‌شود. اندازه گیری نتایج گذشته و پیش بینی آن به آینده، در شرایط عادی، تصمیمات تجاری ما را تعیین می کند و در نهایت نتایج آینده ما را تعیین می کند. متأسفانه، پیش‌بینی بر اساس نتایج گذشته به اندازه کافی ما را به چالش نمی‌کشد و یک شبه نتایج غیرممکنی را به همراه نخواهد داشت. این فرآیند به تنهایی کند و سخت است و کسب‌وکارها معمولاً آنچه را که واقعاً اتفاق می‌افتد و مهم است از دست می‌دهند. عوامل خارجی آنقدر غیرقابل پیش‌بینی، گیج‌کننده و ناگهانی هستند که باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا در زمان‌های بد از راه امن در امان باشید. شما کاپیتان شرکت خود هستید و باید مسئولیت هایی را بر عهده بگیرید.

مدیریت مالی صحیح و شیوه های حسابداری خوب بهترین راه برای سودآوری و حلال ماندن کسب و کار شما هستند. اینکه چگونه امور مالی کسب و کار خود را به خوبی مدیریت می کنید، جریان نقدینگی و سودآوری آن سنگ بنای هر عملیات تجاری موفق است. هر ساله هزاران کسب و کار بالقوه موفق به دلیل مدیریت مالی ضعیف شکست می خورند. شیوه‌های بد، سوابق ناکافی، مشاوران بی‌صلاحیت، روش‌های غیراخلاقی، فرار مالیاتی و غیره تنها برخی از مشکلات بالقوه‌ای هستند که ممکن است تجربه کنید. در نهایت همه ما انسان هستیم. بیایید با آن روبرو شویم: تمرکز بر آنچه مهم است، روز به روز دشوار است. گاهی اوقات چالش‌ها بسیار زیاد هستند و ما نمی‌توانیم در مورد اولویت‌هایمان و همچنین نحوه رسیدگی به آنها تصمیم بگیریم. به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید سیاست‌ها و رویه‌هایی را شناسایی و اجرا کنید که منجر به انجام تعهدات مالی‌تان می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که کسب‌وکارتان یک بار و در زمان نیاز سرمایه در گردش کافی خواهد داشت. با بازی کردن در اینجا، شما در حال افزایش میزان موفقیت هستید.

برای مدیریت موثر تعهدات مالی خود، با تعیین مقدار واقعی پول مورد نیاز برای باز کردن کسب و کار خود (هزینه های راه اندازی) و مقدار مورد نیاز برای حفظ، بودجه مناسب، واقع بینانه (نه خیلی خوش بینانه، نه بدبینانه) اما همچنان چالش برانگیز برنامه ریزی کنید. باز (هزینه های عملیاتی)، در حال اجرا و پر رونق است.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید از موارد زیر آگاه باشید:

  1. چرا مهم است که جریان نقدی خود را تماشا کنید؟ ساده‌ترین پاسخ موجود این است که برای تأمین مالی مورد نیاز نقدی هفتگی خود در مسیر عملیات روزمره تجاری، خریدهای تجاری، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و قابلیت خدمات وام‌گیری به پول نیاز دارید. هر پول نقد اضافی موجود باید در حسابی با سود بالا پارک شود که بازده ثابتی را ایجاد کند. به این ترتیب، انگیزه پس‌انداز و سنگین کردن تصمیم‌های سرمایه‌گذاری خود را خواهید داشت، در پول خود محتاط باشید، ریسک‌های حساب شده را بپذیرید و از وسوسه خرج کردن آن برای تجملات خودداری کنید.
  2. روزهای موجودی شما مهم هستند زیرا می‌دانید که سهام با حرکت آهسته – به عبارت دیگر، رقابتی و قدیمی نیست – نمی‌تواند سرمایه‌ای را در سطح دلخواه برای شما به ارمغان بیاورد تا پیشنهادات خود را گسترش دهید و عملیات خود را توسعه دهید. سرعت رشد شما را کاهش می دهد و گردش مالی شما را کاهش می دهد. سپس کسب و کار شما به دلیل ارقام فروش آهسته رو به زوال خواهد بود و آسیب می بیند. لطفاً به یاد داشته باشید، اگر فروش وجود نداشته باشد، هیچ چیز در تجارت حرکت نمی کند. اگر اقداماتی را برای تسریع گردش سهام خود انجام دهید، جریان نقدینگی شما بهبود می یابد و کسب و کار شما در مکان بهتری برای استفاده از فرصت ها در زمان ارائه آنها قرار می گیرد.
  3. روزهای حساب دریافتنی شما به دلایل مختلف حیاتی هستند. اولاً، اکانت های کم پرداخت مشکلات زیادی را برای کسب و کار شما و شخص شما به همراه دارد. حساب کردن روی سرمایه هایی که طبق وعده داده شده در دسترس نیستند می تواند خسته کننده باشد. علاوه بر این، اگر قرار است دیر بیایند و بدانید که کار شما در حال حاضر قیمت پایینی دارد، فقط به درد شما می افزاید. هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از دنبال کردن این حساب‌ها نیست، به‌خصوص وقتی می‌دانید که شما و شرکتتان الزامات را در زمان رکوردشکنی و با بالاترین کیفیت تکمیل کرده‌اید. دیگران هم مشکل دارند اما نباید مال شما شوند! زمانی که با مشتریانی که از لحاظ تاریخی دیر پرداخت می کنند سر و کار دارید، سعی کنید سپرده ها را از قبل دریافت کنید و برخی از روش های پرداخت پیشرفت را انجام دهید. اگر موفق نشدید، در نظر بگیرید که برخی از پتانسیل ها را در کسب و کار خود آزاد کنید و آنها را به سایر ارائه دهندگان خدمات ارجاع دهید. با نبض و دسته چک نمی توانی راه حل همه باشی! برخی از استانداردها را تعیین کنید و برای آنچه دارید ارزش قائل شوید و به خوبی انجام دهید! به یاد داشته باشید که اولین فروش در هر کسب و کاری متعلق به شماست!
  4. روزهای حساب های پرداختنی به اندازه روزهای حساب های دریافتنی مهم هستند. تصور کنید، و اعتبار زیادی در آنجا وجود دارد، که حساب‌های پرداخت کندی دارید اما در عین حال شرایط اعتباری بسیار نامطلوب دارید. شما در کوتاه ترین زمان از کسب و کار خارج خواهید شد! این روزها را بررسی کنید و مطابق با آنها مذاکره کنید! به استثنای اینکه شما یک کسب و کار تخصصی و منحصر به فرد هستید، تامین کنندگان متعددی در هر صنعتی وجود دارند و آنها دوست دارند شما را در فهرست خود داشته باشند. به چیزی که با برنامه های شما همخوانی ندارد وابسته نباشید. سعی کنید بهترین معامله ممکن را در آنجا انجام دهید!
  5. سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد مانند تعداد مشتریان جدید در هر ماه، تعداد مشتریان بالقوه در هر ماه، تعداد تماس‌های جستجویی که در هر ماه انجام می‌دهید، تعداد ابتکارات جدیدی که هر ماه انجام می‌دهید، تعداد فروش‌های جدید در هر ماه، سرنخ‌های جدید، کلیک‌های روی شما وب سایت، نرخ بهره وری، معیارهای سودآوری، به همان اندازه مهم هستند و سزاوار توجه کامل شما هستند.
  6. الزامات گزارش دهی کسب و کار شما – حسابداری تعهدی یا نقدی، زیرا هر دو مزایا و پیامدهای خاصی دارند. با مشاور مورد اعتماد خود صحبت کنید که بهترین چرخه گزارش در مورد شما کدام است و به وضوح گزینه های جایگزین خود را برای انتخاب گزینه های مورد نظر خود درک کنید.
  7. برای تجزیه و تحلیل صورت های سود و زیان و صورت های ترازنامه باید درک و سواد مالی داشته باشید و در صورت امکان هر هفته این کار را انجام دهید. من یک قدم فراتر می روم و به شما پیشنهاد می کنم که باید بدانید که ارقام مالی خود را به صورت هفتگی (فقط 10 دقیقه) به دست آورده و تجزیه و تحلیل کنید و اگر این کار را نکنید، بیش از حد ریسک می کنید. هنگامی که از ترامپ پرسیده شد چه چیزی در تجارت او اشتباه بوده است، پاسخ داد: “من به سادگی چشمانم را از توپ گرفتم.” شما نمی توانید یک حسابدار عالی، یک حسابدار عالی، یک برنامه ریز مالی عالی، یک مربی کسب و کار عالی، و سایر ارائه دهندگان خدماتی که می توانند ارزش افزوده، مهارت های شما را تکمیل کنند و رقابت شما را افزایش دهند، هزینه نکنید. شما نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید بدون اینکه دیگران را در داستان موفقیت خود وارد کنید.
  8. مکانیزم قیمت گذاری صحیح برای محصولات و خدمات شما مهم است زیرا نرخ رشد شما را تعیین می کند، برنامه ریزی سود شما را ساختار می دهد و حاشیه سود شما را تعیین می کند. شما باید با این یکی کاملاً واضح باشید زیرا این دردناک ترین است. علاوه بر این، شما باید تصمیم بگیرید که بر اساس قیمت رقابت نکنید و USP خود را بر اساس رقابت قیمتی قرار ندهید. این به این دلیل است که رقبای دیگری در بازار شما وجود خواهند داشت که بدون توجه به کاری که انجام می دهید همیشه از شما برتری خواهند داشت. زمانی که این استراتژی را از دست بدهید، دیگر چیزی برای ارائه نخواهید داشت!
  9. تجزیه و تحلیل نسبت پایه و محاسباتی مانند نسبت های سود ناخالص و خالص، بازده دارایی ها و حقوق صاحبان سهام، نسبت جاری، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام باید ماهیت دوم شما و بخش اصلی رویه های مدیریت مالی شما باشد. برای پیشرفت تلاش کنید و روش خود را برای اندازه گیری نتایج مهم در تجارت خود تنظیم کنید. هیچ چیز فانتزی، هیچ چیز پیچیده ای نیست، اما مهمتر از آن به طور منظم و به همان روش انجام می شود!
  10. نکته نهایی من در مورد سازگاری و زمان بندی رویه های شما است. وقتی به طور منظم (حداقل هفتگی) به بالاترین اولویت های خود توجه می کنید، شانس شما برای ایجاد عملیات تجاری با ثبات مالی در حال بهبود است. این به این دلیل است که اگر روند منفی در امور مالی شما ظاهر شد، می توانید بلافاصله اقدام کنید. بزرگترین اشتباهی که می توانید در تجارت و زندگی خود مرتکب شوید این است که از پول خود غافل شوید. وقتی در این زمینه سهل انگاری کنید، عملاً کنترل سرنوشت مالی خود را به دیگران واگذار می کنید. به یاد داشته باشید، هیچکس بیش از شما به آینده مالی و موفقیت شما اهمیت نمی دهد و هیچ کس نمی تواند بیش از شما از کسب و کار شما مراقبت کند. متعهد شوید که حداقل هر سه ماه یک بار از مشاوران مورد اعتماد خود بازدید و/یا تماس بگیرید. گزینه های خود را مورد بحث قرار دهید، ذهن خود را باز کنید و آماده تصمیم گیری آگاهانه و فرصت های حساب شده باشید.