انواع ورزش های هوازی

ورزش هوازی به هر فعالیتی گفته می‌شود که در آن از گروه‌های عضلانی بزرگ استفاده می‌شود که می‌توان آن‌ها را به طور مداوم و ماهیتی ریتمیک حفظ کرد. این نوع ورزش به معنای بهبود کارایی سیستم قلبی عروقی در جذب و انتقال اکسیژن است. به قلب و ریه ها اجازه می دهد تا سخت تر از حالت استراحت کار کنند. این تمرین با شدت متوسط ​​در مدت زمان نسبتا طولانی انجام می شود.

انجام تمرینات هوازی منظم فواید مختلفی دارد. برخی از مزایای مهم عبارتند از:

ماهیچه های درگیر در تنفس را تقویت می کند و جریان هوا را به داخل و خارج از ریه ها تسهیل می کند. همچنین عضله قلب را تقویت و بزرگ می کند تا کارایی پمپاژ آن را بهبود بخشد. قلب شما قوی تر می شود و با هر ضربان خون بیشتری پمپاژ می کند. همچنین برای تقویت عضلات در سراسر بدن ضروری است. کارایی گردش خون را بهبود می بخشد بنابراین فشار خون را کاهش می دهد. تعداد کل گلبول های قرمز را در بدن افزایش می دهد و انتقال اکسیژن را تسهیل می کند. در نهایت با کاهش استرس سلامت روان را بهبود می بخشد.

انواع مختلفی از تمرینات هوازی وجود دارد که می تواند به شما در سوزاندن کالری برای حفظ یا کاهش وزن کمک کند. این تمرینات برای داشتن بدنی سالم و متناسب بسیار موثر است که مطمئنا از آن لذت خواهید برد.

محبوب ترین ورزش رقص هوازی است. رقص هوازی شامل حرکات هوازی است که در آن حداقل یک پا همیشه با زمین تماس دارد. رقص هوازی به حفظ تناسب اندام همه جانبه کمک می کند و همچنین تبدیل به یک تجربه فوق العاده می شود. مزایای قلبی عروقی عالی همراه با فواید متابولیک خوب را فراهم می کند. این برای زنان باردار و افراد دارای اضافه وزن ایده آل است.

دوچرخه سواری یکی از بهترین انواع آن است. دوچرخه سواری فواید زیادی برای قلب و عروق دارد، بدون اینکه به صورت درد به کمر، لگن، زانو و مچ پا وارد شود. دوچرخه سواری را دوچرخه سواری یا دوچرخه سواری نیز می نامند. جدا از فواید سلامتی که از این نوع ورزش به دست می آید، یک تفریح ​​مفرح و یک ورزش محبوب نیز می باشد.

شنا می تواند یک ورزش هوازی ایده آل باشد. پاسخ ضربان قلب به شنا متوسط ​​تر از پاسخی است که در ورزش خشکی مشاهده می شود. استرس و فشار زیادی به مفاصل بدن وارد نمی کند و حتی باعث سرگرمی و لذت می شود. ثابت می کند که دور زدن یک راه عالی برای سوزاندن کالری اضافی است و می تواند بهترین راه برای غلبه بر گرما به خصوص در گرمای تابستان باشد.

یکی از ساده ترین تمرینات هوازی دویدن است. دویدن راهی عالی برای سوزاندن کالری است. بهترین بخش این است که شما فرصتی برای لذت بردن از لذت طبیعت و احساس هوای تازه در دویدن در فضای باز دارید. تنها چیزی که در این فعالیت بدنی نیاز دارید یک جفت کفش مخصوص دویدن است.

رژیم لاغری سریع