انتخاب های غذایی سالم: نحوه انتخاب غذاهای سالم در دنیای بی ارزش غذایی

انتخاب غذای سالم می‌تواند دشوار باشد، به‌ویژه زمانی که در هر جایی که می‌رویم با غذاهای ناسالم احاطه شده‌ایم: فست فود در هر گوشه‌ای، پذیرایی در دفتر، رویدادهای اجتماعی با غذاهای ناسالم، و همه چیز در این میان. اما، با کمی تمرین، می توانید انتخاب های غذایی سالمی داشته باشید! این مقاله قصد دارد 3 مرحله را برای دفعه بعد که با انتخاب غذا روبرو می شوید، بیان کند.

1. به مواد تشکیل دهنده نگاه کنید

مهمترین جنبه تغذیه سالم توجه به موادی است که برای غذاهایی که می خورید استفاده می شود. از غذاهایی که شامل شکر، آرد سفید با مقادیر زیاد چربی های ناسالم، مواد نگهدارنده، مواد شیمیایی و سطوح بالای سدیم هستند دوری کنید. غذای خود را روی غذاهایی متمرکز کنید که در طبیعی ترین شکل خود هستند، زیرا حاوی سطوح بالاتری از مواد مغذی هستند.

2. همیشه غذای سالم را در دسترس داشته باشید

شما هرگز نمی دانید چه زمانی به یک میان وعده نیاز دارید، بنابراین ایده خوبی است که گزینه های سالم را همیشه در دسترس داشته باشید. برخی از خوراکی های فاسد نشدنی را در ماشین خود نگهداری کنید، اقلامی مانند آجیل و میوه های خشک عالی هستند. تنقلات سالم را در کشوی میز و یخچال در اتاق استراحت در دسترس داشته باشید. هنگام خروج از خانه یک سیب با خود ببرید.

3. به یاد داشته باشید که نه گفتن اشکالی ندارد

بسیاری از مردم خود را در حال خوردن غذاهای ناسالم می بینند، زیرا غذا رایگان است یا در موقعیت اجتماعی قرار دارند که دیگران غذای ناسالم می خورند. اگر در یکی از این موقعیت ها قرار گرفتید، به یاد داشته باشید که نه گفتن اشکالی ندارد. بیشتر دوستان و خانواده متوجه می شوند که چرا غذاهای دیگر می خورید، فقط توضیح دهید که چرا غذای سالم می خورید و آنها از تصمیم شما حمایت خواهند کرد.

یکی از بهترین راه‌های دفاعی که می‌تواند شما را در مسیر انتخاب‌های غذایی سالم نگه دارد، این است که برنامه‌ای از قبل تنظیم کنید. 3 مرحله ای را که باید دنبال کنید را به خاطر بسپارید و دفعه بعد که با انتخاب غذای سختی مواجه شدید به برنامه پایبند باشید.