اما آیا خوردن مرغ و ماهی باعث کاهش کلسترول من نمی شود؟

اکثر مردم و بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند که با جایگزین کردن گوشت قرمز مرغ، بوقلمون و ماهی، کلسترول کاهش می یابد.

بنابراین به جای خوردن استیک و سیب زمینی برای شام، برنامه غذایی خود را به مرغ و سیب زمینی تغییر می دهند. به جای خوردن ساندویچ رست بیف، ساندویچ بوقلمون می خورند. آنها به جای خوردن همبرگر، ماهی و چیپس می خورند.

اکثر مردم، از جمله متخصصان سلامت و تناسب اندام، نمی دانند چه مقدار کلسترول در رژیم غذایی روزانه و برنامه کلی سلامت خود دریافت می کنند. آنها اگرچه قصد خوبی دارند، اما اطلاعات نادرست دارند. آنها به سادگی متوجه نمی شوند که چه مقدار کلسترول در تمام محصولات حیوانی از جمله مرغ و ماهی وجود دارد.

همانطور که دکتر جان مک دوگال در کتاب خود، ده روز تا سلامت پویا، در یک وعده 3.5 اونسی بیان می کند،

گوشت خوک حاوی 90 میلی گرم کلسترول است

گوشت گاو 85 میلی گرم

مرغ 85 میلی گرم

ترکیه 82 میلی گرم

بره 82 میلی گرم

ماهی قزل آلا 73 میلی گرم

شیر 49 میلی گرم

توجه داشته باشید که مرغ به اندازه گوشت گاو کلسترول دارد. بوقلمون تقریباً به اندازه گوشت گاو کلسترول دارد. و ماهی قزل آلا نزدیک نیست.

برعکس، تمام غذاهای گیاهی دقیقاً 0 میلی گرم کلسترول دارند.

آیا در مورد کاهش کلسترول انسداد عروق و ایجاد بیماری جدی هستید؟ اگر هستید، پس از یک رژیم غذایی گیاهی استفاده کنید.

تمام محصولات حیوانی، از جمله پنیر و شیر، مملو از کلسترول هستند و کلسترول اضافی در شریان‌ها و رگ‌های شما جمع می‌شود و فشار خون شما را افزایش می‌دهد و احتمال حمله قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد.

آیا آماده اید که مسئولیت بدن، سلامتی و زندگی خود را بر عهده بگیرید؟

برای کاهش وزن طبیعی و آسان، بهترین غذاها را برای سلامتی و تناسب اندام انسان که سرشار از مواد مغذی برتر، چربی کم، بدون کلسترول و کالری کمتر هستند، بار کنید.

از محصولات حیوانی و لبنی که دارای چربی اضافی، کلسترول، پروتئین حیوانی، مواد شیمیایی، کالری و مطلقاً بدون فیبر هستند، اجتناب کنید و در نهایت حذف کنید.

انتخاب منطقی: غذاهای گیاهی به شکل میوه‌ها و سبزیجات تازه، مغزها و دانه‌های خام، غلات کامل و حبوبات کامل.

پس دفعه بعد که مرغ یا ماهی می خورید با این فکر که آن غذاها کلسترول شما را پایین می آورند، دوباره فکر کنید!