افزایش وزن در زمستان و راه های جلوگیری از آن

ما می دانیم که در زمستان تمایل به افزایش چربی داریم، عمدتاً به این دلیل که غذای غنی از کالری می خوریم، بلکه به دلیل عدم تحرک و لباس های فصلی که می توانند وزن اضافه شده در چند ماه گذشته را پنهان کنند. ما یاد گرفته‌ایم وزنی را که در فصل سرد می‌آوریم به‌عنوان چیزی ناخوشایند، اما طبیعی بپذیریم. زنان ممکن است در طول زمستان چند پوند روی آن‌ها بگذارند، اما تمام بهار برای شل کردن آن‌ها تلاش می‌کنند تا وقتی تابستان فرا می‌رسد، در لباس شنا خوب به نظر برسند. برای جلوگیری از افزایش وزن در زمستان این نکات را رعایت کنید:

1. غذا را وسیله دلداری قرار ندهید – زمستان است، سرما و ابرهایی که خورشید را پنهان می کنند همه ما را کمی غمگین می کند. از قبل به خوبی شناخته شده است که حالت های افسردگی و آب و هوا برای بسیاری از مردم دست به دست هم می دهند. همچنین شناخته شده است که بسیاری از افراد از غذا برای درمان افسردگی استفاده می کنند: وقتی غذا می خورند احساس بهتری دارند. اگر غذای مورد نظر محتوای کالری پایینی داشته باشد، مشکلی نیست، اما اغلب ما غذاهای فست فود یا غذاهایی با قوام غذا را ترجیح می دهیم، مانند غذاهایی که در جوانی می خوردیم. مشکل این است که همه آنها دارای کالری بالایی هستند و باید از مصرف مواد غذایی برای آرامش خود اجتناب کنید.

2. سبزیجات باید در رژیم غذایی شما باقی بمانند – حتی اگر فصل آنها نباشد، سبزیجات باید بخش مهمی از تغذیه شما باقی بمانند. ویتامین های موجود در سبزیجات برای بدن ضروری هستند. در واقع سبزیجات اکنون کمی گران تر هستند و طعم آن به خوبی سبزیجات فصل نیست، اما اگر نوع خام آن خیلی خوب به نظر نمی رسد، باید سعی کنید آنها را به صورت پخته مصرف کنید. فیبرهای این مواد معده شما را پر می کند بنابراین کمتر به دنبال غذاهایی مانند تنقلات خواهید بود و ویتامین ها و مواد معدنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود.

3. از ورزش های فصل لذت ببرید – شکایت دارید که بیرون سرد است؟ سپس با چند تمرین گرم کنید. با وجود برف زیاد در اطراف، راه های کافی برای به حرکت درآوردن خون و سرگرمی همزمان با هم وجود دارد. اگر می توانید در آخر هفته به کوه بروید، برای اسکی یا اسنوبورد آماده شوید. بازدید از پیست نیز زمان خوبی برای انجام برخی ورزش ها است. در میان ورزش‌های زمستانی توصیه می‌کنیم که یک مبارزه در برفی که ما را به یاد دوران کودکی می‌اندازد، بگنجانید. اگر از فعالیت‌های زمستانی زیاد لذت نمی‌برید، اشتراک در ورزشگاه نجات شما خواهد بود. هر گزینه ای که انتخاب کنید، باید حدود سه بار در هفته تمرین کنید.

4. به طور منظم وزن خود را افزایش دهید – عمل وزن کردن به کاهش وزن شما کمک نمی کند، اما همچنان می توانید تغییرات احتمالی را مشاهده کنید و یادآوری کنید که باید چیزی را در رژیم غذایی خود تغییر دهید. حتی اگر در زمستان‌ها به اندازه تابستان‌ها آگاه نباشیم که وزن خود را اضافه می‌کنیم، ترازو دروغ نمی‌گوید. شما باید وزن خود را در فواصل منظم کنترل کنید.