استفاده از اهداف کوتاه مدت به عنوان نقاط بازرسی

امسال اولین روز اکتبر به دوشنبه رسید. چرا این را ذکر می کنم؟ شروع یک هفته، ماه و سه ماهه جدید بود. چه روز بهتری برای تأمل در مورد آنچه به دست آورده اید و چه اهدافی پیش روی خود قرار داده اید. بسیاری از ما در مقطعی تصمیم می گیریم که تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنیم. رژیم غذایی، ورزش، ترک عادت های بد و … تنها چند نمونه از این موارد هستند. و بیشتر ما وقتی شروع می کنیم چه می کنیم؟ ما تصمیم می گیریم تا یک روز خاص، معمولا دوشنبه صبر کنیم، تا بتوانیم از آخرین آخر هفته “رایگان” خود لذت ببریم. یا تا شروع یک ماه جدید یا حتی یک سال جدید صبر کنیم.

1 اکتبر 2012 تقریباً همه مواردی را پوشش داد که “من می خواهم از ابتدای روز (روز، ماه یا سه ماهه اینجا وارد کنید)” شروع کنم. و اگرچه شروع سال جدید نبود، اما اگر از اول اکتبر شروع می‌کردید، از همه افرادی که منتظر سال نو هستند تا همه تصمیم‌هایشان را بگیرند، بسیار جلوتر خواهید بود.

جنبه مثبت دیگر این است که می توانید اهداف خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید. می توانید اهداف هفتگی، ماهانه و اهدافی را برای خود تعیین کنید که تا پایان سال به آنها برسید. به عنوان مثال فرض کنید که شما هدف دارید که تا پایان سال مقدار مشخصی وزن کم کنید (که من به آن اهمیت خاصی نمی دهم، اما برای مثال از آن استفاده خواهیم کرد. من اندازه دور کمر را به عنوان اندازه گیری ترجیح می دهم. موفقیت، اما این فقط من هستم). اگر مقدار مشخصی را از دست نداده اید یا حتی بعد از یک هفته، در پایان ماه بسیار آسان است که دلسرد شوید. این می‌تواند این ذهنیت را ایجاد کند که “اوه، به هر حال فصل تعطیلات است. من در ژانویه دوباره شروع به کار خواهم کرد.”

به همین دلیل است که ترجیح می دهم در مسیر رسیدن به هدف اصلی اهداف کوچکی را تعیین کنم. در مورد آن مانند یک پروژه بزرگ در محل کار فکر کنید. یکی از اولین کارهایی که برای چنین پروژه ای انجام خواهم داد این است که یک جدول زمانی با پست های بازرسی در مسیر ایجاد کنم تا خودم را در مسیر نگه دارم. همین امر برای سفر ما به تناسب اندام نیز صادق است. ساختن پست های بازرسی در مسیر دستیابی به هدف نهایی بسیار آسان تر است. شما می توانید مانند دویدن در ماراتن به آن نگاه کنید. اکثر مردم با تمرین و دویدن در یک 5k، سپس 10k، سپس یک نیمه ماراتن و در نهایت یک ماراتن، مسافت ماراتن را افزایش می دهند. تلاش برای دویدن ماراتن قبل از ساختن در آن پست‌های بازرسی دستوری برای شکست خواهد بود.

بنابراین با استفاده از کاهش وزن به عنوان مثال، ممکن است تعدادی پوند به عنوان وزن هدف خود کم کنید. این یک هدف بلند مدت است. اما در راه رسیدن به این هدف می توانید اهداف کوچکی را ایجاد کنید. یکی از نمونه‌های هدف هفتگی پرهیز از تمام غذاهای ناسالم است. اگر به آن هدف رسیدید، به خودتان یک جایزه کوچک برای غذای ناسالم بدهید (توجه داشته باشید که من در اینجا کم می گویم). مفهوم این است که حتی اگر در آن هفته وزن کم نکردید، می توانید برای کاری که به خوبی انجام داده اید به خودتان پاداش دهید. شما هنوز به هدف کوچک خود دست یافتید.

بسیار آسان است که دلسرد شوید اگر همه کارها را درست انجام دهید و باز هم در پایان هفته نتیجه ای نبینید. اگر تنها هدف شما یک هدف کاهش وزن سه ماهه باشد، منفی بودن می تواند ایجاد شود و تسلیم شدن را قبل از تاریخ هدف آسان تر کند.

یک هدف خوب ماهانه این است که هر روز ورزش کنید. این بدان معنا نیست که باید هر روز به باشگاه بروید، بلکه نوعی فعالیت بدنی است که قلب شما را به تپش می‌اندازد. اگر به پایان ماه رسیدید و به آن هدف رسیدید، به خودتان جایزه بدهید. آخر هفته را تعطیل کنید و کاری آرامش بخش انجام دهید. این احتمال وجود دارد که شما همچنان بدون فکر کردن در مورد آن ورزش کنید، اما این مهم نیست. آنچه مهم است این است که صرف نظر از اینکه چقدر وزن کم کرده اید، هنوز به هدف ماهانه خود رسیده اید و به خودتان تقویت مثبت می دهید.

چیزی که به این نتیجه می رسد این است که این تغییرات در سبک زندگی ما، صرف نظر از اینکه چه چیزی ممکن است باشد، ما را از لحاظ احساسی و همچنین جسمی تحت تأثیر قرار می دهد. بعضی روزها آن تکه آب نبات را می خواهیم، ​​بعضی روزها نمی خواهیم از روی مبل بلند شویم تا ورزش کنیم، و اگر هیچ هدف کوچکی برای پاداش دادن به خود نداشته باشید، می تواند از نظر ذهنی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین شما به تمام اهداف کوچک خود دست یافته اید و به خود پاداش داده اید و پایان سال فرا می رسد و به هدف کاهش وزن خود نرسیده اید. آن وقت چه باید کرد؟ خوب، اگر از این اهداف کوچک استفاده کرده‌اید، می‌توانید کارهای درست و غلط را هفته به هفته و ماه به ماه ارزیابی کنید. شاید این چیزی بیش از یک هدف بلند مدت بیش از حد تهاجمی نبود. نکته این است که شما می توانید از آن یاد بگیرید تا در دفعه بعد شانس بهتری را برای خود ایجاد کنید. و علاوه بر آن، در حالی که ممکن است علامت یک هدف را از دست داده باشید، تمام آن اهداف هفتگی و ماهانه را به ثمر رسانده اید. میزان موفقیت شما فوق العاده بالاست! ناگفته نماند که شما در این مسیر الگویی از عادات مثبت ایجاد کرده اید.

و اگر به هدف اصلی خود رسیدید، تبریک می‌گوییم! به خودت جایزه بده لباسی را که به آن چشم دوخته بودید بخرید. تو لیاقتش را داری! سپس نوبت به برنامه ریزی و اجرای مجموعه اهداف بعدی می رسد. زیرا، همانطور که بارها گفته ام، سفر هرگز پایانی ندارد. زندگی مجموعه ای از چالش هاست.

بنابراین حتی اگر اول اکتبر آمده و رفته است، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از این مدل در حین حرکت به جلو استفاده کنید. منتظر هفته بعد یا ماه بعد یا سال بعد نباشید. امروز را اول اکتبر خود قرار دهید و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای موفقیت توسعه دهید.