استرس را کاهش دهید، وزن خود را کاهش دهید

آیا می دانستید که استرس با سلامت جسمی و وزن بدن شما آسیب می زند؟

اگر خودتان را سرزنش می کنید که “وزن ایده آل” خود را ندارید، دست از کار بکشید. تقصیر تو نیست. در عوض، نحوه برنامه ریزی بدن ما برای مدیریت استرس مشکل است.

کورتیزول آزاد شده در هنگام استرس اشتهای ما را افزایش می دهد و منجر به پرخوری یا انتخاب نامناسب غذایی می شود. آیا وقتی استرس دارید، اراده شما از پنجره بیرون نمی رود؟ سپس، در بالای آن، کورتیزول باعث می شود بدن ما چربی را نگه دارد. راه حل، رژیم غذایی افراطی نیست که باعث استرس بیشتر می شود، بلکه دانستن چگونگی توقف واکنش های استرس است.

اکثر مردم در هنگام استرس به خوردن غذاهای راحت ترغیب می شوند، حتی اگر گرسنه نباشند. و غذاهای راحتی معمولاً غذاهای پرچرب، شیرین یا شور هستند. ممکن است برای رفع یک نیاز عاطفی، هر چه در دسترس است بخورید، یا به نزدیک ترین فست فود سفر کنید، زیرا زمانی برای خرید و پختن یک غذای سالم ندارید.

بنابراین، در اینجا نحوه جلوگیری از استرس در مسیرهای آن آورده شده است.

تنفس عمیق چیزی است که می توانید در این دقیقه امتحان کنید و انجام آن فقط یک دقیقه طول می کشد. آنقدر ساده است که شما را شگفت زده خواهد کرد.

استراحت کن و نفس بکش

دستان خود را روی شکم خود، زیر ناف خود قرار دهید و با نفس خود بالا و پایین رفتن آن را احساس کنید. ما اغلب خیلی کم عمق نفس می کشیم یا حتی وقتی استرس داریم نفس خود را حبس می کنیم. تنفس عمیق ساده با شکم هم می تواند ترشح مواد شیمیایی استرس را در بدن آرام کند و هم سلول های شما را اکسیژن رسانی کند.

این ترکیب تنفس و توجه متمرکز را امتحان کنید پیکو-پیکو نفس کشیدن…

پیکو-پیکو تنفس یک تکنیک تنفسی خاص هاوایی است که به طور همزمان بدن را آرام می کند و انرژی می دهد.” وارد شبکه خورشیدی یا ناحیه ناف خود شوید و استرس خود را بیرون دهید. یا از آسمان الهام بگیرید، نور بنفش یا سفید را که با تنفس از طریق چاکرای تاج وارد می شود را تجسم کنید، و استرس خود را با بازدم آن با آگاهی در انتهای چاکرای تاج، بیرون دهید. پاهای شما

دکتر کینگ می گوید: «می دانم، می دانم، این تقریباً خیلی ساده به نظر می رسد. “اما کار می کند.”

همین حالا این تکنیک را امتحان کنید و در روز استراحت کنید… غذاهایی را انتخاب کنید که به شما کمک کنند به وزن کامل بدن خود برسید، نه اینکه اهدافتان را خراب کنند.

مواد غذایی انرژی زا چاکرا

پس چی باید بخوری؟ ابتدا ببینید استرس کجا بر بدن شما تأثیر می گذارد و کدام مرکز چاکرا باید تقویت شود. یادگیری بیشتر در مورد سیستم چاکرا می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که شخصاً چه غذاهایی را برای تغذیه خود، از بین بردن استرس و کمک به دستیابی به وزن مطلوب نیاز دارید اضافه کنید.

آیا وضعیت مالی شما در مشکل است؟ آیا احساس ناامنی می کنید؟ آیا باید در محل کار عملکرد بهتری داشته باشید و آن افزایش یا ارتقاء را دریافت کنید؟ ریشه یا چاکرای اول خود را تقویت کنید.

آیا می‌خواهید زندگی جنسی خود را چاشنی‌تر کنید یا احساس پرشور و خلاقیت بیشتری داشته باشید؟ چاکرای خاجی یا دوم خود را باز کنید.

آیا می خواهید در دستیابی به اهداف خود احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری داشته باشید؟ شبکه خورشیدی یا چاکرای سوم خود را تقویت کنید.

آیا می خواهید عشق بیشتری را احساس کنید، بتوانید نارضایتی های گذشته را ببخشید و با همسر، فرزندان، دوستان و همکاران خود ارتباط بهتری برقرار کنید؟ روی چاکرای چهارم یا قلب خود کار کنید.

از سخنرانی در جمع می ترسید؟ آیا می خواهید بتوانید حقیقت خود را بیان کنید و درک شوید؟ چاکرای پنجم یا گلو را متعادل کنید.

می خواهید الهام بیشتری در کدام مسیر زندگی داشته باشید؟ آیا می خواهید شهود و توانایی های روانی خود را افزایش دهید؟ چاکرای چشم ششم یا سوم خود را باز کنید.

آیا می خواهید با تمام وجود احساس یکپارچگی کنید؟ آرامش، هماهنگی و ارتباط بیشتر با روح؟ روی چاکرای هفتم یا تاج خود کار کنید.

چاکراها هفت مرکز اصلی انرژی در بدن هستند. هر چاکرا با رنگ متفاوتی مرتبط است، بنابراین خوردن غذاهایی به رنگ چاکرایی که می‌خواهید تعادل داشته باشید، راه آسانی برای شروع است. به عنوان مثال، گوشت قرمز یا سیب قرمز برای آسیاب کردن چاکرای ریشه، یا سالمون و سبزیجات یا میوه های پرتقال برای کمک به تعادل چاکرای خاجی شما.

شما می توانید با خوردن رنگین کمان همه چاکراهای خود را متعادل کنید: چاکرای ریشه با رنگ قرمز، چاکرای خاجی با نارنجی، چاکرای شبکه خورشیدی با زرد، چاکرای قلب با سبز، چاکرای گلو با رنگ آبی روشن، چاکرای چشم سوم با نیلی (آبی تیره) و چاکرای تاج با بنفش یا سفید.

تنفس عمیق زمانی که استرس دارید، همراه با خوردن غذای واقعی بیشتر به رنگ های رنگین کمان (غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده)، به شما کمک می کند هم آرامش بیشتری داشته باشید و هم انرژی بیشتری داشته باشید. و هنگامی که استرس بیش از حد را رها کنید، و آگاهانه‌تر غذا را انتخاب کنید، احساس بهتری خواهید داشت و ظاهر بهتری خواهید داشت.